Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ni frusit in uppe i norr .här nere i dalarna har vi nu 29 grader hälsn cobra och så ska man bort och hämta en ny införskaffat moppe brrrrr !!! <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä inte är det så kallt inte. Idag har vi minus 19 så det är rätt överkomligt. I garaget är det nollgradigt såatte.... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->-26 här , men jag hörde dom hade -33 i närheten (Nyhammar) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi hadde -24 i går kväll när vi körde Pitan:s 2 timmars, lite småkyligt om näsan blev det.
för kallt för att ta några bilder, men något blev det på Blommens sida
www.veteranmopeder.com <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->såpass.. :shock: nä här uppe har det legat kring -20 (blida) nu ligger det på -18 men man blir aldrig van vid denna kyla jag fryser mer å mer för varje år å det är ett djäkla på å avklädande hela tiden såå trist för att inte tala om dyrt me elen :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu -22 Ingen el för värme, ved och åter ved.
På viktigaste platsen ca +5. Jag kom på att jag har en kubik disel i oljetanken, så det blir att koppla Eberspräscer värmaren på garagedörren med avgaserna ut genom ventilen i dörren. Jag mins att den är på ca 1500 W.
Den är gjord för bensin men går att köra på disel om man startar på bensin. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har haft många forshaga hehe de e helsköna o alla skrattar när man kommer o de sägs ju att ett gott skratt förlänger livet haha dom e ärligt ganska trevliga att åka i bara de e i ok skick o inte glappa överallt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joo jag köpte en sån där dieselkanon för ngt tag sen :D men den såldes ganska kvickt :( För det första så stod det i anvisningarna att dom måste ha ett så stort ventilationsflöde så det motsvarar en dörröppning annars finns det risk för syrebrist i lokalen å för det andra kan dom aldrig få mig att tro att man kan förbränna diesel utan att det bildas avgaser. å för det tredje så kostar den ju mer att köra än vad elvärme kostar eftersom man vill köra på miljödiesel. å för det fjärde törstig var den å liten tank hade den å inte kunde man prata i samma lokal lät som en rymdraket å blåste som en orkan. Så efter jag provat den å även känt en viss lukt trots god ventilaton. så såldes den igen. En sån makapär är endast avsedd för att snabbt värma upp en lokal där inga mäniskor vistas tex om man snabbt vill tina av en traktor/lastbil. men dom som säljer dom på blocket tror å säger att dom är klockrena i verkstäder å att alla avgaser förbränns. mm. jag säger bara.. stackars människor som stått en vinter i dom där ångorna. å utan att ha sparat en enda krona. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:har haft många forshaga hehe de e helsköna o alla skrattar när man kommer o de sägs ju att ett gott skratt förlänger livet haha dom e ärligt ganska trevliga att åka i bara de e i ok skick o inte glappa överallt.

jo jag fick på mig en forshaga i somras (grannen kan ta åt sig :evil: )
behöver förresten lite reservdelar till en sån galler pakethållare tank mm. Jag satt å spånade framför kaffekoppen med mina bekanta å sa fan man skulle göra ngt som dom missat på forshaga. fixa till utseendet :lol:
va tro ni om en liten topchop å därmed byte av stol, sänkning sektionering av chassiet, bredda skärmar/spårvidd, montera gocarthjul å en annan motor me lite mer klipp man kanske skulle göra en skiss.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fanns det inte en sån på blocket förut? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

körmoped skrev:Fanns det inte en sån på blocket förut?
Om du menar en som var i färgerna grå/silver och svart och hade hjul från en åkgräsklippare, runda skärmar, och en 110cc kinamotor och dessutom såg ut såhär:

Bild

Bild

Så är det min gammla. Jag kan ge lite mera bilder (bara några stycken) och lite historia bakom i egen tråd om någon är nyfiken.

Nymans 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja nymans 2013 berätta gärna mer om den. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är några bilder från Nyårsracet med sidovagn, fotograf Lasse L.

http://img694.imageshack.us/i/sidvagn2.jpg/

http://img64.imageshack.us/i/sidvagn.jpg/

http://img97.imageshack.us/i/sidvagn1.jpg/

Skyll inte på mig för dom där popupparna <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

NiklasHögberg skrev:ja nymans 2013 berätta gärna mer om den. hehe
framifrån ser den ut som en silverfärgad shopper som är nedsänkt i en oljepöl he..å från sidan lite som en svävare :wink: va lattjo bygge! vad hände sen ngr youtube klipp? den måste ju gått rätt så hårt me fyrtaktaren.. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

tompa skrev:Här är några bilder från Nyårsracet med sidovagn, fotograf Lasse L.

http://img694.imageshack.us/i/sidvagn2.jpg/

http://img64.imageshack.us/i/sidvagn.jpg/

http://img97.imageshack.us/i/sidvagn1.jpg/

Skyll inte på mig för dom där popupparna
pops i all ära men hur klickar man för att få bilderna större man får ju sitta me förstoringsglas :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar