Det går sakta men säkert framåt med GLX'n. Har bytt till mig en bredflänscylinder av Barre (Min personlige F50-langare) och håller på att bygga ihop en 3 vxl motor.
Motorn köpte jag för 250kr på Arosmarknaden i våras, med sprucket block. Så reservdelsblock köptes då av Bryggaren på samma marknad för 100kr. Så motorn är ihop invändigt med nyshimsade axlar och nya packboxar. Ramlagerna var fräscha, så dom håller ett tag till för 1hk.
(bilden är gammal, växelmekanismen är bortbytt)
Med lite färg så det inte ska se allt för dåligt ut.
Motorn är idag ihopplockad på kopplingssidan, och jag mixtrar nu med tändningen. Jag lyckas inte generera någon gnista, så systemet ska plockas ner för översyn - misstänker död tändspole.
Växelkåporna jag har på "lager", är dom två sista jag har. Som båda har hål. På ena kåpan är hålet vid en av de "tre" hållarna som håller i växelaxeln. Och den andra är hålet vid "grunkan" som sitter ovanför spärrstiftet.
Jag vill ju kunna använda en av dom, så jag filade till en aluminiumplatta av 5mm som får skruvas fast där bakom. Det ska hålla!
Nu är det bara jaga en växelmekanism och magnetkåpa... Mekanismen på bild, fick barre + pengar mot F50 ramen..
