Det var längesen...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Re: Det var längesen...

Inlägg av Rexxy »

Raketsport skrev:
Rexxy skrev:
Raketsport skrev:För mig är ett projekt-inlägg här främst för att få eller ge tips till andra, men jag väntar mig ärlig kritik om någon vill skriva på mina ämnen.

Jag skulle vilja veta hur många av alla som är aktiva på Facebook som inte har koll på antal likes?
Likes är och förblir bekräftelse och uppskattning, även om än den är väldigt kortlivad och ibland oseriös (dvs man ger sina kompisar). Alla Facebookgrupper är ju uppbyggda på att skapa och ta emot snabba bekräftelser av andra personer, inte för att hålla långa diskussioner och lösa mekaniska problem. Inget fel med likes, men vad får man ut av en renoveringstråd på FB? Någon som följer någon annans och kan förklara?

Jag anser att det är näst intill omöjligt att hålla en renoveringstråd levande på Facebook, så då kan man knappast återgå till tidigare inlägg för att se projektet utvecklas och lära sig saker eller ge konstruktiv kritik. Istället ser man en tillfällig bild i "samma tråd" som en massa andra lägger upp bilder, lite som våran Blocket annonser-tråd. Mycket svårt att skapa ett sammanhang.

Facebook är däremot ett bra markandsföringsforum för event eftersom så många är med.

Ps. Jag är själv med i FB, så ta det inte som personlig kritik.

Jag håller inte riktigt med där. Följer man en persons sida så vet man vad den personen gjort innan (Samt att man kan se tidigare inlägg i just den sidan). Men sen att alla trycker "like" istället för kommenterar tycker jag är lite tråkigt ja, kommentarer är lite roligare. Jag tycker om att visa vad jag gör och få folks åsikter över vad jag gjort, både bra och dålig kritik.
Men sen för att man blir kallad bekräftelesberoende för att man vill visa upp sina projekt, gör mig lite sur. Jag får inte direkt mycket kommentarer i mitt projekt här på raketport, men inte surar jag ihop för det.
Jag menar inte att du är bekräftelseberoende, men alla människor gillar uppskattning och många söker den. Om någon lägger upp en bild på en grupp ex. Vi som gillar gamla mopeder så ses inte den bilden på profilsidan och då kan man ju inte gå in till den personens sida för att följa hela renoveringen.
Jag menade inte att du sa att jag var det. Snarare herrarna några inlägg uppåt. ;)

Inge svårt alls att hålla den levande, gå man inte på en sida (För t.ex min sida, Rexxys mopeder) så ser man lätt vad jag gjort tidigare m.m. Smygreklam: https://www.facebook.com/RexxysMopeder
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Nä, det är klart. Gör man en egen grupp så är det ju inte svårt att hålla kolla på uppdateringarna, men jag tänkte i de andra allmänna grupperna som innefattar flera mopedister.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Hasse skrev:
Raketsport skrev:

men den togs bort.

Bild
:thumb: