Sida 4 av 7

Postat: 16 mar 2014, 16:17
av then71
Lite mer bilder från idag, passade på att koppla in fram och bakljus:

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: 16 mar 2014, 20:12
av Raketaren
tjusigt... :thumb:

Postat: 16 mar 2014, 20:16
av pangerva
Ska inte spirelen sitta längst fram på kröken?

Postat: 16 mar 2014, 21:07
av then71
pangerva skrev:Ska inte spirelen sitta längst fram på kröken?
Det är nog tanken med spiralen,ja.
Jag fick stuka om kröken lite för bättre passform, så spiralen döljer snittet och svetsningen. Men jag har fler fjädrar så det kommer på en till så det kommer se ut som ska det ska senare.
Var sugen på provkörning
:twisted:

Postat: 16 mar 2014, 22:35
av SachsMekarn
Blev bra dedära!

Blir lite sugen på att få klar min E-typ nu... :roll:

Postat: 18 mar 2014, 20:34
av then71
Lite gjort idag

Bort med "maskräddardäcket" bästföre datumet var passerat för länge sedan

Bild

På med ett tyskdäck, klassat för 150km/h, har dock aldrig hört talas om märket Haidenau tidigare.......

Bild

Även en av Stockholmarna fick lite omtanke med nytt klammer mellan krök/ljuddämpare:

Bild

Postat: 18 mar 2014, 22:33
av Raketsport
Här går det undan! E-typen ser riktigt bra ut.

Postat: 19 mar 2014, 05:53
av volvomannen
Heidenau är stort märke med bra däck tyskt.

Postat: 22 mar 2014, 00:27
av SachsMekarn
Det däcket är fin fina grejjer! Väldigt lätta att kränga på också.

Postat: 22 mar 2014, 00:59
av Flak Buster
then71 skrev:
pangerva skrev:Ska inte spirelen sitta längst fram på kröken?
Det är nog tanken med spiralen,ja.
Jag fick stuka om kröken lite för bättre passform, så spiralen döljer snittet och svetsningen. Men jag har fler fjädrar så det kommer på en till så det kommer se ut som ska det ska senare.
Var sugen på provkörning
:twisted:
Var hittar man sådana spiraler nu för tiden?
Hade sådan på min KS 50 på sjuttiotalets början.
Nu har jag en -63 Sport Combinette som jag vill dressa enligt dåtidens mode.

Postat: 22 mar 2014, 09:09
av then71
SachsMekarn skrev:Det däcket är fin fina grejjer! Väldigt lätta att kränga på också.
Jättelätt och var ännu lättare med däckfett på :lol:

Postat: 22 mar 2014, 09:11
av then71
Flak Buster skrev:
Var hittar man sådana spiraler nu för tiden?
Hade sådan på min KS 50 på sjuttiotalets början.
Nu har jag en -63 Sport Combinette som jag vill dressa enligt dåtidens mode.
Mina kommer från kasserade bakstötdämpare.

Postat: 22 mar 2014, 21:55
av Conrad Engström
Jag har 2 NOS kvar. Den ena skall Tivedens motor ha den andra skall jag ha själv. :D

Postat: 22 mar 2014, 23:25
av then71
Idag var det sol och 10-12 grader, perfekt att prova med annat munstycke i förgasaren :D

Original har Bing 1/19/31 90 i huvudmunstycke. Det satt 92 i min och den stöp vid hastigt gaspådrag från lägre varv.

Satt i 98 munstycke och då hände det grejor minsann :twisted: , satan vilken skillnad i drag. Klockrent drag från stillastående till maxvarv så fort man värmt upp den med lite lugn körning några hundra meter.

Varvade lätt ut på fyran med 13-42 drevning så det blev att byta till 13-34 istället.
Högsta hastighet på GPS:en landade på strax över 90 km/h (vet dock inte hur exakt Speedwiev för Androidmobil är).
Tresiffrigt borde kunna uppnås med större förgasare och bättre avgas.

Passade på att ta ett "gruppfoto" på mina körbara mopeder efter alla rastats.

Bild

Postat: 22 mar 2014, 23:57
av Oaken
then71 skrev: Bild
Den är jäkligt fin, snyggt jobbat!