Mustang Mamba. Renovering med modifiering. Nu med Skivbroms!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Blir som sagt mycket kablage att försöka dölja. Tack för bilden. Hoppas det finns fler entusiaster därute som vill dela med sig av sina lösningar. Några fler med en Mamba och elektronisk tändning bör det finnas. Tack på förhand!BjörnK skrev:Tyvärr blir det mycket sladdar, och på en sådan "naken" moped som Mamba, synd det rätt mycket.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han ut i garaget någon timme i alla fall

Motorn ska in i ramen och sedan började jag fundera kring tändningen och placering av spole och regulator.

Då var motorn på plats! Passade perfekt med det nya undre motorfästet.

Efter en stunds funderande beslöt jag mig för att sätta tändspolen mellan motorfästena i bakkant av motorn och regulatorn på utsidan.

Efter lite måttande och kopplande blev det helt ok!

Nu ska bara resten av elen kopplas.

Motorn ska in i ramen och sedan började jag fundera kring tändningen och placering av spole och regulator.

Då var motorn på plats! Passade perfekt med det nya undre motorfästet.

Efter en stunds funderande beslöt jag mig för att sätta tändspolen mellan motorfästena i bakkant av motorn och regulatorn på utsidan.

Efter lite måttande och kopplande blev det helt ok!

Nu ska bara resten av elen kopplas.

- SachsMekarn
-
Gjorde som så att skruven som håller regulatorn sitter i ett gängat hål och så har jag ringkabelskor med låsbricka och mutter på baksidan för att få bra kontakt i godset. Har också mätt mellan ram och motor för att säkerställa bra kontakt. Ska inte orsaka några problem.Conrad Engström skrev:Kul med lite elektronik, det ser avanserat ut.Men glömm inte jordningen .

-
Re: Ytterligare kvällar i garaget räddade!
Sist jag försökte drev det mig till vansinne
mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?Astanius skrev:
![]()

mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Japp, nu såg jag, är väl lite halvblind ibland <!-- </EdIndex> --></div>Astanius skrev:Hej! Om du kollar noga så ligger tändspolen mellan motorfästena. Du ser kabelanslutningarna.BjörnK skrev:Ja, det kan nog fungera, har du funderat på själva placeringen av tändspolen?
Hej! Svårt att förklara. Jag använder sprängskissen i Norscands katalog. Är det helt hopplöst så kan jag ev. komma över. Bor i Skövde så det är inte långt borta. <!-- </EdIndex> --></div>jonTe-Zündapp skrev:Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?Astanius skrev:
![]()
mvh Jonas
http://ks125.com/main.php/v/techniek/schakel_as/ <!-- </EdIndex> --></div>
Kan detta vara till någon hjälp ?jonTe-Zündapp skrev: Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?
mvh Jonas
http://ks125.com/main.php/v/techniek/schakel_as/ <!-- </EdIndex> --></div>
Bra länk! Hamnar helt klart under favoriter!Cobra5000 skrev:Kan detta vara till någon hjälp ?jonTe-Zündapp skrev: Tips på hur man går tillväga för att få ihop klockan igen?
mvh Jonas
http://ks125.com/main.php/v/techniek/schakel_as/