Rexxys Mopeder. | E-type MX

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Om någon missat har jag fått flytta ut ifrån min gamla mekställe p.g.a oense med min morsa. Så nu huserar jag i ett garage jag hyr ifrån min bostadsförening. Blir lite svårt med svets och vinkelslip nu, då man inte får använda det här. shock: :cry: Brandrisk m.m.

Bild
Bild
Bild

Efter lite stök och få ordning på allt, har jag nu äntligen börjar skruva med moppen igen. Jag fortsätter där jag var sist, för flera veckor sen.. Spackla, slipa, spackla, slipa, slipa, slipa o.s.v. Det är min F50 och E-type det gäller nu!

Igår grundade jag det jag kunde, hann med allt, förutom ramarna. Tills grundfärgen tog slut... Det var en 2k spraymax som jag haft ett tag. Trodde den skulle räcka längre, men nej..
Började leta upp vart man kunde köpa det, men chockad över priset på dom får mig att backa lite. Runda 300kr burken, och jag behöver 6 burkar till.. :cry: För färg och klarlack också naturligtvis.

Så jag har slängt iväg ett PM till Fatchance, och hoppas på att jag ska lacka med kompressorn istället.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Liiiiten liiiiten update.

Actionbild!

Bild
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Du kommer inte ångra dig när delarna är lackerade med 2K :thumb:
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Ja, jag har lovat mig själv att ge dom här mopparna en ordentlig lack! Är trött på burklack som bara är fint en liten stund. :(
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Synd på din förra lokal, men samtidigt ser det ju rätt ombonat och gott ut i den nya. Sen så är det väl inte omöjligt att få upp värmen där inne om du t.ex skall måla och ha dig?
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Lolalola skrev:Synd på din förra lokal, men samtidigt ser det ju rätt ombonat och gott ut i den nya. Sen så är det väl inte omöjligt att få upp värmen där inne om du t.ex skall måla och ha dig?
Ja, ända fördelen med min nya lokal. Jag kan äntligen arbeta i plusgrader! :D Har en liten värmefläkt i hörnet som bara står och "underhållsvärmer" utrymmet. Det funkar väldigt bra. Det blir inga 20+. Men så länge den håller sig över minus så är jag nöjd.

Dock blev det väldigt trångt, så min MC-lyft använder jag inte längre. Samt att resten av mopparna står någon annanstans.
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Det brukar vara lagom med 15 grader när man mekar :D
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

SachsMekarn skrev:Det brukar vara lagom med 15 grader när man mekar :D
Fixade en temperaturmätare idag, och den stod på stabila 10 grader. Vilket funkade fint då, för när jag slipade blev det ändå svettigt. :oops:

Lite bilder ifrån dagens grundning. Tabbade mig lite på tankarna och fick rinning. Råkade få lite för mycket färg med sprutan, men när den väl blev bra inställd blev resten skitbra!

Får vänta tills imorgon och slipa bort rinningarna och grunda lite mer. :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Skoj, blir du duktig på att lacka har du förmodligen precis hur mycket jobb du vill om du kan tänka dig det för att dryga ut det egna lek-kontot.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Ska bli kul att se den blå-gula typen sen. Snygga kulörer tillsammans!
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Micke S skrev:Skoj, blir du duktig på att lacka har du förmodligen precis hur mycket jobb du vill om du kan tänka dig det för att dryga ut det egna lek-kontot.
Haha, jag är 100% amatör när jag lackerar, och långt ifrån duktigt. Men oftast blir det såpass bra att jag nöjer mig med det. ;)
SachsMekarn skrev:Ska bli kul att se den blå-gula typen sen. Snygga kulörer tillsammans!
Tyvärr ändring av planer! För att få ner färgkostanderna lite, så blir det e-type ALA Tture. Svart ram med gul tank/kåpor. :)
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Slut å snåles :wink: , har du inte ett jobb nuförtiden....
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

zappafan skrev:Slut å snåles :wink: , har du inte ett jobb nuförtiden....
Som är underbetalt som fan! :)

Företag som inte är fackligt anslutet och gör lite som dom själva vill.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Rexxy skrev:
Du åxå... :(
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

zappafan skrev:
Rexxy skrev:
Du åxå... :(
Tss, kan tänka mig jag låter som alla andra som vill ha mer pengar.

Men får jag bara ut c:a 15.000 efter skatt, och sen fasta räkningar på dryga 7000, vilket varierar från månad till månad. Då svider det i plånkan när man ska köpa färg för 2000kr.

Samt att tjejen är Gravid, och jag ska bli farsa i slutet av april. Mycket barnsaker som ska köpas in! :shock: Så moppeskruvandet kommer få lida en liten stund också.
Skriv svar