Sida 4 av 5

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 02 maj 2014, 09:38
av T M
Lolalola skrev:Synd bara att jag ryckte åt mig den lite så där i förbigående och inte planerade framåt i tiden där uppe i Nossebro. Jag ägnade den knappt en tanke när jag gick omkring där och plockade alltså inte åt mig så basala saker som t.ex en styrstång. Jag har alltså fått tillfälligt stopp i produktionen. :D
:twisted:
21 eller 22 mm styrstam kan du tillfälligt sno från nån av familjens cyklar slider_anon.gif
Originalmotorn var en Victoria ms 51

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 29 maj 2014, 21:03
av Lolalola
Jag tror bannemej inte att den där röda är en moped för mig... Det har liksom blivit bomstopp och inspirationen tycks inte infinna sig. Om någon vill köpa den för ungefär 400 spänn (självkostnadspris) så går det bra att komma hit och hämta upp den. :)

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 01 jun 2014, 15:24
av Lolalola
Sådär ja, då var Rexen den såld till nån annan lycklig själ.

Själv så har jag fått hem den här. Vet inte riktigt vad jag skall med den till, men ett projekt är ju ett projekt. :)

http://i.imgur.com/BRQdOMY.jpg

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 01 jun 2014, 15:43
av Alfredsson
Lolalola skrev:Sådär ja, då var Rexen den såld till nån annan lycklig själ.
känner mig faktiskt lite lycklig ;)

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 01 jun 2014, 19:37
av Lolalola
Aha! Det var du! :D

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 18:19
av Lolalola
Jag slog till på en sån här idag. Avgasröret och lite annat får fixas till. Resten får vara som det är. En härlig maskin med spännande detaljer. :)

Bild

Bild

Bild

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 19:20
av testo
Se där! En sådan har jag aldrig sett. 50cc?

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 19:20
av Baronen
En såndär skulle jag ha! Rätt märke och lagom patina, perfekt för tassemarken! :)

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 20:08
av Lolalola
testo skrev:Se där! En sådan har jag aldrig sett. 50cc?
Jag tror den finns i Österrike som Ranger, men den här är nog spansk och heter Minicross eller liknade. 50cc... tror jag.
Baronen skrev:En såndär skulle jag ha! Rätt märke och lagom patina, perfekt för tassemarken! :)
Ja visst, och den känns väldigt välbyggd och ändamålsenlig. :)

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 20:14
av Lolalola
Akrontfälgar och grejor sitter det på.

Stötdämparna är himla tjusiga. Eller var en gång.

Bild

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 20:17
av Baronen
Aluhjul! Är det 4petat?

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 20:39
av Lolalola
Jajamensan, och treskivig koppling. :)

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 05 jan 2015, 23:35
av Baronen
Puch pärfårmens! Ville så gärna ha en magnum ett tag. Verkligen jättegärna! Men sen fick jag titta på en i verkligheten och insåg att jag inte var en och femtio längre.. Men den här verkar betydligt bättre!! :)

Re: Diverse parallella projekt

Postat: 31 jan 2015, 17:30
av Lolalola
Eftersom min Monza står på jobbet och Racing III nog helst vill ha barmark när man prövar ut munstycken och förgasare så tog jag tag i min Minicross (fan vad jag stör mig på den fåniga modellbeteckningen) och grejade lite med den istället. Negativt var att motorn inte renoverat sig själv utan fortfarande lät som ett tröskverk - positivt var att den ändå gick som en klocka och att både ljus och tuta fungerade.

Eftersom sadeln var kass och bestod av en originalbotten med en komplett dyna från en Derbi skruvad ovanpå så fick jag ta och skarva lite innan sadelmakaren kan lägga sista handen vid den.

Ingen altartavla så här långt men nu är den slipad, svetsad och svartmålad och ivägkörd för omklädning.
Bild

Re: Diverse parallella projekt [Puch Minicross för tillfälle

Postat: 12 apr 2015, 10:56
av Lolalola
Sadeln blev i mitt tycke alldeles för lång, men originalet ser ut så där (minus två centimeter) så den får väl sitta där så länge. Jag vill ha korta rejsiga sadlar...
Men den går jämnt och fint och som jag tycker ganska så fort. Fast den varvar otäckt mycket vid högfartstester, trots fjortondrev och det stora bakdäcket som ju borde kompensera gott och väl för det lite större bakdrevet.
Bild


Bakskärmen nedkapad till normalt utseende, originalet var ju helt groteskt, och alltsammans fotat i gynnsam vinkel.
Bild

Spanska handtag i greppvänligt gummi.
Bild