56:an skrev:Det var en lustig bil bakom Saaben man kan undra om det är bak- eller framänden som syns
bakändan på en crysler imperial om jag inte tar miste.
erlan
Jag ska inte vara sån, men Chrysler och Imperial är 2 olika märken.
Imperial ägdes iofs av chrysler och var koncernens lyxmärke.
Jag är dålig på mopar men gissar på en 65-66 chrysler new yorker eller newport.
Hittade två objekt jag inte kunde motstå. Nu ska bara tiden hittas för att kunna åka en sväng framöver när snön har försvunnit.
En Crescent 2000 med skum färgsättning som ser ut att vara original, orange och svart. Tvåväxlad med kick, hyfsat skick men lacken är duktigt trött.
En Maraton 50SS. Skapligt komplett men motorn i molekyler, framlampan original eller inte, nån som vet? Hittar inte mycket info på nätet om Maraton 50SS, nån som har koll på historien om detta fartåk?
Har aldrig tvättat själv utan bara lämnat iväg för tvätt men jag tyckte att det kunde vara roligt att äga en själv. Jag tycker också om när man rymmer saker i korgen.
Har aldrig tvättat själv utan bara lämnat iväg för tvätt men jag tyckte att det kunde vara roligt att äga en själv. Jag tycker också om när man rymmer saker i korgen.
Synd att du bor så långt bort annars kunde man ju lämna grejor hos dig för tvätt
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Synd att du bor så långt bort annars kunde man ju lämna grejor hos dig för tvätt
Ja, Jag har en känsla att jag kommer få några nya kompisar
Lyllo skrev:
En Maraton 50SS. Skapligt komplett men motorn i molekyler, framlampan original eller inte, nån som vet? Hittar inte mycket info på nätet om Maraton 50SS, nån som har koll på historien om detta fartåk?
50SS tillverkades av MCB och fanns som Crescent, Monark och Maraton. Maraton köpte av MCB och salufördes av AB J.Benson. Under denna tid fanns J.Benson i Malmö och Eskilstuna, men de hade återförsäljare spritt över Sverige.
Mopeden ser likadan ut under de tre märkena bortsett från dekalerna.
Din moped har 1969ans framgaffel och bör därför vara en -69'a.
Lyllo skrev:
50SS tillverkades av MCB och fanns som Crescent, Monark och Maraton. Maraton köpte av MCB och salufördes av AB J.Benson. Under denna tid fanns J.Benson i Malmö och Eskilstuna, men de hade återförsäljare spritt över Sverige.
Grattis till två bra köp!
Tack för info.
Då är alltså framlyktan utbytt??
Finns originallykta att hitta?
Lyllo skrev:
Grattis till två bra köp!
Tack för info.
Då är alltså framlyktan utbytt??
Finns originallykta att hitta?
Finns inte nytillverkade. Prova med forumannons, marknader och ring Rösebäckens cykel och motor.