Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

P-plats.se skrev:Kunde inte låta bli utan drog hem ytterligare ett objekt förra helgen:

Bild

Vet inte när jag ska hinna med men priset känndes rätt så varför inte, har ju drömt om en Älgläpp länge!

:cool2: slider_cheers.gif
Användarens profilbild
Oaken
Kontakt:

Inlägg av Oaken »

Mange skrev:Dä blev en cylle å några nav idag.

Bild

Du har inget extra 150mm baknav till salu?
Du får bra betalt som han sa, E.Meduza :D
Mopedheads / Stram Wire Sverige
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

P-plats.se skrev:Kunde inte låta bli utan drog hem ytterligare ett objekt förra helgen:

Bild

Vet inte när jag ska hinna med men priset känndes rätt så varför inte, har ju drömt om en Älgläpp länge!
Oj... :shock:

Vilka fina färger :D
Jag älskar grönt och gärna pastellfärger [flirt]

Längre tillbaka när jag stod ute och borstade, slipade och målade på alla möjliga grunkor så blev dom av någon konstig anledning alltid gröna :roll:

En gång skulle jag blanda ihop militärfärgen av skvättar jag hade men den blev bara för blank hur jag än gjorde... :?
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Bild

/ P
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

Bild

AjAj akta så den inte blir annan älgläpp !
som på bilden

http://cylinderloppet.zoomin.se/P3211960

:wink:
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Mange
Kontakt:

Inlägg av Mange »

Slog till på en JET pipa idag.
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

Den här kommer att sitta fint i min meckarbod. (gäller bara att komma sig för och montera den.#:-s )

Bild
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

ilo55cc skrev:Den här kommer att sitta fint i min meckarbod. (gäller bara att komma sig för och montera den.#:-s )

[img]http://img713.imageshack.us/img713/5183/gyxox.jpg[img]
Som skadad vän av ordning undrar jag om det är R407C eller R410A i maskinen. R410A klarar av att leverera effekt i lägre temperaturer än R407C (Meeeen. Det är väldigt beroende på hur aggregatet är tillverkat också). Sen är Luft-Luftvärmepumparna sjukt känsliga på fyllningen 50 gram saknad gas eller för mycket gör att pumpen går sämre. Brukar själv ta för vana att fylla i 50 gram i ledningarna, efter en vakuumsugning, före jag öppnar kranarna. Är det lång rördragning så står det på hur mkt extra gas per meter som ska fyllas.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

ja en beggad fungerande luftvärmepump till garaget vore ju inte fel... :) skulle ju duga gott och väl till mig..
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

inget inköp just nu men kassen från senaste ikea turen hitta ja något fint i häromdagen

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

Puchen skrev:
ilo55cc skrev:Den här kommer att sitta fint i min meckarbod. (gäller bara att komma sig för och montera den.#:-s )

[img]http://img713.imageshack.us/img713/5183/gyxox.jpg[img]
Som skadad vän av ordning undrar jag om det är R407C eller R410A i maskinen. R410A klarar av att leverera effekt i lägre temperaturer än R407C (Meeeen. Det är väldigt beroende på hur aggregatet är tillverkat också). Sen är Luft-Luftvärmepumparna sjukt känsliga på fyllningen 50 gram saknad gas eller för mycket gör att pumpen går sämre. Brukar själv ta för vana att fylla i 50 gram i ledningarna, efter en vakuumsugning, före jag öppnar kranarna. Är det lång rördragning så står det på hur mkt extra gas per meter som ska fyllas.
R410A, fungerade alldeles utmärk när den blev demonterad så den ska nog gå att få fart på. Får väl leta upp nån i grannskapet som är kunnig.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

jag är inte påläst på R410A system. men på R134a som är i bilar, är det viktigt att plugga anslutningar så fort som möjligt om man behöver öppna systemet.
för olja som smörjer kompressorerna tar åt sig fukt från luften. och den ska tydligen vara svår att få bort sen.

erlan
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

erlan skrev:jag är inte påläst på R410A system. men på R134a som är i bilar, är det viktigt att plugga anslutningar så fort som möjligt om man behöver öppna systemet.
för olja som smörjer kompressorerna tar åt sig fukt från luften. och den ska tydligen vara svår att få bort sen.

erlan
öppnar man systemet så man sedan skall fylla på nytt så vacuumsuger men ju en ganska lång stund och avlägsnar fukt samt lägger i ny olja vid fyllning så pluggning är ej så akut.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

Jag vill också ha en luftvärmepump i mitt nya garage!
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

NiklasHögberg skrev:
erlan skrev:jag är inte påläst på R410A system. men på R134a som är i bilar, är det viktigt att plugga anslutningar så fort som möjligt om man behöver öppna systemet.

erlan
öppnar man systemet så man sedan skall fylla på nytt så vacuumsuger men ju en ganska lång stund och avlägsnar fukt samt lägger i ny olja vid fyllning så pluggning är ej så akut.
nej på en värmepump går det säkert bra att byta olja. på en bil kan man ju få skruva flera timmar innan man kommer åt kompressorn.
dom kompressorerna är det ju inte alltid avtappningsplugg på.
man får skruva bort kompressorn och hälla ur oljan genom röranslutningen.

erlan
Skriv svar