Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av JanneL »

För er som bygger om mopeder till racemaskiner/caféracers borde väl en sån här kunna funka, bara att kasta motorn och i med en valfri mopperova :lol: :lol:

Bild
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Så sant... thumb_up :mrgreen:
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Vad snygg modell! Skyteam har ju aldrig gjort någonting iögonenfallande. Eller mjo.. iögonfallande fult har dom ju gjort.. :)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Lite lätt besviken som vanligt :( , hade en svag förhoppning att nya hastighetsmätaren skulle visa i närheten av den gamla (nån kilometer fel mot GPS med drevningen 14-34) men icke, tillbaka som glädjemätare med ca 10-15 kmh, aldrig får man va nöjd... :|
Bild
Bild
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Ingen aning om vad det är för mätare du köpt men är det nån form av kopia eller inte avstämd mot mopeden i övrigt får du väl inte vänta dig för mycket :D
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Sant, är nåt billigt Kines made.... :|
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

böj nålen lite :roll:
Forumsponsor

Plast.... :lol:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Vart less på den där glädjemätarn, tillbax med svartmätarn som dessutom matchar lacken.. thumb_up , blev till att bocka en liten fyrikantig tunn plåt som fyller ut skillnaden på Huret/VDO infattningen så funkar det med den kortare Grå VDO-wiren... :D Nån som behöver en Bangladesh 100 kmh VDO mätare till halva nypriset? :wink:
Bild
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inlägg av T M »

:twisted:
ÄNTLIGEN!!!!!
mistick_yes.gif Säsongpremiär på Gladiatorerna 20.00 Tv4 mistick_yes.gif
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Fortsätter väl här ist för att göra fler trådar, finns väl inga Mikuni fantaster här men kastar ut frågor ändå, solen tittade fram & tänkte ut en sväng å se hur det kändes med större förgasarn, först trodde jag den flödade motorn död, men icke fick lov att choka för att få igång (okey inte så varmt kanske) har aldrig behövt det på 24 mm Mikunin, gick igång ställde tomgången hyfsat, sen helt orkeslös då man ska försöka iväg typ alldeles för liten lågfart? tar upp förgasarn större lågfart + huvud & ställer upp trottelnålen max, hyfsat mellanregister men bluddrar bara resten :( ,konstigt original-standardbestyckning brukar väl inte va så här off & det kommer soppa ur evakueringsröret? (där skruven på slangen sitter på bild) har flottörn hakat sig, tar upp kollar flottörnivå ,nej Ok, skit i nålventil nix, skruvar ihop igen startar funkar okey kanske, men vill fortfarande skicka ut bensin den vägen (inte hela tiden men ändå) har inte varit å provat på väg nåt mer då det snöar & nån minus, är Mikunin så känslig på vinkeln då man lutar över 20 gr (separata flottörer) om den nu skulle flöda hela tiden skulle den väl inte gå på tomgång eller halvfart ,skumt är det tycker jag iaf... skriv gärna nån input..
Bild

Huvudmunstycke #170
Lågfartsmunstycke #40
Nålmunstycke N-8/169
Nålmunstycke N-8/182
Luftmunstycke # 0,5
Trottelnål 5DP39
Luftskruv 1 varv
Trottelurtag 2,5
Nålventil # 2,5
Flottörnivå 15mm

Roffe VRM trodde man skulle ha kring 200 i huvud 30 lågfart
Forumsponsor

Jag har nog inte så mycket input om det här, tror förresten jag loggar ut för det är ingen annan på forumet nu, känns ganska ensamt här så det är väl lika bra och gå och slafa nu :D
  • :snooze:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

zappafan skrev:Fortsätter väl här ist för att göra fler trådar, finns väl inga Mikuni fantaster här men kastar ut frågor ändå, solen tittade fram & tänkte ut en sväng å se hur det kändes med större förgasarn, först trodde jag den flödade motorn död, men icke fick lov att choka för att få igång (okey inte så varmt kanske) har aldrig behövt det på 24 mm Mikunin, gick igång ställde tomgången hyfsat, sen helt orkeslös då man ska försöka iväg typ alldeles för liten lågfart? tar upp förgasarn större lågfart + huvud & ställer upp trottelnålen max, hyfsat mellanregister men bluddrar bara resten :( ,konstigt original-standardbestyckning brukar väl inte va så här off & det kommer soppa ur evakueringsröret? (där skruven på slangen sitter på bild) har flottörn hakat sig, tar upp kollar flottörnivå ,nej Ok, skit i nålventil nix, skruvar ihop igen startar funkar okey kanske, men vill fortfarande skicka ut bensin den vägen (inte hela tiden men ändå) har inte varit å provat på väg nåt mer då det snöar & nån minus, är Mikunin så känslig på vinkeln då man lutar över 20 gr (separata flottörer) om den nu skulle flöda hela tiden skulle den väl inte gå på tomgång eller halvfart ,skumt är det tycker jag iaf... skriv gärna nån input..

Huvudmunstycke #170
Lågfartsmunstycke #40
Nålmunstycke N-8/169
Nålmunstycke N-8/182
Luftmunstycke # 0,5
Trottelnål 5DP39
Luftskruv 1 varv
Trottelurtag 2,5
Nålventil # 2,5
Flottörnivå 15mm

Roffe VRM trodde man skulle ha kring 200 i huvud 30 lågfart
Jag vet inte varför den flödar för dej,för mej känns inte lutningen för stor.Men jag kör Dellorto.
Kanske skiljer?
Det jag reagerade på var dina stora justeringar på samma gång,lätt att gå bort sig.
Ta del för del-svarade den inte på luftskruven innan du bytte lågfartsmunstycke ?
Om jag vore dej så skulle jag ställa allt i grundläge å ta det metodiskt.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Njae stora & stora, bytte tillbax till 40 på lågfart som förgasaren levererades med & sen från 170 till 180 på huvud, den var ju som sagt helt orkeslös inte ens i närheten att ta sig iväg, därav höjning av nålen osv. men det kanske blev bättre nu provkörde lite på pallbockarna samtidigt som man höll igen med bakbromsen... nu har man ju inte så många munstycken att spela med (tror jag ska prova att beställa från England) ,men som jag skrev tidigare min uppfattning är ändock att grundbestyckning brukar va hyfsat nära... (om man inte har supermoddat..) :sorry:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

zappafan skrev:Njae stora & stora, bytte tillbax till 40 på lågfart som förgasaren levererades med & sen från 170 till 180 på huvud, den var ju som sagt helt orkeslös inte ens i närheten att ta sig iväg, därav höjning av nålen osv. men det kanske blev bättre nu provkörde lite på pallbockarna samtidigt som man höll igen med bakbromsen... nu har man ju inte så många munstycken att spela med (tror jag ska prova att beställa från England) ,men som jag skrev tidigare min uppfattning är ändock att grundbestyckning brukar va hyfsat nära... (om man inte har supermoddat..) :sorry:
Ok,om vi säjer så här då.
170 motsvarar i mm flöde ca 112,jag kör med 105 på min med 28 Dellorto.
Så i min värld ska du neråt,180 + höjd nål borde innebära drunkning.
Men jag har ingen erfarenhet av dom där blandarna :wink:
Skriv svar