<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Antar att det var detta du saknade, hade tyvärr ingen fin bakre bromsarm. Inte heller muttrarna.
Blinkershållaren är beg men rätt ok, lite ytrost på insidan.
PMar priser <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stort tack Lasse, det där godiset kommer att komma väl till pass, nu måste jag verkligen se till att få tank mm. våtlackat <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dåligt med uppdateringar nuförtiden men pg.a irriterade chefer har jag varit tvungen att ta hem alla prylar från jobbet vilket tyvärr skapat en del begränsningar.
Har ännu inte fått grejerna från våtlack så jag har inte kunnat montera framgaffeln tråkigt nog.
Meckat dit skärm och lampfästet bak. Lyckades även buda hem ett NOS avgasfäste, kändes skönt att skruva loss kinafästet som såg allt annat än original ut.
Nyklädd sadel med 8mm ytskum på originalkudden
Typskylten monterad.
Hängt dit bakhjulet temporärt, och i vanlig ordning med kinesprylar passar det illa, en distanshylsa var för kort och för liten och hjulaxeln är minst 10mm för kort <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går inte fort men det går långsamt, har äntligen fått lite grejjer från lackaren och resultatet blev riktigt bra, lackeraren var omtänksam och målade lamphållarna först så att jag kunde sätta ihop gaffeln
Tanken och resten av grejerna skulle bli klara i nästa vecka.
Vackrare än det dyraste pärlhalsband
Och så här står gamla 3000 i dagsläget, har polerat klart framskärmen och fixat nya skruvar och annat godis så förhoppningsvis kan man få på den och framhjulet inom kort. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag är mycket nöjd, var en del fipplande med färgkartor och lyckligtvis blev det bra till slut.
Skulle precis beställa nya gaffelbultar till framgafflarna så är de naturligtvis slut, om jag inte minns fel var det NOS-delar som puchverkstan hade så frågan är om man får tag på dem igen.
Du har inga fräscha till salu Lasse? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den i mitten köpte jag ny, det är de två yttre jag skulle behöva, eller kanske bara en, ska se om en av mina går att putsa upp. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har oxå en dakota 3000 som ja köpte för 300kr.. ska originalrenovera här ett tag.. så de blir mycke letande <!-- </EdIndex> --></div>
Puchentusiast
Ålder: 20
Bosatt: Karlstad och Arvika
Har en halv Puch MS50, och några mustangramar jag inte vill ha..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gav 9000 kr för min, fast det är klart, det följde med en Arizona och en Nevada i samma paket. Alla var körbara, men det fanns massor att göra. 300 kr låter som ett tokfynd. BIlder <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland är man korkad, självklart är det axeln som går an mot hastighetsmätardrevet och sedan låser man axeln med en skruv <!-- </EdIndex> --></div>