Sida 25 av 34
Postat: 22 feb 2012, 22:34
av knilsknilsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strunta i varg-tråden Niklas.
Jag har inte ens orkat att börja följa den för jag fattade att det bara skulle leda till skilda meningar om hur det är och hur det borde vara.
Det finns ju så mycket andra mer intressanta trådar att läsa

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 22:37
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då.

Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig.

Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!

ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 22:39
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I april är det stor marknad i Nossebro. Dit har du ju inte så långt och där kanske du kan hitta ett sådant med lite tur.
Annars en fin tur över dagen.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 22:43
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:I april är det stor marknad i Nossebro. Dit har du ju inte så långt och där kanske du kan hitta ett sådant med lite tur.
Annars en fin tur över dagen.

ja de kanske får bli en resa dit. men vill ju helst ha sakerna tidigare. de e ju endast de om saknas till den e komplett. ne nu ska ja sova o samla energgi till imorgon o slita mig från denna site några timmar!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 22:43
av knilsknilsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:knilsknilsson skrev:Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då.

Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig.

Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!

ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!
Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkrädd

Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 22:48
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:NiklasHögberg skrev:knilsknilsson skrev:Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då.

Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig.

Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!

ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!
Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkrädd

Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar.

ja detta med att renovera billigt e besvärligare än en del tror. visst ja kan köpa nya saker men ja vill ju kunna ha mat till familjen också. compacten har ej kostat fullt 6000:- än o de e väl lagom när ja nästan har en klar och 4 växlad compact?! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 22:51
av knilsknilsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:knilsknilsson skrev:NiklasHögberg skrev:knilsknilsson skrev:
Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!

ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!
Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkrädd

Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar.

ja detta med att renovera billigt e besvärligare än en del tror. visst ja kan köpa nya saker men ja vill ju kunna ha mat till familjen också. compacten har ej kostat fullt 6000:- än o de e väl lagom när ja nästan har en klar och 4 växlad compact?!
Absolut och att lackeringen är inräknad i det är ju otroligt!
Bara motorn är ju värd 5000

Alla renoverar ju efter sin egen plånbok och det är ju inte så att mopeder går före familj och vänner

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 22:55
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lacken var ingen kostsam historia precis. endast en gentjänst med justering av växlar på lackerarens compact. ne nu har ja tjatat klart för idag. nu tar ja o går o lägger mig o lyssnar på karlavagnen o bläddrar i classic motor. natti natti. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 feb 2012, 23:24
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:lacken var ingen kostsam historia precis. endast en gentjänst med justering av växlar på lackerarens compact. ne nu har ja tjatat klart för idag. nu tar ja o går o lägger mig o lyssnar på karlavagnen o bläddrar i classic motor. natti natti.
Bra val! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 feb 2012, 07:44
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur funkade tankmedlet

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 feb 2012, 08:10
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:Hur funkade tankmedlet

hämtade de på posten igår kväll så det skall tömmas i tanken idag och ruska runt de hela. hoppas nu på gott resultat så ja kan köra mopeden inom kort. den börjar bli mer o mer klar nu då ja justerat mer i växlarna o kopplat ordning belysningen lite mer. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 feb 2012, 13:05
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har medlet hällts i skakats omkring lite. läckan e ju på lägsta punkten. men vill att de breder ut sig lite. sen tappar man av överflödet. nu skall första skiktet härda till lördag sen i med lite till o veva omkring ramen, dett kan bli bra tror ja faktiskt. verkar vara ngt dundermedel detta. sen kan man spara resten i burken o nyttja till fler tankar. nu håller ja tummarna att de blir tätt o fint. på måndag skall ja köra den e de tänkt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 feb 2012, 19:17
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lugnt i denna tråd några dagar nu. kvällen ägnas i soffan med kaffe och semla. tätningsarbetet pågår!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 feb 2012, 17:09
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men

Biter den där smeten fast, fast det varit olja i tanken ? Olja, jag menar att det fins olja kvar. Hur är det med bensinkran sitter den kvar ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 feb 2012, 18:25
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Men

Biter den där smeten fast, fast det varit olja i tanken ? Olja, jag menar att det fins olja kvar. Hur är det med bensinkran sitter den kvar ?
har noggrant sköljt tanken ed bromsrengöring bland annat så det biter fast. kranen tar man bort o maskerar igen hålet när man häller i vätskan. sen skakar man runt. efter det tappar man ur resterande vätska via kranhålet!! <!-- </EdIndex> --></div>