Jaså du, det har jag också gjort men inte som flytande. En lite gryta nypotäter och några sillbitar smakade bra. Jag försökte äta tidigare idag men det gick bara inte, inte ens the och skorpa. Jo theet drack jag upp förstås...
Sen har jag varit på läkarstationen och dom tog emot mej och det vart jag glad för. Mycket trevlig utrikes doktor som jag genast fick förtroende för. Han kände och klämde och jag ömsom skrek, hojtade och var lugn. Dom tog också EKG m.m. Pumpen var OK liksom sänka och de övriga standardkontroller som har med blod att göra. Vad gör du sa doktorn, har du burit möbler? Nä, sa jag men en hel del ved hugger jag med yxa fast inte nu på ett tag. Aha, sa doktorn då, du har förmodligen muskelvärk, försök med några smärtstillande tabletter.
Det där med piller är också ett gissel för mig, jag kan svimma eller få grav magkatarr vilket inte är alls bra men Panodil funkar.
Ta det då sa doktorn.
Annars ligger allt nere. Det är lättare att sitta än och ligga så därför kunde jag skriva här. Fast jag var ute mitt på dagen och centrifugerade tvätten och hängde på strecket. Hur många hänger tvätt ute numera?
Som bilden under visar trivs jag i. Sommar, gräs, blommor, brunnar, vattenpumpar hinkar och vattenkannor. Jag minns när jag var liten och fick följa med till kyrkogården. Genast brukade jag försvinna i väg och inspektera mässingskranar, vattenposter och vattenkannor i galvadplåt. Det var kul och hålla på med och det är det något konstigt vis fortfarande