Sida 4 av 12

Postat: 15 apr 2013, 11:22
av pangerva
Hasse skrev:
pangerva skrev:
Då ligger jag inte i lä ännu i alla fall. :angel_grin:
Men jag har bar aJLO-grejor på min. :D

:såstoor:
:finger:

Postat: 27 aug 2013, 20:40
av ilo55cc
Ett nytt project i vardande.:Idea:

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Med lite filning ska det nog gå. biggrin

Postat: 29 aug 2013, 18:26
av ilo55cc
66cc den här gången om allt blir som jag tänkt.
Nu var det väl f-n om jag inte ska klara 70 km/t med benskydd och brett styre. evildevil
(ska monteras i en monarscoot)

Postat: 02 sep 2013, 18:52
av ilo55cc
Tillbringade några timmar i garaget igår slipandes motorblock .puh så passar cyllen i vevhuset. Nu fattas bara en vevaxel som passar, men det ska nog ordna sig.

Postat: 02 sep 2013, 20:06
av Patrik
Kanske man kunde få på någon av de här på en Ilo? :roll:

Bild

/ P

Postat: 02 sep 2013, 20:57
av ilo55cc
Varför inte. Med rätta viljan går det mesta. :D
När jag fått till vevaxeln är det väl bara cylinderfotens storlek som begränsar.

Postat: 03 sep 2013, 12:16
av Choppahead
Följer med spänning ! Hur gick det med den förra med p**hcyllen ? Blev de nå kräm,står i begrepp att utföra samma operation nämligen...

Postat: 03 sep 2013, 16:28
av Patrik
ilo55cc skrev:Varför inte. Med rätta viljan går det mesta. :D
När jag fått till vevaxeln är det väl bara cylinderfotens storlek som begränsar.
Jo får väl se vad som händer, skall plocka av den 2vxl med kick som sitter på min Monarscoot å sätta dit en Ilo V54 ,2,5ps motor istället tänkte jag.

Får se vad som händer med den som blir över..

Mvh Patrik

Postat: 03 sep 2013, 16:50
av ilo55cc
Choppahead skrev:Följer med spänning ! Hur gick det med den förra med p**hcyllen ? Blev de nå kräm,står i begrepp att utföra samma operation nämligen...
Jodå den går hyggligt, nu är ju inte p-h fläktkylda 60 kubikare nån racingcylle direkt eftersom det är en borrad standard cylinder. Monarscootern med samma typ av cylinder och lite extra filning har jag toppat 67 km/h,med benskydd och alla kåpor på plats men minsta motvind tar knäcken på den direkt. Därför ska jag prova med fartvindkylda cyllar där det finns lite mer att välja på. Alpinon gör ca 60 med cylinder direkt ur kartong så där finn mer att hämta + att den inte är så vindkänslig.

Postat: 04 sep 2013, 07:37
av Choppahead
Alpinon ?

Postat: 04 sep 2013, 08:16
av ilo55cc
Den som finns på bild i tråden. Monark Alpino.

Postat: 04 sep 2013, 08:26
av Choppahead
Aaah...Liite förvirrad :) Trodde Du hade snurran i din Monarscoot....sorry..

Funkar HVA 40mm kolven rätt i P**h cyllen ? Tror mej ha sett ett 60cc set med kolv för 10 mm kolvbult...

Kommer du ihåg hur mkt. du fick ta av på höjden av cyllen ?

Sorry,det kommer mycket frågor ! ;)

Postat: 04 sep 2013, 11:17
av ilo55cc
Har en i monarscooten också. Cylindern måste höjas ca 3mm och svarvas av lika mycket på toppen.

Postat: 04 sep 2013, 11:56
av Choppahead
Tack för info ! slider_thankyou.gif Vad tror du,HVA kolv eller p**h ? Finns tydligen de med 10 mm kolvbult....

Fundersam ang.ringplacering på HVA eller P**h nämligen... :hmm:

Postat: 04 sep 2013, 15:51
av ilo55cc
Hva-kolven funkar om man inte breddar spolarna bakåt, öppningen går förbi precis. Cyllen på monarscootern är filad så där fick jag flytta låsningen. Använder man puchkolven måste cyllen svarvas både i botten och på toppen eftersom kolven är mycket lägre. Sen är det bra att göra en distans då cylinderfoten inte tätar mot ilons block.