Mustang Mamba. Renovering med modifiering. Nu med Skivbroms!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Blir som sagt mycket kablage att försöka dölja. Tack för bilden. Hoppas det finns fler entusiaster därute som vill dela med sig av sina lösningar. Några fler med en Mamba och elektronisk tändning bör det finnas. Tack på förhand!BjörnK skrev:Tyvärr blir det mycket sladdar, och på en sådan "naken" moped som Mamba, synd det rätt mycket.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han ut i garaget någon timme i alla fall

Motorn ska in i ramen och sedan började jag fundera kring tändningen och placering av spole och regulator.

Då var motorn på plats! Passade perfekt med det nya undre motorfästet.

Efter en stunds funderande beslöt jag mig för att sätta tändspolen mellan motorfästena i bakkant av motorn och regulatorn på utsidan.

Efter lite måttande och kopplande blev det helt ok!


Nu ska bara resten av elen kopplas.
<!-- </EdIndex> --></div>



Motorn ska in i ramen och sedan började jag fundera kring tändningen och placering av spole och regulator.

Då var motorn på plats! Passade perfekt med det nya undre motorfästet.

Efter en stunds funderande beslöt jag mig för att sätta tändspolen mellan motorfästena i bakkant av motorn och regulatorn på utsidan.

Efter lite måttande och kopplande blev det helt ok!


Nu ska bara resten av elen kopplas.

- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Gjorde som så att skruven som håller regulatorn sitter i ett gängat hål och så har jag ringkabelskor med låsbricka och mutter på baksidan för att få bra kontakt i godset. Har också mätt mellan ram och motor för att säkerställa bra kontakt. Ska inte orsaka några problem.Conrad Engström skrev:Kul med lite elektronik, det ser avanserat ut.Men glömm inte jordningen .

-
- Inlägg: 227
- Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
- Ort: Mariestad
Re: Ytterligare kvällar i garaget räddade!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sist jag försökte drev det mig till vansinne
mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?Astanius skrev:
![]()
Sist jag försökte drev det mig till vansinne

mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Japp, nu såg jag, är väl lite halvblind ibland <!-- </EdIndex> --></div>Astanius skrev:Hej! Om du kollar noga så ligger tändspolen mellan motorfästena. Du ser kabelanslutningarna.BjörnK skrev:Ja, det kan nog fungera, har du funderat på själva placeringen av tändspolen?
Re: Ytterligare kvällar i garaget räddade!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hej! Svårt att förklara. Jag använder sprängskissen i Norscands katalog. Är det helt hopplöst så kan jag ev. komma över. Bor i Skövde så det är inte långt borta. <!-- </EdIndex> --></div>jonTe-Zündapp skrev:Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?Astanius skrev:
![]()
Sist jag försökte drev det mig till vansinne
mvh Jonas
Re: Ytterligare kvällar i garaget räddade!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://ks125.com/main.php/v/techniek/schakel_as/ <!-- </EdIndex> --></div>
Kan detta vara till någon hjälp ?jonTe-Zündapp skrev: Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?
Sist jag försökte drev det mig till vansinne
mvh Jonas
http://ks125.com/main.php/v/techniek/schakel_as/ <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Ytterligare kvällar i garaget räddade!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Bra länk! Hamnar helt klart under favoriter!Cobra5000 skrev:Kan detta vara till någon hjälp ?jonTe-Zündapp skrev: Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?
Sist jag försökte drev det mig till vansinne
mvh Jonas
http://ks125.com/main.php/v/techniek/schakel_as/
