Börjar väl en liten renovering ja oxå då...

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jadu Matte, ja tror de blev 3 burkar om ja inte minns fel. Men de blir ju så jäkla mycke spill. Allt åker ju runt i luften känns de som.
Men de blev ganska fint faktist.

Har börjat skruva ihop den igen efter en "liten" paus. Kommer lite bilder på det snart.
Så fick man nyss ett glädjebesked att motorn e klar. Kanske hinner det bli nått åk innan saltet kommer på vägarna :P <!-- </EdIndex> --></div>
MatteF50

Inlägg av MatteF50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
RoRRe skrev:Jadu Matte, ja tror de blev 3 burkar om ja inte minns fel. Men de blir ju så jäkla mycke spill. Allt åker ju runt i luften känns de som.
Men de blev ganska fint faktist.

Har börjat skruva ihop den igen efter en "liten" paus. Kommer lite bilder på det snart.
Så fick man nyss ett glädjebesked att motorn e klar. Kanske hinner det bli nått åk innan saltet kommer på vägarna :P
Ok, mm bara man e ordentlig å får in en känsla för de så blir de fint, fast man är amatör å vet lite hur man bör göra. Jag grundlackade min compact med 2 sprayburkar, å 0.4 l metallic-färg med kompressor räckte exakt. Klarlack blev de kvar, men jag körde bara ett varv pga ont om tid.. men de blev ok :)
Lycka till me renoveringen, ska hålla utkik hur de går.. ska börja me min e-type snart (eller blir nog till vintern), måste köpa lite blästergrejjer å färg så man får ramen klar, då är de ju lätt å montera del efter del allteftersom man har tid :)
Här är min compact-renovering om du vill kika:

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=10279&mforum=raketsport#10279 <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu när Rorres motor gick så fint och man startar upp sin egen otvättade ruskhög till moppe så blev det bara molekyler av den motorn, kan ju för sjutton inte åka med nåt som skramlar och tickar som en orenoverad sachsmotor gör när dom har gått hårt i flera år,
Så nu får EKF motorn vänta ett tag till innan den kommer upp på bänken
Bara jöbjöbjöb hela tiden <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa får vi se dig i Sigtuna i morron? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Conrad Engström skrev:Tompa får vi se dig i Sigtuna i morron?
Jodå, men får åka flaka i morrn, eftersom standardmotorn blev molekylär idag :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jorå nu har motorn kommit fram. Blir montering på Torsdag.... <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu sitter motorn på iaf. Nu ska den bara kopplas in å sen lite småfix...
Lägger in en bild på hur den ser ut utan motorn. De kommer mera bilder snart. Det börjar ta sig faktist :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju riktigt fint ut det där RoRRe..blir en fin glidare till sommarens mopperallyn... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis RoRRe!
Den ser ut att bli riktigt najs! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu så sitter motorn och ljuddämparn på plats.
Nu e de verkligen nära :D
Måste börja snickra på ett fäste till tutan oxå :? ...

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var ute i kväll och åkte med min E-typ ca 5 mil. Mycket trevig moppe att åka med. Höll en snittfart på ca 80 :wink:
Jo det var kallt även i Mälardalen. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så sakta :lol: jag vill nog åka fort jag med det är nog dags att börja trimma snart :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Conrad Engström skrev:Jag var ute i kväll och åkte med min E-typ ca 5 mil. Mycket trevig moppe att åka med. Höll en snittfart på ca 80 :wink:
Jo det var kallt även i Mälardalen.
:shaking shocked: snittfart :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte ovanligt med en EKF snurra och 80 cc :D <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har man kommit till stopp 2 i renoverningen. Nu när motorn är fixad så vill den inte starta när jag fått tillbaka den och monterat på den.
Tappade all ork som fanns kvar. Hade som tänkt å ta nån repa innan vintern men de känns som den får stå ett tag till....

Så man e ju som tillbaka på ruta 1 igen :?

Men den blev ju finare iaf, lite plus e de ändå. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar