Dagens bild eller detta hände idag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Patrik skrev:Monterade en ESBE shuntstyrning nu ikväll, får se om man fryser till morgonen..
Har du värmepanna och verkstad med bänkslip i en krypgrund? :wink:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Micke S skrev:
Ha ha... Ser väl så ut på bilden ja. Pannan står på en sockel och är rätt smal och hög.

Med mina 193cm så har jag runt 15cm frigång så jag slipper gå krokig iaf. :)

/ P
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Raketsport skrev:vilka hjälpsamma Rörtänger du har.

Blev några slurkar kaffe i mellstamuggen.
IMG_20170103_163045.jpg
Ja, de kan knipsa både det ena å det andra. Kabeln till tempgivaren för framledningstemperaturen låg illa till en stund när ena rörtången kom promenerandes..

Bara mina apparater i labbet har jobbat klart åt mig så ska jag hämta mig lite kaffe, blir nog dock i plastmugg eller om jag hittar var jag ställde Rörstrandsmuggen i morse..

Mvh Patrik
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Patrik skrev:
Micke S skrev:
Ha ha... Ser väl så ut på bilden ja. Pannan står på en sockel och är rätt smal och hög.

Med mina 193cm så har jag runt 15cm frigång så jag slipper gå krokig iaf. :)

/ P
Jag har också lågt i tak i garaget, 210 cm. Så när jag sågar till julgranen ser jag till att den når från golv till tak och då passar den precis inne med 240 i takhöjd när man sätter dit fot och toppspira :) Själv är jag 174 cm så jag kan når precis att sätta i en skruv i taket på garaget.

Nu har det snöat ordentlig för att vara här . Det ska bli roligt att ploga :D
Bilagor
Snow 2.jpg
Snow.JPG
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Fast så djäkla kul var den nog inte. Snön hade hunnit bli astung, det är nollgradigt nu. Så jag fick köra med bladet upp första vändan och hyvla av resten sedan med bladet nere. Det tog 45 minuter för det är gångar m.m som ska köras av. Men utan lilla traktorn med piggkedjor hade det tagit flera timmar och att ta bort det här tunga skiten för hand är direkt farligt för gamlingar :shock:
HSE

Inlägg av HSE »

Snöar här med, får se om det blir så mycket att snöslungan får startas upp. Snöslunga är suveränt för att den blåser iväg snön så långt att den inte är i vägen. Med snöblad på traktorn blev det problem med vallar efter ett tag om det blev en vinter med mycket snö...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja det kan bli mycket snö som måste hamna någonstans. Jag plogar ut det mesta från infarten på gräsmattan så det har gått bra än så länge.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Har inte startat slungan än i vinter, men i dag kan bli första gången. Vill att det ska frysa på ordentligt och packas snö så man inte slungar en massa småsten från grusgången.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Här har det inte kommit så mycket ännu så jag hoppas det är lika lite när jag är hemma om en timma.

Ena maskinen står redo med snöslungan på men den andre så sitter jordfräsen på ännu så det får bli byte till sop eller plogblad på den när jag är ledig på fredag.
Bilagor
wp_ss_20161113_0004.png
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Tog fram t-25:an och knuffade lite snö, Deutzen får vila denna snöfattiga vinter...
Bilagor
image.jpeg
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Nattens bild. Blev för kallt till slut så jag knatade in i värmen och tog en kopp te istället för att sitta i snön mitt i natten. Bilderna görs inte rättvisa i den här storleken, men här är en av dem.
20190105 640.jpg
20190105 640.jpg (131.65 KiB) Visad 2890 gånger
//Jossan
Josefine Andersson
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Raketsport skrev: Bilderna görs inte rättvisa i den här storleken, men här är en av dem.
Högerklick+visa bild, sen ctrl+scrolla tills bilden fyller skärmen
Så gick det bra se något grönt sken runt skorstenen :shock: :D
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

TolvNollNio skrev:
Raketsport skrev: Bilderna görs inte rättvisa i den här storleken, men här är en av dem.
Högerklick+visa bild, sen ctrl+scrolla tills bilden fyller skärmen
Så gick det bra se något grönt sken runt skorstenen :shock: :D
Visst, men nu har jag förminskat bilden till 640pixlar för att passa forumet och den blir usel om man förstorar den. Originalet är ca 6000 pixlar och 6mb stor vilket är onödigt stor för forumet och det var det jag menade när jag skrev. Men ni kan prova den här länken för att se originalbilden: https://www.dropbox.com/home?preview=DSC_8845.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Med min dåliga, nja urusla syn ser det mesta bra ut :shock:
Var mer tänkt som en hjälp till icke datorkunniga, såna som undertecknad och Säcken..?
Fast han utklassar garanterat mig :roll:
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

TolvNollNio skrev:Med min dåliga, nja urusla syn ser det mesta bra ut :shock:
Var mer tänkt som en hjälp till icke datorkunniga, såna som undertecknad och Säcken..?
Fast han utklassar garanterat mig :roll:
Bra tips! En del bilder vill man se större.
Min kamera tar extremt stora bilder även i mediumläge så när forumet skalar ner de själv så blir de riktigt dåliga. Väljer därför att förminska dem istället för att behålla kvalitét.
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar