Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Är väl bäst att grunda litegrann före morrondagen... :mrgreen:
Bild
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Jaså du, det har jag också gjort men inte som flytande. En lite gryta nypotäter och några sillbitar smakade bra. Jag försökte äta tidigare idag men det gick bara inte, inte ens the och skorpa. Jo theet drack jag upp förstås...

Sen har jag varit på läkarstationen och dom tog emot mej och det vart jag glad för. Mycket trevlig utrikes doktor som jag genast fick förtroende för. Han kände och klämde och jag ömsom skrek, hojtade och var lugn. Dom tog också EKG m.m. Pumpen var OK liksom sänka och de övriga standardkontroller som har med blod att göra. Vad gör du sa doktorn, har du burit möbler? Nä, sa jag men en hel del ved hugger jag med yxa fast inte nu på ett tag. Aha, sa doktorn då, du har förmodligen muskelvärk, försök med några smärtstillande tabletter.

Det där med piller är också ett gissel för mig, jag kan svimma eller få grav magkatarr vilket inte är alls bra men Panodil funkar.
Ta det då sa doktorn.

Annars ligger allt nere. Det är lättare att sitta än och ligga så därför kunde jag skriva här. Fast jag var ute mitt på dagen och centrifugerade tvätten och hängde på strecket. Hur många hänger tvätt ute numera?

Som bilden under visar trivs jag i. Sommar, gräs, blommor, brunnar, vattenpumpar hinkar och vattenkannor. Jag minns när jag var liten och fick följa med till kyrkogården. Genast brukade jag försvinna i väg och inspektera mässingskranar, vattenposter och vattenkannor i galvadplåt. Det var kul och hålla på med och det är det något konstigt vis fortfarande :D
  • Bild
Användarens profilbild
Packman
Forumsponsor

Inlägg av Packman »

56:an skrev:Jaså du, det har jag också gjort men inte som flytande. En lite gryta nypotäter och några sillbitar smakade bra. Jag försökte äta tidigare idag men det gick bara inte, inte ens the och skorpa. Jo theet drack jag upp förstås...

Sen har jag varit på läkarstationen och dom tog emot mej och det vart jag glad för. Mycket trevlig utrikes doktor som jag genast fick förtroende för. Han kände och klämde och jag ömsom skrek, hojtade och var lugn. Dom tog också EKG m.m. Pumpen var OK liksom sänka och de övriga standardkontroller som har med blod att göra. Vad gör du sa doktorn, har du burit möbler? Nä, sa jag men en hel del ved hugger jag med yxa fast inte nu på ett tag. Aha, sa doktorn då, du har förmodligen muskelvärk, försök med några smärtstillande tabletter.

Det där med piller är också ett gissel för mig, jag kan svimma eller få grav magkatarr vilket inte är alls bra men Panodil funkar.
Ta det då sa doktorn.

Annars ligger allt nere. Det är lättare att sitta än och ligga så därför kunde jag skriva här. Fast jag var ute mitt på dagen och centrifugerade tvätten och hängde på strecket. Hur många hänger tvätt ute numera?

Som bilden under visar trivs jag i. Sommar, gräs, blommor, brunnar, vattenpumpar hinkar och vattenkannor. Jag minns när jag var liten och fick följa med till kyrkogården. Genast brukade jag försvinna i väg och inspektera mässingskranar, vattenposter och vattenkannor i galvadplåt. Det var kul och hålla på med och det är det något konstigt vis fortfarande :D
Hoppas du blir bra snart man brukar räta till sej snabbt på sommaren, du skriver att du kan stå på huk o justera tändningen
och sen bara resa dig upp men i mitt fall fick jag nog hyra en hiab för att komma upp igen och därefter skulle knäna se ut som fotbollar
och då har jag inte fyllt femtio än så ha en skön sommar.
  • Bild
MCB 1189-72
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Den ser inte så illa ut, passar nog bra till vårbruket. :)

Hmm...ser ut att vara lite extrautrustad också...
irus.gif
irus.gif (87.13 KiB) Visad 2027 gånger
Kanske bara att skruva på kaffetermosen där ?
Påfyllning till piloten sker väl via slangen till styret... :)
Irus med kaffe.jpg
Irus med kaffe.jpg (25.26 KiB) Visad 2027 gånger
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Frolzon skrev:Den ser inte så illa ut, passar nog bra till vårbruket. :)

Hmm...ser ut att vara lite extrautrustad också...
8)
Forumsponsor

Vrålvärk live-update :roll:

Har legat tre timmar sen 21-tiden men sova går inte... :(
Jag har alltid legat på vänster sida när jag sover och nu bara byta sida verkar svårt :hmm:

Ett äpple, en Panodil, två säger nog de flesta men jag vågar inte fler åt gången och hade förresten bara tre kvar. Får köpa mer i morrn.

I morrn har också mopedklubben Unionsrallyt, ett rally som brukar locka många deltagare. En gång har jag varit med och det är nåt man längtar till men kanske inte just nu så sorry om jag inte kommer....

Taskigt läge eller vad brukar man säga :roll:
Forumsponsor

Först när jag såg Patriks termos trodde jag han hade målat en rykande kaffekopp på Scintilla Vertex tändmagneten :roll:
Forumsponsor

Hej du Packman såg ditt svar nu, ha en riktigt skön sommar du också :-H

För ett par-tre somrar sen satt jag på huk och badade i den där tunnan. Solen hade gjort att vattnet blivit ljummet som jag fyllt upp kvällen innan. Det var så där mitt i semestern och inga grannar var hemma så jag bara gick in och hämtade handduk och pumptvålen och sen klädde av mig och hoppade i :oops:

Det är en sköljbalja från ett tvätteri men foten i trä och kranen och det har jag gjort själv.

Pumpen är ingen brunnspump utan en pump till en jättestor diskmaskin. Den ska egentligen inte suga så djupt men den gör det ändå. Fast det märks på motorn. Fylla baljan två gånger sen är motorn het. Det är bra kapacitet, tror baljan rymmer 250 liter och det tar bara 3-4 minuter och fylla den ända upp thumb_up

Grytan skyddar pådraget men den blåste av i stormen Gudrun :roll:
Forumsponsor

Om en och halvtimma vid 9-tiden börjar börjar mopedentusiasterna komma till Larssons Bil på Södra Vägen. Det ser ut att bli bra mopedåkarväder, förra året var det ett rally i regn men folket kom ändå, över 100 deltagare.

Jag sitter och dricker the och äter skorpor, har fått lite aptit tillbaka men kan inte göra nåt. Jag är van vid att hålla på med nånting eller tänka att jag ska göra det. Men nu är det bortkopplat, jag känner mig "halv" men finns fortfarande. Det känns som en vinst bara det. Nu undrar jag bara om och när släpper värken så jag kan ligga på "rätt" sida igen :roll:
HSE

Inlägg av HSE »

Krya på dig. Det är inte mycket man kan göra mer än vänta på att det släpper. Antiinflammatoriska läkemedel brukar hjälpa på några dagar men är som sagt hårt för magen....
Forumsponsor

Tack HSE :) , har precis kommit hem från Unionsrallyt där jag mest satt på en stol och tittade på. På hemvägen stannade jag vid lasarettsapoteket och köpte en ask Panodil och en tub Voltaren salva. Jag frågade speciellt om salvan hade biverkningar men det skulle inte vara någon fara enligt expediten. Sen när jag kom hem läste jag på asken att salvan inte bör användas av dem som är överkänslig för acetylsalisyra och jag har för mig att det var just den som pajade min mage för några år sedan :(
Användarens profilbild
Packman
Forumsponsor

Inlägg av Packman »

Som vanligt har dom inte en pejling om vad dom säljer.
MCB 1189-72
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Falkfish »

Man måste vara frisk för att vara sjuk.

Dvs att man måste själv veta vad man behöver och inte förlita sig på våra läkare ( nu är ju detta ett mångfacetterat problem och beror väl i stor del av att vårdpersonal är överansträngd ) dock så är det ju förvånande att ett apotek inte tänker sig att upplysa om just vanliga biverkningar, tycker generellt att apotek brukar ha bra upplysning..

Krya på dig..

Stefan
Forumsponsor

Tack för svar. Kanske känner mig lite bättre, får se hur natten blir...
Ska prova salvan lite försiktigt först och se vad som händer.
Någon sa att den där salisyran är värst om man tar det genom magen som en tablett.
Men visst, expediten borde ha upplyst om det jag senare läste på kartongen.
En köpt medicin tas heller aldrig tillbaka sägs det.
Tuben kostade 109 kr, men va fan huvudsaken är man blir bra igen så man kan meka mopeder :twisted:

Jag var och tittade på Unionsrallyt och tog en del bilder, sätter nog in dom här nånstans imorrn för ikväll orkar jag inte...
Skriv svar