Sida 267 av 805
Postat: 18 sep 2011, 03:34
av Rick
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->E-Type objekt.
http://www.tradera.com/E-type-auktion_302481_139878714 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 sep 2011, 06:54
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.blocket.se/vasternorrland/Cresent_sachs_36125861.htm?ca=6&w=3 nu har ni chansen norrlänningar för det är för långt bort för mig <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 sep 2011, 09:16
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.blocket.se/goteborg/Crescent_Compakt___1240__71_36104823.htm?ca=14&w=3
den skulle ja kunna tänka mig, verkar ju vettig? fast ja skulle pryda den med en annan motorbetäckning 50s... he he <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 sep 2011, 20:57
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.blocket.se/lund/Scoterett_1964_36148606.htm?ca=11&w=3
Fynd!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 sep 2011, 21:56
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vad var det för Crescent? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 sep 2011, 20:50
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2 blåvita poststummisar den ena komplett den andra utan motor 3500 kr för båda <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 sep 2011, 20:58
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.blocket.se/uppsala/Cresent_Raket_36162527.htm?ca=6&w=3 är det selmas gamla racer <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 sep 2011, 21:12
av knilsknilsson
Postat: 20 sep 2011, 13:42
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja att dom skall vara så svåra och dyra att få tag på, vet var man kan köpa nya som går till 12000 varv men till 10000 verkar mycket mer ovanligt <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2011, 14:13
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom varvräknarna satt bl.a. på MCB SM50. Jag köpte en sådan varvräknare 1972 som reservdel till SM50. Har för mig den var rätt dyr men jag ville ha den. Sedan gjorde jag en hållare som passade till styröverfallskruvarna på min metallicblå Zündapp KS100 -69 och placerade sedan varvräknaren där. Vill minnas kopplingsscemat till varvräknaren anvisade anslutning till belysningsspolen men jag valde avstängningen/tändlåset istället eftersom jag utgick från att intrumentet gav utslag efter antal pulser. Varvräknaren var kvar på "dappen" över sommaren sedan tog jag bort den.
Historien ovan hade jag glömt men kom ihåg den sedan jag läst inläggen ovan. I går kväll gick jag ner i källaren och kollade i sortimentlådor där jag för något tjugotal år sedan sorterat in "fina" bil- och maskindelar.
Jodå, varvräknaren låg där i en låda bland andra panelinstrument till fordon och maskiner. Förmodligen hade jag lagt den där för jag tyckt "det var synd och kasta den".
Med facit i hand vet jag bättre nu, mina "fina" maskindelar får jag förmodligen köra på tippen men den uschliga varvräknaren som jag då tänkte kasta kanske går att sälja för en slant idag.
Tänk vad konstigt det kan bli!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2011, 16:42
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Dom varvräknarna satt bl.a. på MCB SM50. Jag köpte en sådan varvräknare 1972 som reservdel till SM50. Har för mig den var rätt dyr men jag ville ha den. Sedan gjorde jag en hållare som passade till styröverfallskruvarna på min metallicblå Zündapp KS100 -69 och placerade sedan varvräknaren där. Vill minnas kopplingsscemat till varvräknaren anvisade anslutning till belysningsspolen men jag valde avstängningen/tändlåset istället eftersom jag utgick från att intrumentet gav utslag efter antal pulser. Varvräknaren var kvar på "dappen" över sommaren sedan tog jag bort den.
Historien ovan hade jag glömt men kom ihåg den sedan jag läst inläggen ovan. I går kväll gick jag ner i källaren och kollade i sortimentlådor där jag för något tjugotal år sedan sorterat in "fina" bil- och maskindelar.
Jodå, varvräknaren låg där i en låda bland andra panelinstrument till fordon och maskiner. Förmodligen hade jag lagt den där för jag tyckt "det var synd och kasta den".
Med facit i hand vet jag bättre nu, mina "fina" maskindelar får jag förmodligen köra på tippen men den uschliga varvräknaren som jag då tänkte kasta kanske går att sälja för en slant idag.
Tänk vad konstigt det kan bli!

MM den vill man ju köpa

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2011, 16:48
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men dom satt inte på SM 50, tror nog det bara va E typen som hadde dom <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2011, 17:00
av musköchrister
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->och på 1256 har jag för mej,? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2011, 17:39
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja justt de <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 sep 2011, 17:46
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är så gott som 100% säker på att jag köpte mätaren 1972 för det var sista året jag jobbade i cykelaffären. Möjligen kan det ha varit i början av -73 för jag var där lite sporadiskt efteråt.
Jag har för mig det var SM50 men det kanske fanns någon annan modell med varvräknare. Kan det varit någon ungdomsmodell med ljuddämpare som gick snett uppåt och lite krombågar och annat lull-lull?
Senare hittade jag en bättre varvräknare, tror från någon tävlingsmotorcykel, den var i alla fall av rökfärgad plast och rektangulär. Den varvräknaren hade betydligt bättre precision än den här VDO mätaren till en MCB moped. Den varvräknaren är tyvärr borta.
Såg även jag hade en rund VDO varvräknare för bil. Ett extratillbehör man kunde köpa då.
Jag ska följa auktionen på Tradera och sedan ska jag bestämma mig vad jag ska göra med varvräknaren. Kanske den hamnar här under säljes. <!-- </EdIndex> --></div>