Sida 4 av 5
Postat: 08 sep 2012, 15:24
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:
vi får se hur många som kommer imål...
Helvete, igen...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 15:33
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nöp den nu åxå? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 16:37
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fick bara 3 rätt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 16:39
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Nöp den nu åxå?
Inte samma moppe denna gång. Nu var det Z-typen som bråkade!
Lite tight med tid till att kolla ordentligt. Kräftskiva på gång kl 18.00
(måste lossa på motorfästena för att få bort cylindern)
Men jag har lättat på cyllen och problemet verkar vara längre ner.
Antingen ramlager eller vevlager, tyvärr...
Råkade jaga 70-80 kubikare igen...
Återkommer i frågan!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 16:47
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:zappafan skrev:Nöp den nu åxå?
Inte samma moppe denna gång. Nu var det Z-typen som bråkade!
Lite tight med tid till att kolla ordentligt. Kräftskiva på gång kl 18.00
(måste lossa på motorfästena för att få bort cylindern)
Men jag har lättat på cyllen och problemet verkar vara längre ner.
Antingen ramlager eller vevlager, tyvärr...
Råkade jaga 70-80 kubikare igen...
Återkommer i frågan!

Den som biter efter mycket, mister ofta hela stycket...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 16:53
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Antingen ramlager eller vevlager, tyvärr...
Råkade jaga 70-80 kubikare igen...
Återkommer i frågan!

Du kanske ska kosta på nya lager istället för dom där som jag glasblästrade åt dig... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 17:33
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra rally på fina vägar. Bra jobbat Hallsta Moppers.
Och Ilon´n funkade naturligtvis hela vägen utan problem

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 17:57
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roligt hade vi och saknade Stefan. Det gick undan på smala kurviga asfaltsvägar.
Jag blev posetivt överraskad av min 1209 spesial. Ett fantastiskt chassi att åka fort med.
Ibland stannade Mats T s moppe (den rappa Sachsen) Då hade han slagit av tändningen. Förmodligen för att ha lite sosial gemenskap

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 19:06
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:zappafan skrev:Nöp den nu åxå?
Inte samma moppe denna gång. Nu var det Z-typen som bråkade!
Lite tight med tid till att kolla ordentligt. Kräftskiva på gång kl 18.00
(måste lossa på motorfästena för att få bort cylindern)
Men jag har lättat på cyllen och problemet verkar vara längre ner.
Antingen ramlager eller vevlager, tyvärr...
Råkade jaga 70-80 kubikare igen...
Återkommer i frågan!

Sorry att jag triggade upp tempot där med min urvevning!
Jag ville se dagsformen på F50:n och det börjar bättra sig något, kring 102 blås idag, så nu är det jobbiga hindret avklarat... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 20:49
av Mats T
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Roligt hade vi och saknade Stefan. Det gick undan på smala kurviga asfaltsvägar.
Jag blev posetivt överraskad av min 1209 spesial. Ett fantastiskt chassi att åka fort med.
Ibland stannade Mats T s moppe (den rappa Sachsen) Då hade han slagit av tändningen. Förmodligen för att ha lite sosial gemenskap

Kom åt den i ivern vid 14 tusen rpm .Gemenskapen va det då inget fel på !! i dag trivdes den ,hade gps i innerfickan ,123 kmh på en trevlig raksträcka med varvig cross drevning.
Och Conrad kör som det vore TT lopp

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 21:36
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mats T skrev:Conrad Engström skrev:Roligt hade vi och saknade Stefan. Det gick undan på smala kurviga asfaltsvägar.
Jag blev posetivt överraskad av min 1209 spesial. Ett fantastiskt chassi att åka fort med.
Ibland stannade Mats T s moppe (den rappa Sachsen) Då hade han slagit av tändningen. Förmodligen för att ha lite sosial gemenskap

Kom åt den i ivern vid 14 tusen rpm .Gemenskapen va det då inget fel på !! i dag trivdes den ,hade gps i innerfickan ,123 kmh på en trevlig raksträcka med varvig cross drevning.
Och Conrad kör som det vore TT lopp

Var det med den två växlade?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 23:11
av Mats T
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Mats T skrev:Conrad Engström skrev:Roligt hade vi och saknade Stefan. Det gick undan på smala kurviga asfaltsvägar.
Jag blev posetivt överraskad av min 1209 spesial. Ett fantastiskt chassi att åka fort med.
Ibland stannade Mats T s moppe (den rappa Sachsen) Då hade han slagit av tändningen. Förmodligen för att ha lite sosial gemenskap

Kom åt den i ivern vid 14 tusen rpm .Gemenskapen va det då inget fel på !! i dag trivdes den ,hade gps i innerfickan ,123 kmh på en trevlig raksträcka med varvig cross drevning.
Och Conrad kör som det vore TT lopp

Var det med den två växlade?

Nej den två petade behöver kraftig service !
Nya skrotisen,Stocholmare med vanlig Sachs och 4 växlad drevsats omsvetsat block för reed matning.Det som är orginal från Sachs är dreven i växel lådan och några lager.
[img=http://s13.postimage.org/y9mbonkhv/P9080958.jpg]
[img=http://s9.postimage.org/42gqipbaj/DSC02771.jpg] <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 08 sep 2012, 23:43
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du är
inte så mycke för det där med att
bromsa heller..
(trumbromsstorlek)

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 sep 2012, 06:37
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Märkligt !
Fast vi hade redigt högt tempo bitvis, så kom vi i mål nånstans i mellanskiktet

Det är ju det som är fränt, vi har tid att stanna och meka en timme utan att det gör något, medans original åkarna knatar på hela tiden och några var före oss i mål.
Men på dom där roliga vägarna så är det så jäkla skönt med mycket mos i maskin
Jag ska fixa till 2 filmer jag gjorde igår, lite svettigt att filma med vänsterhanden, och gasa med höger när det går omkring 90 blås.....
Tur att det inte är några problem att växla utan koppling

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 sep 2012, 06:56
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Du är
inte så mycke för det där med att
bromsa heller..
(trumbromsstorlek)

Men den har ju ett mordernare och värre handbromshandtag

Läcker "Ratbike"

<!-- </EdIndex> --></div>