Puch Racing 25 N50-3 ??!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

VPower skrev:
Fördelen med Österrike motorerna är ju att dom redan har grövre kanaler i blocket. Cylindern jag har nu stämmer kanalövergången nästan exakt och det är 10mm gods kvar att karva i. Kan ta mått tvärs över om jag kommer ihåg nästa gång jag är i verkstan. Mätte cylinderfoder och det var 44mm. Vet inte om det är standard eller ej. Får kolla.
Jo, jag har allt div. motorer på hyllorna bl.a. det här förstås:

Bild

Har iaf tre olika utförande på överströmmarna i några motorer i källarn, skall kika lite närmare på dom i morgon.

Mvh Patrik
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Patrik skrev:
VPower skrev:
Fördelen med Österrike motorerna är ju att dom redan har grövre kanaler i blocket. Cylindern jag har nu stämmer kanalövergången nästan exakt och det är 10mm gods kvar att karva i. Kan ta mått tvärs över om jag kommer ihåg nästa gång jag är i verkstan. Mätte cylinderfoder och det var 44mm. Vet inte om det är standard eller ej. Får kolla.
Jo, jag har allt div. motorer på hyllorna bl.a. det här förstås:

Bild

Har iaf tre olika utförande på överströmmarna i några motorer i källarn, skall kika lite närmare på dom i morgon.

Mvh Patrik
Från det ena till det andra. Du har inte ett Monza baknav liggandes? Satt ett Maxi baknav på min :roll: Lagom mysigt.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

VPower skrev:
Från det ena till det andra. Du har inte ett Monza baknav liggandes? Satt ett Maxi baknav på min :roll: Lagom mysigt.
Nej, tyvärr. :? Usch då.

/ P
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Patrik skrev:
VPower skrev:
Nej, tyvärr. :? Usch då.

/ P
Jag får jaga på tradera. Skam den som ger sig.

Fick monterat stänkskärmen som jag modifierat. Ville ha ett raceigare avslut på den. Ser inte så fint ut när dom går ner. Fördärvar linjerna.

Bild
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

VPower skrev:

Fick monterat stänkskärmen som jag modifierat. Ville ha ett raceigare avslut på den. Ser inte så fint ut när dom går ner. Fördärvar linjerna.
http://www.rupp.se/rs/2014-02-23%2021.jpg
Undrar om jag inte såg ett bakhjul ståendes hemma hos "säcken", kanske han har slängt det vid det här laget iofs.

I dag blir det inget trädgårdsarbete , var nyss nere i källaren däremot å glanade lite i en Puchcylinder
Bild
50mm

:)

/ P
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Patrik skrev:
VPower skrev:

http://www.rupp.se/rs/2014-02-23%2021.jpg
Undrar om jag inte såg ett bakhjul ståendes hemma hos "säcken", kanske han har slängt det vid det här laget iofs.

I dag blir det inget trädgårdsarbete , var nyss nere i källaren däremot å glanade lite i en Puchcylinder
Bild
50mm

:)

/ P
:twisted: Hur många cc blir det? 75? Försöker övertala mig själv att köpa Polini 65:an. Så slipper jag karva i blocket.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

VPower skrev: :twisted: Hur många cc blir det? 75? Försöker övertala mig själv att köpa Polini 65:an. Så slipper jag karva i blocket.
Det är en cylinder till en Puch Cobra80, en 6vxl motor alltså. :)
Ligger runt 77-78cc ungefär.

Du är inte sugen på en sådan här då med 43,5mm borr:
Bild

Det är typ en sådan jag länkade till på mopedarmy.com tidigare och enligt sidan så skall de ge 4,5hk rätt av hyllan men behöver gärna en liten putsning då de se lite råa ut.

"säcken" hade något hjul ståendes, han skulle fota det sa man det har han nog inte hunnit med.

Mvh Patrik
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Patrik skrev:
Det är en cylinder till en Puch Cobra80, en 6vxl motor alltså. :)
Ligger runt 77-78cc ungefär.

Du är inte sugen på en sådan här då med 43,5mm borr:
Bild

Det är typ en sådan jag länkade till på mopedarmy.com tidigare och enligt sidan så skall de ge 4,5hk rätt av hyllan men behöver gärna en liten putsning då de se lite råa ut.

"säcken" hade något hjul ståendes, han skulle fota det sa man det har han nog inte hunnit med.

Mvh Patrik
Skall lura lite på det. Hade helst haft reed ventil på den. Vad skall du ha för den?

Har lagt beställning på däck och förgasare. Blir Metzeler och en 24mm Polini.

Bild

Bild

Några tips på hur man får glans i en matt Monza motorkåpa i plast?
Användarens profilbild
patricw

Inlägg av patricw »

Järnspikar vilket snyggt däck.
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

patricw skrev:Järnspikar vilket snyggt däck.
Tycket också det såg snyggt ut. Har letat som fan efter billiga däck med estetiskt tilltalande mönster 8) 333 kr/st är inte så farligt.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

VPower skrev:
Vad skall du ha för den?
Ett vanligt Montana/Monza insug passar inte rakt upp å ner utan lite handpåläggning glömde jag säga.
Med frakt vill jag ha 1300:- för den för de växer inte på träd precis, speciellt inte sprillans. :)

Mvh Patrik
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Patrik skrev:
VPower skrev:
Vad skall du ha för den?
Ett vanligt Montana/Monza insug passar inte rakt upp å ner utan lite handpåläggning glömde jag säga.
Med frakt vill jag ha 1300:- för den för de växer inte på träd precis, speciellt inte sprillans. :)

Mvh Patrik
Som sagt, jag får tänka över det lite. Bakhjulet är jag mer intresserad av.

Fick tillbaka sadeln i dag. Blev bra tycker jag. Skall bli intressant att se hur den ser ut på moppen.

Bild
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

VPower skrev:Några tips på hur man får glans i en matt Monza motorkåpa i plast?
https://www.youtube.com/watch?v=KJb5IPOx2l0
8)
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

kejsaren skrev:
VPower skrev:Några tips på hur man får glans i en matt Monza motorkåpa i plast?
https://www.youtube.com/watch?v=KJb5IPOx2l0
8)
Sketans bra. Tackar! :D
Användarens profilbild
VPower

Inlägg av VPower »

Klickade vidare och hittade en video där man använder 60/40 Thinner/kokad linolja. Verkar funka bra.
Skriv svar