Sådär, då var den rak och fin igen och nog ganska färdig. Jag tog en sväng på en och en halv mil för en stund sen och förutom att förgasaren tycks lite för snål i nuvarande utförande och att den hemmagjorda bulten till centralstödet tog i kedjan så funkade allt som det skulle. Ja just det, den svarta färgen på kåpan måste bort också och så får jag nog fixa en annan sadel.
Vad skulle ni rekommendera för cylinder förresten? Den skall vara stor, kraftfull och ungefär se ut som den som sitter på. Hur är det med den från Magnum? Är det en vanlig opluggad eller?
Senast redigerad av Lolalola den 01 apr 2014, 19:09, redigerad totalt 3 gånger.
Lolalola skrev:
Vad skulle ni rekommendera för cylinder förresten?
Vad tycker du om de cylindrarna med det här utseendet då?
[img]stenhård%20cylinder%20med%20topp[/img]
Är de för vulgära eller ?
Mvh Patrik
Nej då, dom är helt ok och särskilt den där som inte är svart. Men det är såpass med kubik så man måste fräsa upp blocket va? Det bär mig lite emot eftersom jag inte är någon större motorman. Men har du månne en på lager? En sån cylinder alltså.
Neifelheim skrev:
fysatan så ball hojen va i bakgrunden! va äre för nån?
Tack tack och som sagt, Alabama... fyrväxlad med skum 60cc-cylinder. Men nej, det är E-typen min. Den tar sig fram i skogen.
Lolalola skrev:
Nej då, dom är helt ok och särskilt den där som inte är svart. Men det är såpass med kubik så man måste fräsa upp blocket va? Det bär mig lite emot eftersom jag inte är någon större motorman. Men har du månne en på lager? En sån cylinder alltså.
Oki, ja blocket får man pyssla med å fräsa upp. Finns ju de som gjort det utan att klyva motorn men inget jag provat själv ännu.
Har väl någon 47mm Airsal över om du är intresserad: