Jaaa... tompas11, och du såg väl resultatettompas11 skrev:Jovisst det är nog tyvärr fel forum för denna typ av diskussion.![]()

En ny vädertråd....

En samhällsdebatt på Raketsport Forum fungerar inte har jag konstaterat. Däremot kan man göra någon avstickare om den är begränsad. Gäller debatten däremot samhälle med anknytning till mopeder är det däremot fritt fram och dom som vill hoppar in och är med. Det är så jag upplever det.
Med det här har du också sista repliken. Jag säger inte mer

Visst, vi kan fortsätta men det måste bli nånstans utanför

För att växla tillbaka on topic lägger jag in ett par bilder som jag tog idag precis när solen för en kort stund tittade fram. Jag råkade befinna mig på platsen och kameran hade jag i jackfickan. Platsen är den vanliga, på Jutegatan där Lindöfjärden möter Malmfjärden via en kanal mellan fastlandet och Lindö som är en liten ö i centrala Kalmar. På ön finns ett gammalt epidemisjukhus som idag ger plats för konstnärer och deras ateljéer och verkstäder.
Stormen Simone har fällt två stora tallar som ligger precis i den sydvästliga vindriktningen. Någon gång i mina yngre tonår var hela Tallhagsskogen full av stormfällda träd och det borde varit någon gång runt 1967. Senare sågade dom bort träden men lät rotvältorna ligga kvar. Jag minns vi blev varnade att inte gå ner i dom hålorna där roten stod som vägg rakt upp. Rotvältorna låg nog kvar ett par år och någon gång kunde man se en slaktad moped eller cykel i hålan

http://sv.wikipedia.org/wiki/Orkanen_Lena