Mitt Trollebo objekt
-
Hämtat in ramen från förådet + letat efter passande delar. Jag trodde jag hadde allt men saknar just nu ett par rostiga stötdömpare, dom
jag hittade är ju för tok för blanka...

Så om nån har ett par rostiga fungerande billig så köper jag dom genast CC 285mm samma som till Compact eller nåt byte..

Sen saknar jag styrstolpen + sistens stolpe...men dom finns på grosisten på Orsa sopptipp på nån vänlig cykel donator..
Pigg däck har jag e löst, här är ett prov med lite olika skruv, men har en ide....**ler**

jag hittade är ju för tok för blanka...

Så om nån har ett par rostiga fungerande billig så köper jag dom genast CC 285mm samma som till Compact eller nåt byte..

Sen saknar jag styrstolpen + sistens stolpe...men dom finns på grosisten på Orsa sopptipp på nån vänlig cykel donator..
Pigg däck har jag e löst, här är ett prov med lite olika skruv, men har en ide....**ler**

Så sant så...me ä jag först så händer inget ju...***ler*** det är en bra strävan...fatchance skrev:Ska man ha ihjäl någon måste man hinna ifatt!![]()
(trissar upp stämningen lite + att jag gillar att vara jagad!)

Super tack för upplysningen Peppe, otroligen va du e snäll när du inte bits...Hihihi.
Nog är det väl roligare med vassa Comets Peppe eller hur, jag jäklas ju bara med dig å du kopplar inte detta...

PS kanske rostiga rör går bättre....'''ler'''. Dom kör väl Speedway med stum ram...fast jag tror på fjädring.erlan skrev:jag har sett på bilder från tidigare israce att många ersatt stötdämparna med stumma rör.
jag har dock ingen aning om det är bättre, eller om dom bara tycker/tror det är bättre.
erlan

Bakfjädring är nog bra , annars blir det lätt bakhjulsåka.
När man ser vilka dubb ni ska ha lägger man om taktiken.
Funderar på att skapa en rejäl lucka direkt , dra ifrån ett havt varv eller så.
Tror ni det är för halt med bara vanliga bil dubb ??
När man ser vilka dubb ni ska ha lägger man om taktiken.
Funderar på att skapa en rejäl lucka direkt , dra ifrån ett havt varv eller så.

Tror ni det är för halt med bara vanliga bil dubb ??
Dybt nede, alle ønsker at vide, hvordan det føles at gå Sachs
jodå nog finns det 17 tums crossdäck, men dom är i moderna dimensioner,
t.ex 70/100-17. men det är inte så lätt att hitta vettiga bakdäck.
framdäck i den dimensionen finns lite överallt. men det blir lite glest med klackar då. bakdäck blir lite knepigare.
svaret på gåtans lösning kan vara som så många gånger förr:
tyskland och deras mofarennen:
http://www.mofabar.com/epages/63196041. ... roducts/11
kenneth: menar du vanliga personbilsdubb? ja det blir nog för halt.
men jag är även tveksam till att genomgående plåtskruv i en vanligt mopeddäck håller 3timmar på fullt ös. det är nog ingen nakdel med 4lagers crossdäck där heller.
erlan
t.ex 70/100-17. men det är inte så lätt att hitta vettiga bakdäck.
framdäck i den dimensionen finns lite överallt. men det blir lite glest med klackar då. bakdäck blir lite knepigare.
svaret på gåtans lösning kan vara som så många gånger förr:
tyskland och deras mofarennen:
http://www.mofabar.com/epages/63196041. ... roducts/11
kenneth: menar du vanliga personbilsdubb? ja det blir nog för halt.
men jag är även tveksam till att genomgående plåtskruv i en vanligt mopeddäck håller 3timmar på fullt ös. det är nog ingen nakdel med 4lagers crossdäck där heller.
erlan