Postat: 14 jan 2014, 22:30
Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns 

Allt om veteranmopeder!
https://forum.raketsport.com/
Som ett pingisbord56:an skrev:Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns
bakändan på en crysler imperial om jag inte tar miste.56:an skrev:Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns
Patrik skrev:stegu75 skrev:Denna bytte jag till mig mot en Saab 9-5 och ett par tusen emellan.]http://www.forumbilder.se/DBITP/5113757022.jpg
Var 9-5:an för stor?
/ P
Neifelheim skrev:alf, jo visst är de en trevlig hoj, men gillar inte 2t, spec inte när jag är mer för enduro
precis, man kan tuffa, men ändå ha allt vridalf-johan skrev:Neifelheim skrev:alf, jo visst är de en trevlig hoj, men gillar inte 2t, spec inte när jag är mer för enduro
Nej men visst ,4t har sin tjusning, särskillt i skogen
Kanonbytestegu75 skrev:Nä,efterom jag köpte en lika stor igen.
Men lite för törstig,sen hade jag besiktning,service och nya sommardäck inom det närmsta så jag gjorde ett val där på att behålla eller köpa nytt.
Annars var Saaben riktigt bra,kanon vinterbil.
Det var en 06:a med 19400 mil på mätaren.
Patrik skrev:stegu75 skrev:Denna bytte jag till mig mot en Saab 9-5 och ett par tusen emellan.]http://www.forumbilder.se/DBITP/5113757022.jpg
Var 9-5:an för stor?
/ P
Lasse väss skrev:Kanonbytestegu75 skrev:Nä,efterom jag köpte en lika stor igen.
Men lite för törstig,sen hade jag besiktning,service och nya sommardäck inom det närmsta så jag gjorde ett val där på att behålla eller köpa nytt.
Annars var Saaben riktigt bra,kanon vinterbil.
Det var en 06:a med 19400 mil på mätaren.
Patrik skrev:stegu75 skrev:Denna bytte jag till mig mot en Saab 9-5 och ett par tusen emellan.]http://www.forumbilder.se/DBITP/5113757022.jpg
Var 9-5:an för stor?
/ PGrattis
Sport ska det vapangerva skrev:Nu hart jag fixat porthålskåpor till 1140 sporten. Jag har tidigare fixat kedjeskydd också så nu kan jag inte säga att det är eller ska bli en Ratbike längre.
OK, blir nog en kul moppe. Min motor hänger nyrenoverad i ramen nu, blir nog första start och provkörning nästa helg. Originalcylinder med lite viktkompensationpangerva skrev:i slitet originalskick. Porthålskåporna är lite bättre än moppen iaf tanken.
Kedjeskyddet är tyvärr för fint men jag kanske kan "patinera det"
Annars är motorn renoverad av en kändis med SKF-lager överallt samt nya delar där det behövts. En 60cc cylinder som kändisen sa var av bra typ. Det är iaf en borrad 50cc med ny kolv. Ska ha 32mm avgas.
Annars ingen mer renovering än bromsar och hjullager.
Men det går sakta…. med arbetet med moppen
Jag ska inte vara sån, men Chrysler och Imperial är 2 olika märken.erlan skrev:bakändan på en crysler imperial om jag inte tar miste.56:an skrev:Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns
erlan
Racermoppe skrev:Inhandlat mig en värmepump till poolen idagMen undrar hur jag tänkte, det fullkomligt kräksnöar här i Örebro idag
![]()
det skulle kunna vara en ford edsel -68 också ;)mbc skrev:Jag ska inte vara sån, men Chrysler och Imperial är 2 olika märken.erlan skrev:bakändan på en crysler imperial om jag inte tar miste.56:an skrev:Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns
erlan
Imperial ägdes iofs av chrysler och var koncernens lyxmärke.
Jag är dålig på mopar men gissar på en 65-66 chrysler new yorker eller newport.