Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av HSE »

TolvNollNio skrev:Putin vill ju gärna visa vem som bestämmer så för att bättra på den ryska trafiksäkerheten har han förbjudit transsexuella att köra bil.
Skitsmart!! slider_score.gif mistick_yes.gif

Bättra på det genom att få färre köra onyktra hade väl varit lite väl enkelt......
Ställer sig nog svårt att förbjuda vodka och bilkörning i Ryssland :D
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Här i det russofoba och rysshatande väst får vi bara höra dåliga saker om Ryssland men kollar man upp lite själv så kan man genast genomskåda ljugpropagandan.

Jag roade mig nu och kolla pensionsålder, betald semester och lediga helgdagar i Ryssland och fann då att det är betydligt förmånligare än det vi har här och vad annat att vänta från en f.d. kontrollerad arbetarstat :twisted:

28 dagars betald semester, 12 dagars helgledighet, allmän pension vid 60 års ålder för män och dito 55 år för kvinnor är väl inte så illa :-BD

Jämför då det västerländska föregångslandet USA som inte har nån egentlig semesterlag överhuvudtaget och så får man slita åt kapitalet sex år till när man blir 66 år.

Arbeit macht frei cocos_acc.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

TolvNollNio skrev:Putin vill ju gärna visa vem som bestämmer så för att bättra på den ryska trafiksäkerheten har han förbjudit transsexuella att köra bil.
Skitsmart!! slider_score.gif mistick_yes.gif

Bättra på det genom att få färre köra onyktra hade väl varit lite väl enkelt......

cocos_acc.gif Jag blir inte förvånad. Allt för att förhindra människor deras givna rättighet, att ha ett val.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

56:an skrev:

Putin rules :headbang:

Jag brukar sällan lägga mig i politiksnack men... hmm....

Så du skulle önska att ha honom som Sveriges högste ledare?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

56:an skrev:Här i det russofoba och rysshatande väst får vi bara höra dåliga saker om Ryssland men kollar man upp lite själv så kan man genast genomskåda ljugpropagandan.
Kollade du då gay-rättigheterna som jag skrev om. Det är inget Putin hymlar om och i stort sett hela världen har vetskap om det förtrycket.
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Nej, jag har inte glömt. Söndagar är traderadag + annat så jag kunde inte lägga allt krut på det här. Förtrycket mot homosexuella finns överallt, och inte minst hos oss här i Sverige men det har ökat i Ryssland på senare tid och hur det var på Sovjetunionens tid vet jag inte men förmodligen bättre.

Men saken gällde huruvida du skulle fängslas i Ryssland bara för du är homosexuell vilket jag fortfarande inte tror för då skulle fängelserna vara fulla av homosexuella där. Propaganda får man ta med minst en näve salt och "rysslandskännaren" Svt:s Elin Jönsson är väl mer allmänt känd som proväst och rysshatare och det är väl därför hon fått det jobbet :roll:

Jag själv är vare sig homofob eller russofob men jag inser att de homosexullas ställning i Ryssland är av underordnad betydelse, viktigast av allt är folkets enighet vilket ger landet dess styrka.

Västs våta dröm och Kremls fasa är ett splittrat Ryssland för det skulle bli en direkt säkerhetsrisk pga landets stor yta (största landet i världen till ytan).

Nu får det räcka vi får ta mer sen :mrgreen:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Men saken gällde huruvida du skulle fängslas i Ryssland bara för du är homosexuell vilket jag fortfarande inte tror för då skulle fängelserna vara fulla av homosexuella där. P
Vilket det är.
Här fängslas en känd sångerska för att hon pussat en annan kvinna offentligt.
Bild
Jag själv är vare sig homofob eller russofob men jag inser att de homosexullas ställning i Ryssland är av underordnad betydelse
:shock: :shock: :shock: Männskliga rättigheter är aldrig av underordnad betydelse. Är mina rättigheter mindre värda än dina?
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Hasse skrev:

Putin rules :headbang:

Jag brukar sällan lägga mig i politiksnack men... hmm....

Jag tycker Sverige är värt ett starkt ledarskap :wink:

Men hur är det egentligen, har vi det tycker du? :roll:

EU bestämmer men först efter dom frågat storebror USA

Frihandelsavtal med USA på andra sidan jordklotet men sanktioner mot Ryssland närmsta grannen...

Tjänster och gentjänster så varar vänskapen längst, jo jag tackar jag.... cocos_acc.gif
Forumsponsor

Raketsport skrev:
Men saken gällde huruvida du skulle fängslas i Ryssland bara för du är homosexuell vilket jag fortfarande inte tror för då skulle fängelserna vara fulla av homosexuella där. P
Vilket det är.
Här fängslas en känd sångerska för att hon pussat en annan kvinna offentligt.
Bild
Du måste göra skillnad mellan vardag och politiska protester som det är i det här fallet.

Jag tycker inte det är nåt trevligt alls men det förekommer liknande här som är minst lika otrevliga eller ännu värre

Moscow Times (som bilden är hämtad från) är heller ingen rysk tidning, det är en västägd tidning som är ute efter och svartmåla Ryssland och därför är språket förstås engelska eftersom den mest läses i väst.

Nej, nu får vi sluta för jag måste göra lite annat :wink:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Skillnad på vardag och politiska protester? Vad pratar du om? Här i Sverige häktas inte homosexuella och att vara gay är inget val det är något man föds till.
Om man gör det i protest eller i sitt vardagsliv gör ingen skillnad på om det är olagligt eller inte, och att aktivt vara gay i Ryssland är olagligt. Kan inte förstå att du missat det eller inte ser det som betydande för mänskliga rättigheter.

Okej, men jag kan plocka en massa bilder från en massa andra tidningar om du vill det. Ett exempel från Reuters
Bild
Jag själv är vare sig homofob eller russofob men jag inser att de homosexullas ställning i Ryssland är av underordnad betydelse
:shock: :shock: :shock: Männskliga rättigheter är aldrig av underordnad betydelse. Är mina rättigheter mindre värda än dina?

Du måste förstå att du avfärdar detta som oviktigt i ett samhälle är att trampa mig och Mona på tårna, REJÄLT.

Men detta verkar vara något du inte vill diskutera om eller. Tycker mig läsa att du avbryta diskussionen.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Ryssland är tyvärr inte enda landet i Europa där homosexuella har det svårt, man tycker att utvecklingen borde hunnit längre år 2015 cocos_acc.gif Men ryssarna sticker nog ut genom att faktiskt ha försämrat villkoren för denna grupp på senare tid, antar att Putin försöker vinna röster från konservativa kretsar.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

56:an skrev:Här i det russofoba och rysshatande väst får vi bara höra dåliga saker om Ryssland men kollar man upp lite själv så kan man genast genomskåda ljugpropagandan.

Jag roade mig nu och kolla pensionsålder, betald semester och lediga helgdagar i Ryssland och fann då att det är betydligt förmånligare än det vi har här och vad annat att vänta från en f.d. kontrollerad arbetarstat :twisted:

28 dagars betald semester, 12 dagars helgledighet, allmän pension vid 60 års ålder för män och dito 55 år för kvinnor är väl inte så illa :-BD

Jämför då det västerländska föregångslandet USA som inte har nån egentlig semesterlag överhuvudtaget och så får man slita åt kapitalet sex år till när man blir 66 år.

Arbeit macht frei cocos_acc.gif
du kan ju kolla upp storleken på pensionen i ryssland.
få se om du fortfarande tycker det verkar bra.

erlan
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Är nog bara å inse att flyttbilen går från kalmar till ryssland snart för 56 an..så han kan söka till att bli Putins högra hand...eftersom han gillar det jäkla landet så mycket.. :roll:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Raketaren skrev:så han kan söka till att bli Putins högra hand...
Det blir nog grejer det, att erbjuda sig sköta högerhanden åt rysslands överförhud! :mrgreen:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

56:an skrev:Putin rules
Hasse skrev:

Jag tycker Sverige är värt ett starkt ledarskap :wink:
Okej, det kan inte annat än tolkas som att du önskar putin som Sveriges Statsminister. Eller President blir det väl då.

Jajja....
Låst