Nytt rekord! 133km/h! Med lite extrakrydda, läs här. Kopierar direkt från min facebooksida.
Okej då! Dagens händelser.
Jag ville bräcka mitt gamla rekord på 131km/h. Så det var bara ta hojen och ladda upp på en raksträcka. Denna gång tänkte jag ta en större väg lite längre bort. Då den var längre, och jag kunde sträcka ut hojen ordentligt! Första repan, 131km/h.. fan! Samma sträcka, åt andra hållet. 131km/h... fan igen! Vi provar igen! Denna gång hade jag koll på varvräknaren. Jag vet att hojen ligger i c:a 13700rpm i 131km/h. Nu såg jag 14100rpm! Vilket resulterade i 133km/h. Inte helt nöjd, men bräckte mitt rekord. Får försöka mer någon annan gång.
Åkte tillbaka till verkstan i c:a 70km/h. (Det är en 70 väg)
Det bor inte så långt ifrån min verkstan en polisman. Han har inte brytt sig ett dugg om mig under dessa år jag kört där. Men nu när jag närmade mig hans boende, så ser jag hans kärring ståendes mitt i vägen för mig med händerna upp i luften! *Vad vill hon då?* tänkte jag. Några sekunder senare, ser jag hennes man (Polisen) springandes ut i vägen och tar upp händerna i luften! Nu blev det allvar! Det var bara att pallnita och försöka vända hojen så fort som möjligt! När han förstod vad jag tänkte göra, började han springa mot mig! Nu gick adrenalinet upp i taket och allt jag tänkte på " är 1:ans växel i nu?" Lyckades göra en snabb och schysst vändning och drog på full gas därifrån! Som tur är, accelererar hojen rätt så duktigt, så på fot hade han ingen chans att springa ifatt mig. Sen körde jag upp hojen i skogen en bit bort och gömde den under en gran. Sen ringde jag efter skjuts.
Blir att ligga lite lågt i några veckor framöver att toppfartstesta hojar där..
Sen satte jag mig och räknade lite teoretisk nyss. Jag vet att hojen varvar 13700rpm i 131km/h. (Jag har ju varvräknare)
Nu när jag nådde 133km/h visade varvräknaren 14100rpm. Men när jag räknar med dom siffrorna ska den bara varva 13900rpm i den hastigheten. Vilket tyder på att jag egentligen körde 135km/h på 14100rpm!

Det kan stämma också, då uppdateringsfrekvensen på denna GPS är rätt så långsam.
Får hitta ännu längre sträcka så GPS's hinner uppdatera sig!