Årets vändning!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
testo
Forumsponsor

Re: Årets vändning!

Inlägg av testo »

Nja Puch blir det inte :D , inte gs heller! Typen ska såklart byggas klart med den och 50cc cylle.
Den här känns mer som fyndskick med kfs med 60 kubbare, saknar lite Bing17 baap! Eller kanske
en Lkh, har en som bara sitter på 1248an som jag aldrig använder, hmm återkommer!
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
testo
Forumsponsor

Inlägg av testo »

Våren är här nu är det god tid att!

Bild

Eftersom vintern när denna motor skulle plockas ihop har passerats så är det dags att sätta lite fart!
Lager i och

Bild

Shimsdags!

Bild

Och där tog det stopp, vart lade jag nu min lilla låda med shims? Letade som en tok och hittade många intressanta
prylar i källaren men lådan var som bortblåst.

Så istället får jag visa en glimt av en nostank!

Bild

Återkommer när jag varit på shimsaffärn!
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
testo
Forumsponsor

Inlägg av testo »

Var till shimsaffären i förra veckan och tydligen var dom desperata så jag fick inte bara shims utan även jobb!
Så på måndag börjar jag på Mopedrenovering.se! :D Hoppas jag får börja på högerdrevade Sachs avdelningen!

Ska bli spännande att jobba med mopedprylar med Lasse, Ove och Janne!

Efter veteranmarknaden idag så fick jag lite inspiration, så det blev montering av vevlager.

Bild

Med lite tur är den klar till Mellsta!
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

testo skrev:Var till shimsaffären i förra veckan och tydligen var dom desperata så jag fick inte bara shims utan även jobb!
Så på måndag börjar jag på Mopedrenovering.se! :D Hoppas jag får börja på högerdrevade Sachs avdelningen!
Kul grattis thumb_up
testo
Forumsponsor

Inlägg av testo »

pnilz skrev:
Kul grattis thumb_up
Tackar!
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Ja grattis till ett drömjobb för många!
Får du lön i pengar eller puchdelar? :lol: :mrgreen:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

testo skrev:Var till shimsaffären i förra veckan och tydligen var dom desperata så jag fick inte bara shims utan även jobb!

Vad skoj, lycka till !

En sak som vore bra är om firman som i.o.f.s är kanonbra kunde sänka priserna rejält. Jag vet att det alltid heter att marginalerna är små, men det finns säkert stor fallhöjd och det går att få ner priserna rejält genom att sätta press på underlevernatörer. Jag köper en hel del från Mopedrenovering men kan köpa grejor från http://www.jmpbparts.com/ i Holland till ett betydligt lägre pris och fortfarande med bra leveranstid. :wink:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Grattis,kul drömjobb. thumb_up
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

Välkommen Testo, du är efterlängtad, och högerdrevade Sachsavdelningen är din. Vad gäller priserna Micke, så håller jag med, priser ska hållas nere, men jag och resten av firman tycker att det är mycket viktigare att höja produkternas kvalite och passform än att sänka priser, så det jobbar vi mer på. Det är dock något som tar lång tid tyvärr.

Ett litet nytaget foto på Testo förklarar varför vi så gärna anställde honom, vem vill inte köpa moppedelar av den mannen ?
Bild
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Puchlasse skrev:Välkommen Testo, du är efterlängtad, och högerdrevade Sachsavdelningen är din. Vad gäller priserna Micke, så håller jag med, priser ska hållas nere, men jag och resten av firman tycker att det är mycket viktigare att höja produkternas kvalite och passform än att sänka priser, så det jobbar vi mer på. Det är dock något som tar lång tid tyvärr.

Ett litet nytaget foto på Testo förklarar varför vi så gärna anställde honom, vem vill inte köpa moppedelar av den mannen ?
Bild
Aj fan,dags att börja handla nån annanstans :lol:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Puchlasse skrev:Vad gäller priserna Micke, så håller jag med, priser ska hållas nere, men jag och resten av firman tycker att det är mycket viktigare att höja produkternas kvalite och passform än att sänka priser, så det jobbar vi mer på. Det är dock något som tar lång tid tyvärr
Ja det tar tid att få upp kvalitén det förstår jag och alla andra. Men priserna kan kan sänkas redan på måndag.Utan att det kräver arbete som tar lång tid :wink:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Jag röstar på att höja kvaliteten.
Jag hoppas att näst i tur står kopplingslagren till sachs

hur funkar det med konsumentskydd och garantier när du handlar från holland?

erland.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Det fungerar precis lika bra att handla med seriösa firmor utomlands som t.ex. i Holland som JMBP parts och Puchshop som med Mopedrenovering och andra jyssta firmor i Sverige. De har inget intresse av att blåsa kunder och skjuta sig själva i foten genom att vara vrånga om man har fått en defekt produkt. Sedan finns alltid en liten begränsad mängd firmor i Sverige och utomlands som inte seriösa men de är lätt räknade eftersom det inte går att driva en firma framgångsrikt utan nöjda kunder. Normalt vill man ju inte betala i förskott men när det gäller bra firmor som Mopedrenovering och de jag nämner ovan m.fl. gör man gärna det för att få den delen utklarad på en gång.

Jag har köpt massor med motor- och chassidelar från Mopedrenovering och kvalitén har antingen varit bra eller över förväntan bra varje gång. Enda bottennappet var ett kopplingslager till Sachs vars enda tillgång var att det hade ett högt energivärde genom att det var packat med isterfett. Men det var inte från Mopedrenovering och alla firmor säljer ju samma lager eftersom det f.n. inte går att uppbringa något annat.

När det gäller mopeddelar så ska man inte räkna med att KO, ARN eller någon myndighet kommer att kunna göra något för att reda ut problem med en säljare som krånglar och när man handlar på Blocket eller Tradera så finns inte något skydd värt namnt. Men handlar man utomlands via eBay så finns det en hel organisation hos dem och Paypal som direkt sätter press på en säljare som har levererat en felaktig vara. Det har hänt vid ett par tillfällen och säljarna har snabbt tvingats göra rätt för sig m.h.a. eBay och Paypal som agerar direkt på klagomål och med stor tyngd.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Grattis till jobbet! Kul att få möjligheten att jobba med sitt fritidsintresse och med goda vänner :D
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Vad blir'e för månadslön? slider_anon.gif
Skriv svar