sachs tänder inte vissa varv

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
bigge skrev:test kört nu också och när den e kall misständer den väldigt och när den e varm går den fint :O??? ......
Det är ungefär samma förhållande på gubbens JLO som jag håller på med just nu. För några dagar sedan vägrade den starta men min felsökning gav inga resultat och då bytte jag tändspole till en Briggs&Stratton och då startade motorn direkt men den vill fortfarande hacka och misstända just när man startat den kall.

Nu ska mopeden få utanpåliggande dito Briggskondensator får se vad som händer då.... :roll:

Hur har det gått för dig bigge :?:
asså du demonterar gräskippare :wink:
jodå nu har jag bytt stift och hatt och gnistan mellan brytarn e inte stor! och far sa att de blir nog inte bättre :( men moppen värkar orkelös KAN ifs beropå att jag jackat kolven?? annars e det tändningen som ska ställas in :D sitter en 140 kondensator i moppen nu så fundeara på låta det va så :wink:

lite smått stressad då jag ska iväg med moppe klubben på träff utanför borås <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du inte jackat kolven för mycket är det nog OK, se till också att brytaravståndet inte är för litet och kolla noga så inte kontaktytorna är oxiderade eller svartbrända och det måste du göra med svänghjulet borttaget om du ska inspektera säkert. Tändningen ska vara HÖG men inte du. :wink:

Jag ska också på moppeklubbträff på lördag det ska bli kul. :D

Hoppas du får skoj utanför Borås! :) <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Har du inte jackat kolven för mycket är det nog OK, se till också att brytaravståndet inte är för litet och kolla noga så inte kontaktytorna är oxiderade eller svartbrända och det måste du göra med svänghjulet borttaget om du ska inspektera säkert. Tändningen ska vara HÖG men inte du. :wink:

Jag ska också på moppeklubbträff på lördag det ska bli kul. :D

Hoppas du får skoj utanför Borås! :)
ne jackat för mö tror jag inte filat öppe på max ner mot kolvring på spol å avgas å 5mm? på insug

aa ska ta å kolla detta i mon :D brytar avståndet ska va 0,4 va noga när jag stälde in det :D
tändning hög? ne jag ska inte va hög :O
se där ja :Dhoppas den vill som jag så jag kommer iväg annars litar jag inte på den!:O <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar