Politiken i Sverige
Re: Politiken i Sverige
Och kommunalrådet i Norberg, Åsa Eriksson (S), gråter över den verklighet som råder i kommunen när de fått ta emot 737 asylsökande i en kommun som vid årsskiftet hade 5719 invånare. Ja vad ska man säga? Möjligen att Åsa själv har varit med om att rösta för den invandrings/flyktingpolitik som nu råder. Konsekvenserna i en liten kommun blir minst sagt inte så bra.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6097623
http://fnordspotting.blogspot.se/2015/0 ... pottin%27)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6097623
http://fnordspotting.blogspot.se/2015/0 ... pottin%27)
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- pangerva
- Forumsponsor
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Tycks som det fans väldigt många invandrare i Sverige vid senaste valet...
Jag håller med dig, alldeles för många 

-
Ca 9743000 invandrare i Sverige, ursprungbefolkningen ligger runt 40000.....
Kanske är det lite för många men som ni vet sorterar migration fram de starkaste, mest livskraftiga exemplaren. Det är skrämmande, jobbigt och dyrt att flytta till och med från hembyn in till storstaden. De tuffaste, hungrigaste 1,5 miljonerna svenskarna emigrerade till USA. De fega, mest orkeslösa och utsugarna stannade kvar. De är väl dem många härstammar ifrån?
Samma sak idag, de mest ambitiösa, driftiga och dugliga kommer hit och blandar ut vårt orkeslösa blod...
...och då får även samerna vara glada över invasionen som medför nya idéer, ny mat, innovationer och annat smått och gott.
Kanske är det lite för många men som ni vet sorterar migration fram de starkaste, mest livskraftiga exemplaren. Det är skrämmande, jobbigt och dyrt att flytta till och med från hembyn in till storstaden. De tuffaste, hungrigaste 1,5 miljonerna svenskarna emigrerade till USA. De fega, mest orkeslösa och utsugarna stannade kvar. De är väl dem många härstammar ifrån?
Samma sak idag, de mest ambitiösa, driftiga och dugliga kommer hit och blandar ut vårt orkeslösa blod...
...och då får även samerna vara glada över invasionen som medför nya idéer, ny mat, innovationer och annat smått och gott.
kör novolette 1954,
( I lager: Crescent E-type -73 )
( I lager: Crescent E-type -73 )
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Diskutera gärna politik, men denna typ av diskussion gällande invandrarfrågan kan få invandrarsvenska att inte känna sig välkomna på forumet.
Här är alla välkomna!
Här är alla välkomna!

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
AkvaristenUppsala skrev:Ca 9743000 invandrare i Sverige, ursprungbefolkningen ligger runt 40000.....

De flesta svenskar är som tur är inte helt rabiata mot folk med annan etnisk eller nationell bakgrund. Det som retar gallfeber på många svenska medborgare är folkgrupper som har svårt att få arbete och som uppfattas vara orsaken till varför Falukorvsskivan på tallriken är 1 mm tunnare är grannens.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Kanske tur att det var några fega orkeslösa utsugare som stannade kvar så de starka och livskraftiga som kommer hit kan få mat och husrumAkvaristenUppsala skrev:Ca 9743000 invandrare i Sverige, ursprungbefolkningen ligger runt 40000.....
- zappafan
- Forumsponsor
Kawah2 skrev:Kanske tur att det var några fega orkeslösa utsugare som stannade kvar så de starka och livskraftiga som kommer hit kan få mat och husrum

Den invandrarfamilj som får mest bidrag av alla är ju kungafamiljen, inte mycket svenskt blod i deras ådror... http://www.kungahuset.se/kungafamiljen/ ... 10665.html
I dag är det riktigt najs väder ute, jag fick plötsligt lust och göra nåntingRaketsport skrev:Här är alla välkomna!![]()

- pangerva
- Forumsponsor
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Vad roligt! Berätta gärna vad det blev56:an skrev:I dag är det riktigt najs väder ute, jag fick plötsligt lust och göra nåntingRaketsport skrev:Här är alla välkomna!![]()

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jag har tvättat Amazonen idagRaketsport skrev:Vad roligt! Berätta gärna vad det blev56:an skrev:I dag är det riktigt najs väder ute, jag fick plötsligt lust och göra nåntingRaketsport skrev:Här är alla välkomna!![]()

Egentligen är det dumt och köra med en sån här bil på vintern men jag har inget annat och ta mig fram på förutom cykeln förstås...
Här har det varit en sån vinter utan snö också så det kan inbjuda till och ta bilen istället men det är sämre för bilen för vägarna är klart smutsigare än om det varit kallt och snö.
Det är tredje gången jag tvättat bilen i vinter och jag har väl kört upp två fulla tankar sen december men det är bara inom stan så det blir mindre mil per liter bränsle. Nu den senaste tankningen ska jag kolla upp vad den drar en ren stadstrafik och kortkörningar.
Ikväll har jag varit och hjälpt en annan kille som har en fyrdörrars Amazon 62:a men fastkärvade dörrlåsar och dörrtrycknappar som vi fixat till