Politiken i Sverige
Re: Politiken i Sverige
"Nöjd?
Varför skulle en människa som lever under dödshot och som kunde vara död nu vara nöjd?" Enligt min åsikt är Lars Viks en rättshaverist som bara är ute efter uppmärksamhet och det är ju precis vad han fått...Samt livvakter från Polisen i flera år nu medans kvinnor som dödshotas av sina ex får höra att polisen saknar resurser att göra något för att skydda dem.
Varför skulle en människa som lever under dödshot och som kunde vara död nu vara nöjd?" Enligt min åsikt är Lars Viks en rättshaverist som bara är ute efter uppmärksamhet och det är ju precis vad han fått...Samt livvakter från Polisen i flera år nu medans kvinnor som dödshotas av sina ex får höra att polisen saknar resurser att göra något för att skydda dem.
Och jag håller med dig.HSE skrev:"Nöjd?
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Rättshaverist?
Av vilken anledning skulle inte Vilks ha rätt att teckna vilka teckningar han vill, utan att för den skull utsättas för mordhot och mordförsök?
Och hur kan man ha mage att beskylla Vilks för att hotade kvinnor inte får det skydd av samhället som de har rätt till.
Rikta din kritik mot de där den hör hemma, nämligen mot de som inte beviljar hotade kvinnor deras rätt till skydd.
Av vilken anledning skulle inte Vilks ha rätt att teckna vilka teckningar han vill, utan att för den skull utsättas för mordhot och mordförsök?
Och hur kan man ha mage att beskylla Vilks för att hotade kvinnor inte får det skydd av samhället som de har rätt till.
Rikta din kritik mot de där den hör hemma, nämligen mot de som inte beviljar hotade kvinnor deras rätt till skydd.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Kan inte läsa att någon här tycker att det är ok att utsätta andra för mordhot eller mordförsök. Vilks använder sig av provocerande konst oavsett om man gillar den eller inte så har vi alla har rätt att tycka om eller tycka illa om hans metoder.
Här gäller det att inte blanda ihop en ideologi med en folkgrupp och öppna ögonen för att det finns extremister inom alla religioner, folkgrupper och även inom politiska tillhörigheter.
Här gäller det att inte blanda ihop en ideologi med en folkgrupp och öppna ögonen för att det finns extremister inom alla religioner, folkgrupper och även inom politiska tillhörigheter.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ryssland är minst sagt kallsinnigt till islam men jag har då aldrig hört talas om man gör bilder av mohammad som rondellhund eller nåt annat kränkande trams. Är nog ganska så förbjudet där skulle jag tro...
Och skulle nån försöka så får dom säkert gratis omskolning till ett riktigt arbete som och bygga järnväg eller gräva diken
Putin rules
Och skulle nån försöka så får dom säkert gratis omskolning till ett riktigt arbete som och bygga järnväg eller gräva diken

Putin rules

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Ser du inte faran i att ett land ställer sig kallsinnigt mot en religion?
Var finns den mänskliga friheten? I Ryssland skulle jag sitta fängslad eftersom jag är homosexuell. Ett brott mot den mänskliga rättigheten i allra högsta grad.
Var finns den mänskliga friheten? I Ryssland skulle jag sitta fängslad eftersom jag är homosexuell. Ett brott mot den mänskliga rättigheten i allra högsta grad.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Tror jag inte alls... Kan du bekräfta ditt påstående?Raketsport skrev: Ryssland skulle jag sitta fängslad eftersom jag är homosexuell.
Jag uttryckte mig fel, menade istället att man ställer sig kallsinnig till islamism, eller snarare extrem sådan.Raketsport skrev:Ser du inte faran i att ett land ställer sig kallsinnigt mot en religion?
Ryssland innehåller flera religioner bl.a. islam som jag tror är den största efter den ortodoxa numera "statsreligionen".
Hela kaukasusområdet är ju muslimskt men det är helt okej så länge man står för upp för Ryssland

Ska man förstå Ryssland är nyckeln nationalism och dom som bara förstår Ryssland genom kommunism har fattat nada

https://www.youtube.com/watch?v=w72vxY3r3Vk
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
I allra högsta grad sant. Ta OS i Sotji t.ex. inga homosexuella skulle in i landet enligt Putin. Statyetter rivs ner i Ryssland för att den avbildade hade gayvänner osv.56:an skrev:Tror jag inte alls... Kan du bekräfta ditt påstående?Raketsport skrev: Ryssland skulle jag sitta fängslad eftersom jag är homosexuell.
Några utdrag:
"Homosexualitet ses som en sjukdom här och homosexuella anses perversa och abnorma. Man tycker att de ska vara tysta och inte kräva några rättigheter. Gruppen är väldigt utsatta och många homosexuella har blivit utsatta för mordförsök", sade SVT:s korrespondent Elin Jönsson, på plats i Moskva
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/prote ... 432848.svd
Googla på homosexuell och Ryssland så får du en massa träffar om Rysslands syn på HBT-frågan. Du får inte visa att du är gay, för då propagerar du för homosexualitet och hamnar i fängelse. Ryska artister har suttit i fängelse för detta också. Kommer inte ihåg vad tjejgruppen heter som jag har i åtanke.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Till alla Putinkramare - "Min Putin"56:an skrev: Putin rules
http://cornucopia.cornubot.se/2015/02/t ... opia%3F%29
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Lars Vilderängtompas11 skrev:Till alla Putinkramare - "Min Putin"
http://cornucopia.cornubot.se/2015/02/t ... opia%3F%29

Det är ungefär som vad ska vi med Must och Släpo till när vi har bloggen Wiseman's Wisdom som vet allt

-
Blev lite nyfiken på om Tompas11 ens är intresserad av mopeder med tanke på mer än 85 inlägg i denna tråd.
Så provade "sökfunktionen" och det var han, åtminstone förr.
Bör påpekas att det lästes mycket av alla andras inlägg också.
Men ett särskilt bra fanns med 23 maj 2013 14:33:
"Politik måste vi lämna utanför forumet eftersom det alltid blir ganska hård stämning och göra också att medlemmar inte känner sig välkomna utav olika anledningar beroende på vad som skrivs. Så diskutera fortkörning, men lägg politiken på hyllan när ni sitter på forumet. Det får ni prata om det i goda vänners lag i stället."
Detta skrivet av Jossan.
Så provade "sökfunktionen" och det var han, åtminstone förr.
Bör påpekas att det lästes mycket av alla andras inlägg också.
"Politik måste vi lämna utanför forumet eftersom det alltid blir ganska hård stämning och göra också att medlemmar inte känner sig välkomna utav olika anledningar beroende på vad som skrivs. Så diskutera fortkörning, men lägg politiken på hyllan när ni sitter på forumet. Det får ni prata om det i goda vänners lag i stället."
Detta skrivet av Jossan.
Blå/vit Monark 1209
Och allt är Kejsarens fel som startade tråden. 

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Mmm, min åsikt där har egentligen inte ändrat sig, men så länge man håller sig till en tråd och har god ton mot varandra så är det väl okej. En del ämnen är svåra att förhindra när samhällsklimatet ändras.TolvNollNio skrev:
Detta skrivet av Jossan.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
Putin vill ju gärna visa vem som bestämmer så för att bättra på den ryska trafiksäkerheten har han förbjudit transsexuella att köra bil.
Skitsmart!!
Bättra på det genom att få färre köra onyktra hade väl varit lite väl enkelt......
Skitsmart!!

Bättra på det genom att få färre köra onyktra hade väl varit lite väl enkelt......
Blå/vit Monark 1209
- pangerva
- Forumsponsor
Läst på Twitter idag:

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60