
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Min första diesel!
Nä,efterom jag köpte en lika stor igen.
Men lite för törstig,sen hade jag besiktning,service och nya sommardäck inom det närmsta så jag gjorde ett val där på att behålla eller köpa nytt.
Annars var Saaben riktigt bra,kanon vinterbil.
Det var en 06:a med 19400 mil på mätaren.

Men lite för törstig,sen hade jag besiktning,service och nya sommardäck inom det närmsta så jag gjorde ett val där på att behålla eller köpa nytt.
Annars var Saaben riktigt bra,kanon vinterbil.
Det var en 06:a med 19400 mil på mätaren.
Patrik skrev:stegu75 skrev:Denna bytte jag till mig mot en Saab 9-5 och ett par tusen emellan.]http://www.forumbilder.se/DBITP/5113757022.jpg
Var 9-5:an för stor?
/ P
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
Re: Min första diesel!
Kanonbytestegu75 skrev:Nä,efterom jag köpte en lika stor igen.
Men lite för törstig,sen hade jag besiktning,service och nya sommardäck inom det närmsta så jag gjorde ett val där på att behålla eller köpa nytt.
Annars var Saaben riktigt bra,kanon vinterbil.
Det var en 06:a med 19400 mil på mätaren.
Patrik skrev:stegu75 skrev:Denna bytte jag till mig mot en Saab 9-5 och ett par tusen emellan.]http://www.forumbilder.se/DBITP/5113757022.jpg
Var 9-5:an för stor?
/ P


Re: Min första diesel!
Tack Lasse Väss.
Jo,än känns det VÄLDIGT bra,stor skillnad på bil,känns mycket nyare om man säger så.
Saaben var en bra bil men ganska gammal även om den inte är så gammal,Saab har legat efter med utvecklingen där mot sina konkurenter.
Men mycket bil för pengarna för nån som vill ha en bra billig bil,slit och slängbil.

Jo,än känns det VÄLDIGT bra,stor skillnad på bil,känns mycket nyare om man säger så.
Saaben var en bra bil men ganska gammal även om den inte är så gammal,Saab har legat efter med utvecklingen där mot sina konkurenter.
Men mycket bil för pengarna för nån som vill ha en bra billig bil,slit och slängbil.
Lasse väss skrev:Kanonbytestegu75 skrev:Nä,efterom jag köpte en lika stor igen.
Men lite för törstig,sen hade jag besiktning,service och nya sommardäck inom det närmsta så jag gjorde ett val där på att behålla eller köpa nytt.
Annars var Saaben riktigt bra,kanon vinterbil.
Det var en 06:a med 19400 mil på mätaren.
Patrik skrev:stegu75 skrev:Denna bytte jag till mig mot en Saab 9-5 och ett par tusen emellan.]http://www.forumbilder.se/DBITP/5113757022.jpg
Var 9-5:an för stor?
/ PGrattis
- Racermoppe
- Inlägg: 161
- Blev medlem: 03 apr 2013, 05:41
- Ort: Örebro
Sport ska det vapangerva skrev:Nu hart jag fixat porthålskåpor till 1140 sporten. Jag har tidigare fixat kedjeskydd också så nu kan jag inte säga att det är eller ska bli en Ratbike längre.

Monarped 1959
Saxoped 1140 Sport 1960
Crescent Raket 1148 1961
Zündapp Combinette 1962
Saxoped 1140 Sport 1960
Crescent Raket 1148 1961
Zündapp Combinette 1962
- Racermoppe
- Inlägg: 161
- Blev medlem: 03 apr 2013, 05:41
- Ort: Örebro
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
i slitet originalskick. Porthålskåporna är lite bättre än moppen iaf tanken.
Kedjeskyddet är tyvärr för fint men jag kanske kan "patinera det"
Annars är motorn renoverad av en kändis med SKF-lager överallt samt nya delar där det behövts. En 60cc cylinder som kändisen sa var av bra typ. Det är iaf en borrad 50cc med ny kolv. Ska ha 32mm avgas.
Annars ingen mer renovering än bromsar och hjullager.
Men det går sakta…. med arbetet med moppen
Kedjeskyddet är tyvärr för fint men jag kanske kan "patinera det"

Annars är motorn renoverad av en kändis med SKF-lager överallt samt nya delar där det behövts. En 60cc cylinder som kändisen sa var av bra typ. Det är iaf en borrad 50cc med ny kolv. Ska ha 32mm avgas.
Annars ingen mer renovering än bromsar och hjullager.
Men det går sakta…. med arbetet med moppen

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Racermoppe
- Inlägg: 161
- Blev medlem: 03 apr 2013, 05:41
- Ort: Örebro
OK, blir nog en kul moppe. Min motor hänger nyrenoverad i ramen nu, blir nog första start och provkörning nästa helg. Originalcylinder med lite viktkompensationpangerva skrev:i slitet originalskick. Porthålskåporna är lite bättre än moppen iaf tanken.
Kedjeskyddet är tyvärr för fint men jag kanske kan "patinera det"
Annars är motorn renoverad av en kändis med SKF-lager överallt samt nya delar där det behövts. En 60cc cylinder som kändisen sa var av bra typ. Det är iaf en borrad 50cc med ny kolv. Ska ha 32mm avgas.
Annars ingen mer renovering än bromsar och hjullager.
Men det går sakta…. med arbetet med moppen

![moped [motorbike]](./images/smilies/Motorcycle__green_version.gif)
Monarped 1959
Saxoped 1140 Sport 1960
Crescent Raket 1148 1961
Zündapp Combinette 1962
Saxoped 1140 Sport 1960
Crescent Raket 1148 1961
Zündapp Combinette 1962
Jag ska inte vara sån, men Chrysler och Imperial är 2 olika märken.erlan skrev:bakändan på en crysler imperial om jag inte tar miste.56:an skrev:Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns
erlan
Imperial ägdes iofs av chrysler och var koncernens lyxmärke.
Jag är dålig på mopar men gissar på en 65-66 chrysler new yorker eller newport.
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
det skulle kunna vara en ford edsel -68 också ;)mbc skrev:Jag ska inte vara sån, men Chrysler och Imperial är 2 olika märken.erlan skrev:bakändan på en crysler imperial om jag inte tar miste.56:an skrev:Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns
erlan
Imperial ägdes iofs av chrysler och var koncernens lyxmärke.
Jag är dålig på mopar men gissar på en 65-66 chrysler new yorker eller newport.
NV 1127