övrigt
Re: övrigt
Jag lyssnar inte på musik när jag kör jag lyssnar på motorljud och omgivningen när jag kör
2 gånger har jag kört i från tävlingscyklister med en s.t.d pluggad eu-moped så glöm duellen
Ingen gång har jag kört mer än det jag får =45km/h och dom har t.o.m haft försprångmarklundt skrev:2 gånger har jag kört i från tävlingscyklister med en s.t.d pluggad eu-moped så glöm duellen
Tankar mest på ingo och k-cirkel ,drac 50 rmt har rullat mer än 340mil
El eu-mopeden blir tydligen obrukbar i minus grader och är oandvändbar här uppe i norr med dom långa avstånden här
Jag slipper loppor på tändstiftet med utspädd bensin på moppen
Kom tillfälligt upp i 52 på slät väg i dag p.g av körning på utspädd bensin trotts både pluggning och att en får inte köra mer än max 45 ,utspädd bensin sätter delvis avgaspluggen ur funktion p.g av mindre avgasmotstånd och mer vrid i motorn ,jag kör ju bara på låg och mellan registret i motorn ,utspädd bensin ger mera ork i motorn =+13% mera varv i en pluggad motor
2-taktaren slutar ju sota på utspädd bensin och ger cirka 13,2-14%verknings grad i motorn istället
13,56% för att vara exakt i verkningsgradmarklundt skrev:2-taktaren slutar ju sota på utspädd bensin och ger cirka 13,2-14%verknings grad i motorn istället