Den har gått i många år med Athena 80cc och är svinkul att köra !SachsMekarn skrev:EKF 80cc sitter nog fint mellan fötterna!
Rexxys Mopeder. | E-type MX
- SachsMekarn
Dagens övningar, inge direkt stort. Ena sadeln limmad till F50'n, bensintanken till både F50 och E-type är spacklade och är under slipning. (Fy vad tråååkigt)
Tog även bilder idag till TwoStrokeRiders tävling, där jag ska ställa upp med Derbin, F50 EKF och F50 R/T.
Passade på att fota min "maskinpark" då. ;) Skönt med stor lada så man kan förvara allting utan att trängas.

Original F50, som jag nu plockat ner för slipning, spackling, och till slut lackering.

Motorhyllan, BKFS motorn till vänster, 99% komplett. Saknar bara en förgasare! Mitten Am6, ska förmodligen in i Stålåsnan. Och sen en Sachsaha, ska på E-typen sen!

Närbild på BKFS motorn. Aluplattan på baksidan av växelmekanismen fungerar över förväntan!

En av mina favoritverktyg! Smidesstäd! Bankar på bensintanken lite, då det inte var rak vid fästena.

Och Ramarna helt nerplockade. F50 och E-Type. En kunnig person kan skilja dom åt. ;)
Nu blir det slipa, slipa, slipa. Och sen jaga rätt på rätt kulörer till ramarna. F50'n förblir svart, så det blir inge svårt. E-typen blir nog blå, som SM50. Alltså exakt likadan färg som är på ramen nu!

Hjul och skärmar, åt en moppe var.

Och så sadeln! Klädnypor duger till mer än att hänga tvätt! All överflödigt ska klippas bort när limmet torkat.

Tog även bilder idag till TwoStrokeRiders tävling, där jag ska ställa upp med Derbin, F50 EKF och F50 R/T.
Passade på att fota min "maskinpark" då. ;) Skönt med stor lada så man kan förvara allting utan att trängas.

Original F50, som jag nu plockat ner för slipning, spackling, och till slut lackering.

Motorhyllan, BKFS motorn till vänster, 99% komplett. Saknar bara en förgasare! Mitten Am6, ska förmodligen in i Stålåsnan. Och sen en Sachsaha, ska på E-typen sen!

Närbild på BKFS motorn. Aluplattan på baksidan av växelmekanismen fungerar över förväntan!

En av mina favoritverktyg! Smidesstäd! Bankar på bensintanken lite, då det inte var rak vid fästena.

Och Ramarna helt nerplockade. F50 och E-Type. En kunnig person kan skilja dom åt. ;)
Nu blir det slipa, slipa, slipa. Och sen jaga rätt på rätt kulörer till ramarna. F50'n förblir svart, så det blir inge svårt. E-typen blir nog blå, som SM50. Alltså exakt likadan färg som är på ramen nu!

Hjul och skärmar, åt en moppe var.

Och så sadeln! Klädnypor duger till mer än att hänga tvätt! All överflödigt ska klippas bort när limmet torkat.

-
-
samma här att de får väntas flitigt innan inköp. nästa ja skall köpa är klädsel till ss dynan sen kan den bli moped igen o se ganska trevlig ut. men som sagt man skiter ju inte pengar o prioriterar väl familjen lite för mopeddelar.Rexxy skrev:Jag säger ju det, du är min langare! ;)barr3 skrev:fina ramar vart kommer dom ifrån??![]()
Absolut! Inte lätt att få vänta veckor innan man kan köpa EN sak..NiklasHögberg skrev:Bra jobbat Tommy. Att göra i ordning saker o försöka hålla ner kostnader är en sport de också.
Tack ni andra.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248