Sida 217 av 397

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 09:25
av marklundt
marklundt skrev:Lät kedjan bli 10% längre och nu gör dt50r 45 uppför solbacken på 5:an vid 7.300rpm
Med pluggarna kvar

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 10:31
av marklundt
Kör man in dt50r på choken så går den och håller bättre + att inkörningstiden kan bli kortare :D

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 10:49
av marklundt
Dt50r har nu rullat 5.580,04 mil utan renovering och gör fortfarande 45 km\h och går mjukt .det är bara vibbarna från däcken en känner under körning i trafiken :D ?

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 11:36
av Micke S
marklundt skrev:
marklundt skrev:Med trimvevaxel på 8,5m.m och 50 m.m trim cyl+kolv =248c.c.m på yamaha dt50r morini motorn ?
Sätt dig ner och räkna cubik får du se?
Med 50 mm kolv brukar slaglängden vara ungefär lika lång på en vanlig motor. Det ger då bara ca 100 cc. För att komma upp i 248 cc behöver motorn ha en geometri som en äldre ångmaskin och de blir långsamma genom att de är extremt lågvarviga. Om vi pratar små motorer som det här handlar om. Men det finns ju ånglok som gör runt 200 km/h. Men då handlar det om en helt annan storlek på cylinder ca 0,5 meter borr och 0,5 meter slag.

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 16:19
av marklundt
Slaget 39m.m s.t.d +8,5m.m = 47,5m.m i slag x 50m.m delat med 3,14= ? + att det är en högvarvig motor

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 17:17
av Micke S
marklundt skrev:Slaget 39m.m s.t.d +8,5m.m = 47,5m.m i slag x 50m.m delat med 3,14= ? + att det är en högvarvig motor
47,5 ,, slag och 50 mm borrning ger 93 cc, inte 248 cc.

Så här räknar du
https://www.google.se/search?ei=Z84OW6v ... q-PHOdHYw4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 17:42
av marklundt
marklundt skrev:Slaget 39m.m s.t.d +8,5m.m = 47,5m.m i slag x 50m.m delat med 3,14= ? + att det är en högvarvig motor
75,6 cubik på riktigt ~80c.c.m.dt50r har ingen automat eller elektronisk chocke eller förgasare .det är bara den 7-växlade dracen som har elektronisk förgasare vad jag vet ,en rättelse drac har samma motorstyrka som dt50r.men.är lättare viktmässigt ,85kg mot dt50r,s 104kg i torrvikt så dracen bör gå bättre än dt50r som har enligt min åsikt för långt sidostöd,finns risk för att dt50r tippar omkull eller blåser omkull,då den ej lutar på stödet utan står rak upp ?

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 17:48
av marklundt
Delade räknesätt kan en säga ,du fick 93 och jag 75,6c.c.m ?

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 17:50
av marklundt
marklundt skrev:Delade räknesätt kan en säga ,du fick 93 och jag 75,6c.c.m ?
Jag använder pi och du ?

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 19:33
av marklundt
No drac 50 rmt to day

Re: övrigt

Postat: 30 maj 2018, 19:38
av marklundt
Har kört dt50r på delsyntetisk 2-taktsolja hela tiden utan att den skurit i 6års tid året om ?

Re: övrigt

Postat: 31 maj 2018, 06:02
av marklundt
marklundt skrev:Har kört dt50r på delsyntetisk 2-taktsolja hela tiden utan att den skurit i 6års tid året om ?
jag räknar cm3 inte cm2

Re: övrigt

Postat: 31 maj 2018, 10:49
av marklundt
marklundt skrev:
marklundt skrev:Har kört dt50r på delsyntetisk 2-taktsolja hela tiden utan att den skurit i 6års tid året om ?
jag räknar cm3 inte cm2
Räknar cubikcentimeter.inte kvadratcentimeter ?

Re: övrigt

Postat: 31 maj 2018, 10:57
av marklundt
marklundt skrev:
marklundt skrev:
marklundt skrev:Har kört dt50r på delsyntetisk 2-taktsolja hela tiden utan att den skurit i 6års tid året om ?
jag räknar cm3 inte cm2
Räknar cubikcentimeter.inte kvadratcentimeter ?
Räknar en cm2 så blir det ju mc cubik på varenda moped och fel. 39x40delat med 3,14 blir 49,7c.c.m.men.om man räknar i cm2 blir det mc cubik och fel

Re: övrigt

Postat: 31 maj 2018, 11:11
av marklundt
Räknar du i cubiktum så blir 49,7 ,3,03 i cubiktum ?