Dagens bild eller detta hände idag
Re: Dagens bild eller detta hände idag
Fick också en flång ny arizonaguld -72. Sommarjobbade med plantsättning och hela den lönen gick till trimprylar.. 

Hasse skrev:Fick också en flång ny arizonaguld -72. Sommarjobbade med plantsättning och hela den lönen gick till trimprylar..
Han hade nog inte fel ändå...56:an skrev:Jag minns barn från mer välbärgade hem med många leksaker och dom barnen tröttnade rätt fort och vill ha nya

Ett par bilder på min 74a tagna sommaren 1981.
Crescent 2000 -60a
Bor i Stuvsta/Huddinge
Bor i Stuvsta/Huddinge
Jag fick en sådan här när jag fyllde 15. Den var ett år gammal och i Mint Condition eftersom första ägaren på goda grunder kallades för "putsarn". Jag kände mig lite illa till mods att föräldrarna som var arbetare köpte något så dyrt åt mig. Dessutom föll den klumpiga designen mig inte helt i smaken men det sa man inget om utan grejade genom att ta bort kedjeskyddet, sätta på en normalare pakethållare och högre styre. Har för mig att den kostade 1500 kr begagnad år 1968. Samtidigt var det goda tider för en arbetare kunde köpa nytt hus och sommarstuga m.m. trots att hustrun var hemmafru och kanske bara jobbade lite extra med att städa eller ha dagbarn som det hette på den tiden.
Det Zundapp skriver i reklamen stämmer dock inte alls. Visst gick den mjukt och fint men 28 km/h mätarfart blev man ingen gängledare av. Det krävdes också en del grundforskning för att få den att gå skapligt. Men det fanns inte en chans att konkurrena med dem som planterade skog
eller hade det gott ställt och kunde sätta på riktigt köpetrim.
Det Zundapp skriver i reklamen stämmer dock inte alls. Visst gick den mjukt och fint men 28 km/h mätarfart blev man ingen gängledare av. Det krävdes också en del grundforskning för att få den att gå skapligt. Men det fanns inte en chans att konkurrena med dem som planterade skog

- Bilagor
-
- Zundapp-Sport-Combinette-19671.jpg (64.05 KiB) Visad 2962 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Var ute och jobbade i skogen idag för första gången sedan jag fick trädet över mig. Läste häromdagen om en som inte hade samma tur som jag... http://www.expressen.se/gt/man-svart-sk ... -over-sig/" onclick="window.open(this.href);return false; Jag saknar fortfarande brytjärnet som hamnade någonstans under röran. Kommer väl fram när jag röjt upp färdigt i röran av träd som ligger kors och tvärs
Har inte haft lust för att ta tag i det sedan smällen jag fick 

- zappafan
- Forumsponsor
Fick du ett slag i huvudet som ändrade den inställningen?Micke S skrev: Dessutom föll den klumpiga designen mig inte helt i smaken....

Ja nåt skit som har påverkat skallen har säkert inträffat 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Micke S skrev: Men det fanns inte en chans att konkurrena med dem som planterade skogeller hade det gott ställt och kunde sätta på riktigt köpetrim.

pnilz skrev:
Han hade nog inte fel ändå...
Nä, jag tröttnar rätt fort på vissa...

pnilz skrev:Hasse skrev:Fick också en flång ny arizonaguld -72. Sommarjobbade med plantsättning och hela den lönen gick till trimprylar..Han hade nog inte fel ändå...56:an skrev:Jag minns barn från mer välbärgade hem med många leksaker och dom barnen tröttnade rätt fort och vill ha nya

Lite tillökning idag( och i förrgår).

/ P

/ P
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Er familj blir bara större och större
Behåller du alla fåglar eller säljer du? Har du tagit hand om misskötta fåglar också? Papegojor har det nog inte lätt, många skaffar dem säkert utan att förstå vilken stimulans de behöver och hur länge de lever.

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ja, den har växt mer än man kunde tänka sig.Raketsport skrev:Er familj blir bara större och störreBehåller du alla fåglar eller säljer du? Har du tagit hand om misskötta fåglar också? Papegojor har det nog inte lätt, många skaffar dem säkert utan att förstå vilken stimulans de behöver och hur länge de lever.

Har sålt några undulatungar härom veckan men ska nog avyttra några till så att man inte har för många syskon.
Tog hand om en nymfkakadua("nymfparakit") i Mars/April -16 som inte haft det något vidare, han satt på tunna blompinnar i en bur som var rätt så hög men endast 50-60cm i djup och bredd å de skall ha en bur som är minst 120cm i djup eller bredd.
Flyga kan man ju inte påstå att han kunde å det var ju inte konstigt med den buren som han hade haft de 5senaste åren hos ägaren som hittat honom ute på gräsmattan.
I början av sommaren blev han dock lite krasslig och dog strax därpå. :/
Många som kommer hem å hälsar tycker ju det är "häftigt" med en papegoja men de ser ju inte helheten med allt annat, aktiverande och saker som kan bli sönderbitna..
Någon sa att det ungefär som att ha en nyfiken 3-4åring som gärna vill provbita i det mesta..
Mvh Patrik
Vad jag minns från när jag hade fåglar var att de är högljudda och skräpar ned en hel del. Gillar givetvis dem, tog en gång om en Undulat som dök upp i det fria
Slutade med att min svärfar tog över den. Jag hade börjat ha katt då och medan katt och hund fungerar utmärkt är katt och Undulat en riskabel kombination 

- zappafan
- Forumsponsor
Gudskelov har polarna i Umeå bara en fågel kvar nu som håller på att va gammal....