56:an skrev:Har just betalat mina räkningar och kunde då konstatera att elförbrukingen var onormalt hög för dec/jan. Hur mycket högre vet jag inte exakt men det handlar om ett par hundra kWh
Men jag har mina misstankar
Jag höll ju på och köra med Amazonen och motorvärmaren var på ett par timmar mest varje dag.
Såna där sugare är luringar för det känns inte förrän efteråt..
56:an skrev:Har just betalat mina räkningar och kunde då konstatera att elförbrukingen var onormalt hög för dec/jan. Hur mycket högre vet jag inte exakt men det handlar om ett par hundra kWh
Men jag har mina misstankar
Jag höll ju på och köra med Amazonen och motorvärmaren var på ett par timmar mest varje dag.
Såna där sugare är luringar för det känns inte förrän efteråt..
På femtiotalet var oljornas smörjegenskaper sämre och miljötänket obefintligt så man blandade gärna extra fett för säkerhets skull. Idag har man insett att tvåtakts utombordare som släpper avgaserna under vattnet är de värsta miljösvinen av alla!
HSE skrev:På femtiotalet var oljornas smörjegenskaper sämre och miljötänket obefintligt så man blandade gärna extra fett för säkerhets skull. Idag har man insett att tvåtakts utombordare som släpper avgaserna under vattnet är de värsta miljösvinen av alla!
De gamla ja.
Nya typ Mercury Optimax och Evinrudes 2T klassar in lätt i de miljöregler som gäller.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60