<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Lp e grejer de. svärfar skulle hiva sin sån ljudanläggning på tippen men ja va snabb o tog den sen en hel banankarton med skivor. sånt ska sparas o bevaras.
Svårt att säga emot...är man uppfödd med vinylknaster så har man det i blodet.
Har sparat alla mina LP-skivor, jag började köpa sådana när jag var tolv år och det är 40 år sedan.
Har kompletterat med lite missade pärlor hittade på loppisar och annat och familjen har sedan länge förbjudit mig att gå till skivavdelningen på sådana ställen, när dom är med...
Det retar mig dock att jag bytte bort mina fem Alice Copper-skivor mot en femhalva päroncylinder till Zundapp, detta var väl omkring 1976 och trimdelar var mer intressanta än gamla plastbitar....
Har väl 800 LP-skivor och 200 singlar och det händer att en del av dom åker fram när vi har en nostalgikväll.
Raden av "-minns ni denna?", "-det var länge sedan jag hörde denna" och "-vad var det nu dom hette?" tar liksom aldrig slut när man börjar spela, dagen efter ligger det en driva med skivor som man får stoppa tillbaka i hyllan, precis som när man hade fest på sjuttiotalet...

<!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...