Fått någon snö?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, vintern är tillbaka, vad kunde man vänta sig?

Nu vill jag ha vår och rena gator och vägar, så man kan ge sig ut och puttra lite! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi fick -20 igår och det verkar stanna där. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Ja, vintern är tillbaka, vad kunde man vänta sig?

Nu vill jag ha vår och rena gator och vägar, så man kan ge sig ut och puttra lite!
Ja, här i södermanland så har vi haft vår känsla hela februari, tills idag, nu är det snö storm ute typ och inte en enda plogbil i sikte på hela dagen... Ser fram i mot att läsa om alla på e4 som krockat... Förra året dog ju typ 5 pers vid olika omgånger på en strecka på 100 meter:-( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här i Roslagen snöar det som f-n och mer ska det bli till i morgon :( <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är glad så länge det inte snöar, båda jag och Mona har åkt på en riktigt långdragen förkylning så ingen kan skotta om det skulle bli mycket snö. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Raketsport skrev:Jag är glad så länge det inte snöar, båda jag och Mona har åkt på en riktigt långdragen förkylning så ingen kan skotta om det skulle bli mycket snö.
Synd om er Krya på er och vila , sön blir det alltid någon råd med :offtobed: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snön var nästan borta, bara småvallar kvar. DÅ kommer det ca 1,5DM snö :((((((( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

grrr

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm fått en decimeter med snö nu, men det skulle komma ännu mera imorgon fredag.... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det snöar ju inte så mycket, men driver desto mer.. :evil: risken är att man inte kommer ut på vägen i morrn om det fortsätter.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konstigt, här i södra halvan av landet så blir det kaos så fort det snöar mer än en decimeter . SMHI kommer med klass 1 varning
vägverket och polisen går ut i radion och i tidningarna och varnar
för att det är mycket halt på vägarna och man ska "stanna hemma" om man inte är tvungen att åka med bilen

Trots det så blir det trafikkaos , Tågen stannar mm
Hur funkar det i Norrland
Det kommer väl snö där också men man hör aldrig nåt <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fattar inte det heller.
Inga varningar, bilar körs till jobbet utan olyckor och allt funkar som vanligt. Vi har också saltade vägar, de flesta kör med dubbade däck och blir det olyckor så är det lastbilar involverade som inte behöver köra med dubb (Idioti kallar jag det).

Botniabane-tågen har inställt pga av snön. Detta pga av att det i söder glömt med att ta i beräkningen att det kommer snö varje vinter här upp så man har använt fel räls eller något liknande. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

däck

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm jag förstår inte heller vad probelmet är med snö & bilkörning.. :!:

Första året jag bodde här uppe i norra dalarna hadde jag så dåliga
vintrehjul att jag körde med sommar hjulen istället utan problem...

Kan tilläga att jag fiskarde mycket mera då och oplogade vintervägar var
inga problem med friska sommardäck, ....man får ju annpassa farten därefter... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he låter ju inte billigt om rälsen skulle vara felande :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Raketaren skrev: risken är att man inte kommer ut på vägen i morrn om det fortsätter.. :?
Ställ dig ute vid E4:an runt 06.20 med tummen framme så kommer du garanterat till jobbet.... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis, att anpassa fart efter väglag hjälper alltid, men sen så är det säkert en hel del vana också. Ibland är det nästan bättre med något oplogade vägar än det som är blankslipade.

Jag måste tillägga i efterhand:
Det kommer ju snö i hela landet varje år, så jag kan inte förstå tidningarna att det är en sånna "storm" och "snökaos" rubriker. Okej man kan ju bli insnöad och då är det inget att göra, men att lägga tågräls (om det nu var det) som inte klarar Sveriges varierande klimat är ren dumhet. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar