Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Gabbe

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Gabbe »

56:an skrev:Vad jag tycker för övrigt hör inte hit och det lär heller inte skilja sig så mycket från någon annan här.
Baserat på vad jag läst i denna tråd så tycker jag verkligen inte likadant som dig.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Tack Gabbe! :D

Vill bara påminna om att denna ryska lagen inte bara inskränker på rätten att leva med en samkönad person utan även inskränker på rätten att ärva sin partner (sambolagar), rätten att ha vårdnaden om sina egna barn osv. osv.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Gabbe skrev:
Baserat på vad jag läst i denna tråd så tycker jag verkligen inte likadant som dig.
Då tycker jag likadant som dig!
Användarens profilbild
Gabbe

Inlägg av Gabbe »

Raketsport skrev:Tack Gabbe! :D
Ingen orsak,
Jag reggade mig inte här för att diskutera politik, men det finns ju en gräns för när man inte kan hålla käft längre.
Att vara prorysk är väl en sak, men att försöka försvara eller förminska Ryssarnas inskränkningar på homosexuellas rättigheter tycker jag är osmakligt.
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Gabbe skrev:Jag reggade mig inte här för att diskutera politik, men det finns ju en gräns för när man inte kan hålla käft längre.
+ en till. Därav inlägget om åtgärden för "trafiksäkerhet"

Gick med i detta MOPED-forum för oavsett vilken mopedmodell eller märke det googlades så nog tusan hamnade man på en länk till detta ställe thumb_up
Blå/vit Monark 1209
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Hur kan det vara olagligt att offentligt visa vem man älskar? Hur kan man reglera känslor med lagar? Sånt här gör mig jävligt upprörd!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Raketsport skrev:T.ex om jag och Mona går på stan i Moskva och håller handen så propagerar vi och riskerar då fängelse. Är det rättvisa?
Blir resultatet så är det förstås inte något bra och inte heller något jag försvarar. För övrigt har jag inte tyckt nånting om den här saken så var vänliga klistra inte på mig åsikter jag inte har.

Kort kan man säja jag beundrar ryssarna för att dom försvarar sin kultur och sitt sätt och leva och inte låter sig kuvas av den globala makteliten. De är inga nickedockor eller syltryggar, dom tar fajten om det så skulle behövas :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=HYy6h7BCqso
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

56:an skrev:
Raketsport skrev:T.ex om jag och Mona går på stan i Moskva och håller handen så propagerar vi och riskerar då fängelse. Är det rättvisa?
Blir resultatet så är det förstås inte något bra och inte heller något jag försvarar. För övrigt har jag inte tyckt nånting om den här saken så var vänliga klistra inte på mig åsikter jag inte har.

Kort kan man säja jag beundrar ryssarna för att dom försvarar sin kultur och sitt sätt och leva och inte låter sig kuvas av den globala makteliten. De är inga nickedockor eller syltryggar, dom tar fajten om det så skulle behövas :mrgreen:

Det säger ju allt.
Du har ju undvikit att svara på mina direkta frågor till dig, utan bara försvarat Ryssland i deras kränkningar mot homosexuella. Du har även vidare tyckt att diskussionen är oviktig och sagt att ha ett "enat folk" är viktigare i Ryssland än gayfrågan, som att inte gay-personer hör till folket som ska enas. Men sånna kommentarer får du nog lätt en stämpel på dig.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Ja du 56:an det var ju ett bra exempel på hur man inte ska lösa konflikter. cocos_acc.gif
Inget som civiliserade länder ska ta efter.
Är det sådant som du beundrar så är i alla fall inte jag med på det.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Forumsponsor

tompas11 skrev:civiliserade länder
Ja, bara ett sånt påstående räcker för mig cocos_acc.gif

Jag försöker få med lite humor i mina inlägg men det kanske inte är så lätt och förstå :roll:
Forumsponsor

Raketsport skrev:

Det säger ju allt.
Du har ju undvikit att svara på mina direkta frågor till dig, utan bara försvarat Ryssland i deras kränkningar mot homosexuella. Du har även vidare tyckt att diskussionen är oviktig och sagt att ha ett "enat folk" är viktigare i Ryssland än gayfrågan, som att inte gay-personer hör till folket som ska enas. Men sånna kommentarer får du nog lätt en stämpel på dig.
Vad är det för frågor jag inte besvarat?

"utan bara försvarat Ryssland i deras kränkningar mot homosexuella"
Konkret på vilket sätt då menar du?

"enat folk" är viktigare i Ryssland än gayfrågan
Det påståendet har jag inga belägg för utan är en ren tolkning hur jag uppfattar situationen. Det kan vara fel, jag vet inte, men enigheten i Ryssland är primär, det bara är så. Maktpartiet heter förresten "Enade Ryssland" och bara det säjer väl en del?
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Humor?
Jag har i alla fall svårt att se humorn i det Youtubeklipp du länkade.
Kanske andra kan förstå humorn i detta bättre..?
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Raketsport skrev:

Det säger ju allt.
Vad är det för frågor jag inte besvarat?

"utan bara försvarat Ryssland i deras kränkningar mot homosexuella"
Konkret på vilket sätt då menar du?

"enat folk" är viktigare i Ryssland än gayfrågan
Det påståendet har jag inga belägg för utan är en ren tolkning hur jag uppfattar situationen. Det kan vara fel, jag vet inte, men enigheten i Ryssland är primär, det bara är så. Maktpartiet heter förresten "Enade Ryssland" och bara det säjer väl en del?
Då tycker jag nog du ska läsa igenom din och mina inlägg igen så kanske du ser att dina tolkningar dvs åsikter i frågan är det som fått mig och andra att reagera.
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

"Tänk om jag hade det här forumet i Ryssland, jag skulle då ha ansetts propagera till minderåriga eftersom jag skriver offentligt.
Tänk alla tidningsartiklar jag och Mona varit i. Skulle vi ha sagt oss vara väninnor istället och leva i en lögn?"
Nä, det tycker jag absolut inte för ni har rätt och välja hur ni ska leva era (kärleks)liv

:shock: :shock: :shock: Männskliga rättigheter är aldrig av underordnad betydelse. Är mina rättigheter mindre värda än dina?
Nej, det är dom förstås inte.

Hittar inga fler obesvarade frågor.
HSE

Inlägg av HSE »

Det hettade onekligen till i denna tråd. Själv kan jag efter alla krig Svenska riket haft med Ryssland inte se detta land med annat än misstänksamhet...Jag har ju en far som krigat mot dom i ett krig som Sovjet tvingade fram för att få baser på områden som då låg i Finland och deras pakt med nazi Tyskland gav Hitler fria händer att inta Polen medan Sovjet fick fria händer i bl Finland. Allt det blev ju glömt och förlåtet när Hitler anföll Stalin och Sovjet hamnade på vinnarsidan. Nya Ryssland såg ut att gå åt rätt håll tills Putin började falla in i gamla hjulspår igen. Han är ju folkvald från början men han gör onekligen allt för att förtrycka alla som inte stöder honom. Läste senast igår om en underlig rättegång mot en motståndare så domstolarna tycks helt gå i hans ledband. Här är ett annat exempel http://www.aftonbladet.se/kultur/article19273486.ab
Låst