Bra pris men en -77:a är det inte om den nu är helt orginal, motorn är ju äldre <!-- </EdIndex> --></div>Cobra5000 skrev:-77a enligt säljaren, begärt pris 2500:-
Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 13 maj 2011, 23:00
- Ort: Kronoberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prydnadssak för den motorintresserade:
http://cgi.ebay.de/SACHS-HERCULES-MOTOR-NEW-/250858198917?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a68505785 <!-- </EdIndex> --></div>
http://cgi.ebay.de/SACHS-HERCULES-MOTOR-NEW-/250858198917?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a68505785 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har en Mustangbroschyr från just 1977 i min ägo och i den så är det endast Cobra 1000 och 2000 som har "nya" motorn, alla andra modeller har "rundmotorn" med minithermcylinder. <!-- </EdIndex> --></div>Johan Lat skrev:Bra pris men en -77:a är det inte om den nu är helt orginal, motorn är ju äldreCobra5000 skrev:-77a enligt säljaren, begärt pris 2500:-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
För den som har en sån motor som är sliten finns ju mycket inuti som är nytt och går att använda , bara vevslängen är ju guld att få tag påGulakatten skrev:Prydnadssak för den motorintresserade:
http://cgi.ebay.de/SACHS-HERCULES-MOTOR-NEW-/250858198917?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a68505785

Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Re: Mustang
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag antar du menar den "fyrkantiga" cylindern? för dom svarta kåporna kom inte överhuvudtaget på Zündapp motorer förrens -77, inte ens i Tyskland. <!-- </EdIndex> --></div>Benke skrev:Konstigt jag hade en Mustang mamba 1976 med 4kantmotorn.1977 kom den
med svarta kåpor.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här pratar vi sleeper
http://www.tradera.com/volvo-242-75-turbo-500hk-43--auktion_100119_136403926
ingen moppe men ... <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/volvo-242-75-turbo-500hk-43--auktion_100119_136403926

-
- Inlägg: 316
- Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
- Ort: Västervik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ska vara 114KW enligt reg.beviset. <!-- </EdIndex> --></div>
Dessvärre är den ändrad för mycket så blir nog problem vid bes.Braxmatte skrev:Här pratar vi sleeper
http://www.tradera.com/volvo-242-75-turbo-500hk-43--auktion_100119_136403926
ingen moppe men ...
Ska vara 114KW enligt reg.beviset. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 236
- Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
- Ort: Överum, Västervik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Regga som ombyggd bil ska det gå! Men skapligt puckat att ta en till synes fin äkta GT och byta papper på?! Det är rätt synd enligt mig.. <!-- </EdIndex> --></div>Peppes Bodega skrev:Dessvärre är den ändrad för mycket så blir nog problem vid bes.Braxmatte skrev:Här pratar vi sleeper
http://www.tradera.com/volvo-242-75-turbo-500hk-43--auktion_100119_136403926
ingen moppe men ...
Ska vara 114KW enligt reg.beviset.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är bara till att tuta o köra, besiktningne lär inte ens tänka på det om det är snyggt gjort, och då det redan är kod för utbytt motor tänker dom inte på vad som sitter där.
Det som är mest puckat är väl att skriva helt öppet att det är gjort ett identitetsbyte på karossen, sen att det är gjort på en GT är ju puckat också. <!-- </EdIndex> --></div>
Ombyggt fordon blir det svårt som ändå, det är SFRO som bedömer om karossen klarar effekten, och det krävs byte av bromsar m.m. också.Duett_Anders_ skrev:Regga som ombyggd bil ska det gå! Men skapligt puckat att ta en till synes fin äkta GT och byta papper på?! Det är rätt synd enligt mig..Peppes Bodega skrev:Dessvärre är den ändrad för mycket så blir nog problem vid bes.Braxmatte skrev:Här pratar vi sleeper
http://www.tradera.com/volvo-242-75-turbo-500hk-43--auktion_100119_136403926
ingen moppe men ...
Ska vara 114KW enligt reg.beviset.
Det är bara till att tuta o köra, besiktningne lär inte ens tänka på det om det är snyggt gjort, och då det redan är kod för utbytt motor tänker dom inte på vad som sitter där.
Det som är mest puckat är väl att skriva helt öppet att det är gjort ett identitetsbyte på karossen, sen att det är gjort på en GT är ju puckat också. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.tradera.com/Militarcykel-med-pahangsmotor-49cc-Haftig-Kollain--auktion_100701_136666931
Gillar den även om det är ett hemma bygge...
Synd bara att det är fel grön färg, men går nog att fixa till...

http://www.sweclockers.com/galleri/7538-sommarprojekt
flera bilder <!-- </EdIndex> --></div>
Gillar den även om det är ett hemma bygge...
Synd bara att det är fel grön färg, men går nog att fixa till...

http://www.sweclockers.com/galleri/7538-sommarprojekt
flera bilder <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1971 fyllde jag femton och så här såg dom ("dom" = många grabbars drömmoppe) ut:
http://www.blocket.se/jonkoping/Rod_Zundapp_KS_50_71_a_supersport_35094305.htm?ca=18&w=2
Det är kul att idag igenkännande åter få se samma moped i ett skick som dom i regel var då. Styret är dock för mig obekant. Här var det mest populärt med "TT-styre" som vändes uppåt. Kul bilder men när jag såg priset vände jag bort huvudet....
Bland många mopeder hade jag även Zündapp, dock aldrig nyare än den här, och för mig var dom mycket sköna och stabila att åka på. Allt var liksom överdimensionerat och kändes mer motorcykel än moped och så gick det att få dom rejält snabba även på den tiden. Bortåt 100 km/tim var ingen omöjlighet... Min KS50 byggde jag om till KS100 och reggade den när jag blev sexton. Den gjorde bortåt 100 km/tim men med betydligt bättre ax än trimmad 50 kubikare... åsså var det ju 4-växlat...
<!-- </EdIndex> --></div>
http://www.blocket.se/jonkoping/Rod_Zundapp_KS_50_71_a_supersport_35094305.htm?ca=18&w=2
Det är kul att idag igenkännande åter få se samma moped i ett skick som dom i regel var då. Styret är dock för mig obekant. Här var det mest populärt med "TT-styre" som vändes uppåt. Kul bilder men när jag såg priset vände jag bort huvudet....
Bland många mopeder hade jag även Zündapp, dock aldrig nyare än den här, och för mig var dom mycket sköna och stabila att åka på. Allt var liksom överdimensionerat och kändes mer motorcykel än moped och så gick det att få dom rejält snabba även på den tiden. Bortåt 100 km/tim var ingen omöjlighet... Min KS50 byggde jag om till KS100 och reggade den när jag blev sexton. Den gjorde bortåt 100 km/tim men med betydligt bättre ax än trimmad 50 kubikare... åsså var det ju 4-växlat...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett objekt för alla F50 fans här!
http://www.tradera.com/Crescent-F50-GL-auktion_302481_136744665 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/Crescent-F50-GL-auktion_302481_136744665 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Det var väldigt mycket hopplock, fel framhjul, fel förgasare, armen till ljuddämpar fästet saknas, fel bakljus, Fel kedjeskydd det blir nog en dyr F50 om man vill ha den original igenRick skrev:Ett objekt för alla F50 fans här!
http://www.tradera.com/Crescent-F50-GL-auktion_302481_136744665

Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B