Sida 249 av 805
Postat: 22 jul 2011, 01:57
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Cobra5000 skrev:-77a enligt säljaren, begärt pris 2500:-
Bra pris men en -77:a är det inte om den nu är helt orginal, motorn är ju äldre <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jul 2011, 02:53
av Gulakatten
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prydnadssak för den motorintresserade:
http://cgi.ebay.de/SACHS-HERCULES-MOTOR-NEW-/250858198917?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a68505785 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jul 2011, 05:53
av Cobra5000
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Johan Lat skrev:Cobra5000 skrev:-77a enligt säljaren, begärt pris 2500:-
Bra pris men en -77:a är det inte om den nu är helt orginal, motorn är ju äldre
Har en Mustangbroschyr från just 1977 i min ägo och i den så är det endast Cobra 1000 och 2000 som har "nya" motorn, alla andra modeller har "rundmotorn" med minithermcylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jul 2011, 08:26
av Dan L
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
För den som har en sån motor som är sliten finns ju mycket inuti som är nytt och går att använda , bara vevslängen är ju guld att få tag på

<!-- </EdIndex> --></div>
Mustang
Postat: 22 jul 2011, 08:27
av Benke
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konstigt jag hade en Mustang mamba 1976 med 4kantmotorn.1977 kom den
med svarta kåpor. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Mustang
Postat: 22 jul 2011, 15:51
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Benke skrev:Konstigt jag hade en Mustang mamba 1976 med 4kantmotorn.1977 kom den
med svarta kåpor.
Jag antar du menar den "fyrkantiga" cylindern? för dom svarta kåporna kom inte överhuvudtaget på Zündapp motorer förrens -77, inte ens i Tyskland. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 jul 2011, 14:02
av Benke
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jul 2011, 09:45
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här pratar vi sleeper
http://www.tradera.com/volvo-242-75-turbo-500hk-43--auktion_100119_136403926

ingen moppe men ... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jul 2011, 10:33
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Dessvärre är den ändrad för mycket så blir nog problem vid bes.
Ska vara 114KW enligt reg.beviset. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jul 2011, 22:28
av Duett_Anders_
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Peppes Bodega skrev:
Dessvärre är den ändrad för mycket så blir nog problem vid bes.
Ska vara 114KW enligt reg.beviset.
Regga som ombyggd bil ska det gå! Men skapligt puckat att ta en till synes fin äkta GT och byta papper på?! Det är rätt synd enligt mig.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jul 2011, 22:37
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Duett_Anders_ skrev:Peppes Bodega skrev:
Dessvärre är den ändrad för mycket så blir nog problem vid bes.
Ska vara 114KW enligt reg.beviset.
Regga som ombyggd bil ska det gå! Men skapligt puckat att ta en till synes fin äkta GT och byta papper på?! Det är rätt synd enligt mig..
Ombyggt fordon blir det svårt som ändå, det är SFRO som bedömer om karossen klarar effekten, och det krävs byte av bromsar m.m. också.
Det är bara till att tuta o köra, besiktningne lär inte ens tänka på det om det är snyggt gjort, och då det redan är kod för utbytt motor tänker dom inte på vad som sitter där.
Det som är mest puckat är väl att skriva helt öppet att det är gjort ett identitetsbyte på karossen, sen att det är gjort på en GT är ju puckat också. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jul 2011, 16:03
av ecco
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.tradera.com/Militarcykel-med-pahangsmotor-49cc-Haftig-Kollain--auktion_100701_136666931
Gillar den även om det är ett hemma bygge...
Synd bara att det är fel grön färg, men går nog att fixa till...
http://www.sweclockers.com/galleri/7538-sommarprojekt
flera bilder <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jul 2011, 20:14
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1971 fyllde jag femton och så här såg dom ("dom" = många grabbars drömmoppe) ut:
http://www.blocket.se/jonkoping/Rod_Zundapp_KS_50_71_a_supersport_35094305.htm?ca=18&w=2
Det är kul att idag igenkännande åter få se samma moped i ett skick som dom i regel var då. Styret är dock för mig obekant. Här var det mest populärt med "TT-styre" som vändes uppåt. Kul bilder men när jag såg priset vände jag bort huvudet....
Bland många mopeder hade jag även Zündapp, dock aldrig nyare än den här, och för mig var dom mycket sköna och stabila att åka på. Allt var liksom överdimensionerat och kändes mer motorcykel än moped och så gick det att få dom rejält snabba även på den tiden. Bortåt 100 km/tim var ingen omöjlighet... Min KS50 byggde jag om till KS100 och reggade den när jag blev sexton. Den gjorde bortåt 100 km/tim men med betydligt bättre ax än trimmad 50 kubikare... åsså var det ju 4-växlat...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 jul 2011, 22:43
av Rick
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett objekt för alla F50 fans här!
http://www.tradera.com/Crescent-F50-GL-auktion_302481_136744665 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 jul 2011, 08:51
av flora
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det var väldigt mycket hopplock, fel framhjul, fel förgasare, armen till ljuddämpar fästet saknas, fel bakljus, Fel kedjeskydd det blir nog en dyr F50 om man vill ha den original igen

<!-- </EdIndex> --></div>