Fått någon snö?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag kom det nästan 10cm i Bohuslän <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skitväder och så ska det bli svinkallt i helgen. :freakin mad: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade -35 utanför Jokkmokk i morse :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fy fanken...det är ordentligt kallt det.. :cold: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev: Jag måste tillägga i efterhand:
Det kommer ju snö i hela landet varje år, så jag kan inte förstå tidningarna att det är en sånna "storm" och "snökaos" rubriker. Okej man kan ju bli insnöad och då är det inget att göra, men att lägga tågräls (om det nu var det) som inte klarar Sveriges varierande klimat är ren dumhet.

jag älskar tidnings framside nyheter är "snö storm idag!!".... wtf som man inte märker det om man pallar sig ut för att köpa expressen/aftonbladet eller valfri tidning...

och ja, det där med rälsen, jag är ganska ung, har det alltid varit att tåg trafiken alltid blir helt jävla ursäkta utrycket, "sne knullad" varje gång det snöar mer än 1 dm? eller va det bättre förr? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här håller det i sig -27 det är bara "grannen" som ids promenera i detta djävla istidsväder!! Känns nästan som om det bränner när man tar i en stålgrej barhänt fyfan för elräkningen som komma skall.. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fj.värme Jan. 1800:- :offtobed: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
jerry666

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tur att man är en härdad nordbo, så man klarar vädret. :lol:

fast man börjar ju tröttna på snö å kyla nu faktiskt.
fick lite vårkänsla i början på veckan, solen värmde snön smälte det börjar bli ljusare längre om dagarna.. och så damp det ner ny snö idag :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

zappafan skrev:Fj.värme Jan. 1800:- :offtobed:
Jag vet inte om du tycker det är billigt eller dyrt men om du tycker det är billigt så ska du ju lägga på elkostnaden å då är det inte så billig
eller lyckades du få 1800 tot på januari?
då fattar jag inte hur du har lyckats.. Pannlampa 14 grader inne å ett frigolithus på 25 kvm eller :roll:
Men men.. Jag har en kompis som fick tillbaka 130kr ist för en räkning..!?

Jag har fjärrvärme jag med.. å golvvärme, super isolerat, tilläggsisolerad vind, å moderna trippelrutor jag har bytt alla glödlampor till lågenergi å dioder..& kör alltid med timer & bor dessutom ensam i ett hyffsat litet hus & har bara 16 amp avtal å ändå var min värmekostnad/el på 3400 i januari..
Men fjärrvärmen tjänar jag nog inget på. Det enda som sänkte kostnaden var att jag kunde hamna i en lägre tariff eftersom jag kunde gå ner i huvudsäkringar. Även snubbarna som kopplade in fjärrvärmen sa att "det är det enda du kommer att tjäna på.." Med facit på hand så hade dom nog rätt.. Har legat jämnt med morsan å farsan (som har elvärme) både före å efter konverteringen vi har låst på samma 52öre. Å nu när alla är med i skiten så ska du få se att dom höjer fjärrvärmekostnaden :evil:
Har försökt att energitrimma kåken max men ändå var energikostnaden 1000kr mer än ifjol. Tycker det är kasst att uppvärmning/elkostnader är mkt dyrare än huslånen.
Så även om man skulle få högsta vinsten å betala bort huset så har man hyffsade månadskostnader i sånt skit.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Zappafan - Är det med hushållselen?

I Hörnefors hade vi borrat för bergvärme och hade totalt 14000 kW per år inkl hushållselen. Innetemp på minst 23 grader, det gick inte att få kallare än så. Innan bergvärmen drog huset 48000 kW/året. Visst det kostar att borra, men det är värt varenda krona.

Här har vi inte räknat ut förbrukningen än. Veden är betald för detta år och mycket el går det inte... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I morse vaknade man till en j-a massa snö, ca 25 cm drivsnö har kommit i natt, och det snöar fortfarande :egg: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet fasen inte om jag kommer till jobbet i dag :? "våran väg" på ca 600 meter ut till stora byvägen har inte blivit plogad på 3 veckor , det var redan illa i förgår, och i går snöade det hela dagen (ca 2dm) När jag kom hem från jobbet i gårkväll fick jag fulla motorrumet i snö, laddlampan lös ilsket och det gick på tvären mellan dikeskanterna i full fart.. :twisted:
Körde slungan i nästan två timmar på kvällen .. och i natt har det kommit minst en dm till å blåst som faaaaaaan..
Bilen min har antagit former av något liknande "Stealth" <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kollade ut genom fönstret, ringde skolan "somna om du" sa dom där.
Och vi som skulle till östasiatiska museét idag :( ATTANS! :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

körmoped skrev:Kollade ut genom fönstret, ringde skolan "somna om du" sa dom där.
Och vi som skulle till östasiatiska museét idag :( ATTANS! :roll:
Tar sig inte moppen igenom drivorna :?:
Här åker ungarna skolbuss (ca07:15) så det brukar vara nyplogat nån halvtimme innan
och jag har 100m nerförsbacke till vägen så det brukar gå bra <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja, kan bli svårt utan drev :roll:
Hade man haft kvar compacten hade det inte vart några problem :D
Men sen hade jag ju vart själv i skolan också eftersom nästan alla andra klasskamrater måste åka buss som alla är inställda, lite synd att vi missar viktig utbildning men vad ska man göra? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Skriv svar