Tipsa om bra grejor är inte lika lätt som att klagaPuchlasse skrev:Hej, tar gärna emot tips på var det finns bättre.

Tipsa om bra grejor är inte lika lätt som att klagaPuchlasse skrev:Hej, tar gärna emot tips på var det finns bättre.
Jag har då inte klagat.alf-johan skrev:Tipsa om bra grejor är inte lika lätt som att klagaPuchlasse skrev:Hej, tar gärna emot tips på var det finns bättre.
Dom äldre jofrabcylindrarna funkar fint, och var väldigt fina i gjutningen! Köpte en sådan 2005-2006, så runt dom åren var dom bra.SachsMekarn skrev:Jag har då inte klagat.alf-johan skrev:Tipsa om bra grejor är inte lika lätt som att klagaPuchlasse skrev:Hej, tar gärna emot tips på var det finns bättre.
Reflekterade bara på att dom flesta cylindrar som är nytillverkade till Sachs inte är så fina i gjutningarna. Tror att mopedrenovering.se skulle tjäna på att sälja cylindrar som är bättre i gjutningen. Har för mig att Jofrab cylindrarna är fina i gjutningen, dock så har dom blandat rykte.
M visstRexxy skrev:Dom äldre jofrabcylindrarna funkar fint, och var väldigt fina i gjutningen! Köpte en sådan 2005-2006, så runt dom åren var dom bra.SachsMekarn skrev:Jag har då inte klagat.alf-johan skrev:Tipsa om bra grejor är inte lika lätt som att klagaPuchlasse skrev:Hej, tar gärna emot tips på var det finns bättre.
Reflekterade bara på att dom flesta cylindrar som är nytillverkade till Sachs inte är så fina i gjutningarna. Tror att mopedrenovering.se skulle tjäna på att sälja cylindrar som är bättre i gjutningen. Har för mig att Jofrab cylindrarna är fina i gjutningen, dock så har dom blandat rykte.
Angående dålig gjutning, går ju alltid fila till lite.
Fenders till dakotaPuchlasse skrev:Jag är glad för all hjälp, idag har jag bla fått klagomål på ett stöd, men där är vi tydliga på hemsidan att passformen är dålig, och mycket beröm för våra egentillverkade dekaler som kunden tyckte var exakt lika hans NOSdekaler. ( De andra av den typen som finns på marknaden är inte roliga. )
Kul att ta fram egna grejor som är rätt. men jag tror vi gjorde om dem 5 gånger innan vi var nöjda.
Mer tillverkning är på gång.
PS, jag tog stödet i retur naturligtvis.