Sida 4 av 10
Re: 95e5
Postat: 31 okt 2014, 18:28
av tompas11
Nu ska man var försiktig med vad man blandar. Det är inte bra att beblanda sig med vad som helst. Då blir det ingen ordning alls och allt hamnar huller om buller och då blir svårt att få smörjningen att fungera och allt kommer i en enda röra och då får man ingen rätsida på det och vet inte vad som upp eller ner.
Re: 95e5
Postat: 31 okt 2014, 21:03
av Frolzon
tompas11 skrev:Nu ska man var försiktig med vad man blandar. Det är inte bra att beblanda sig med vad som helst. Då blir det ingen ordning alls och allt hamnar huller om buller och då blir svårt att få smörjningen att fungera och allt kommer i en enda röra och då får man ingen rätsida på det och vet inte vad som upp eller ner.
Den instruktionen borde läsas av de ansvariga politikerna varje gång som det skall bildas en ny regering...

Re: 95e5
Postat: 31 okt 2014, 21:27
av tompas11
Ja det har du tametusan rätt i.

Re: 95e5
Postat: 31 okt 2014, 22:54
av tompas11
Snåla med bensin är inte lätt för det finns aldrig någon som kan köra på luft och rätt tryck kan det bli ibland fast däcken passar fram men inte till bak bara dom röda är svåra flera gånger fast inte en gång då de var blå. Men etanolen rann ut fast inte direkt bara på 45:an den som var grön?

Re: 95e5
Postat: 01 nov 2014, 05:31
av Micke S
Bränsleförbrukningen ökar inte med automatik när man kör på E85 eller vilken etanolinbladning man väljer. Det gör det bara om motorn har ett adaptivt bränslesystem. Ökar man inte bränslemängden m.h.a. ett större munstycke eller högre bränsletryck minskar effekten med E85 jämfört med bensin och risken för värmenypning och motorskador är stor.
etanol
Postat: 01 nov 2014, 09:48
av tordm
Delsyntetisk 2-taktsolja blandar sig med etanol.annars skulle yamaha dt50r ha skurit ihop för flera år sedan. Nål höjning gör att jag kan köra på högre växel utan att dt50r går snabbare ihop med etanolet i bensinen.dt50r släpper bara ut luft,har gjort avgastest på dt50r tidigare och enligt registrerings beviset är det en eu-moped jag kör.väntar på e10 eller b90 som man även kan kalla det.på e10 räknar jag med att dt50r ska dra 10-20ml mindre per mil i förbrukning vid 45km/h.016-014liter per mil
Re: resor med dt50rer
Postat: 01 nov 2014, 10:46
av SachsMekarn
PUCH-60 skrev:Det är många humortrådar nu

Ja verkligen

Re: örigt
Postat: 01 nov 2014, 10:49
av SachsMekarn
Hynboholm skrev:SachsMekarn skrev:Om inte så var han lite 99, inte helt hundra

Jag trodde det var ett krav för att få vara med här...?

Nja.. Det som gäller är att man bränner sig på avgaspluggen, då är man med i gänget!
tillbehör på yamaha dt50r
Postat: 01 nov 2014, 11:10
av tordm
Värmehandtag som fungerar som på en brödrost,hasplåt,handskydd,styrskydd
Re: örigt
Postat: 01 nov 2014, 12:27
av Patrik
SachsMekarn skrev:Om inte så var han lite 99, inte helt hundra

Har inte trådskaparen glömt ett
R i rubriken tro?
/ P
Re: tillbehör på yamaha dt50r
Postat: 01 nov 2014, 14:34
av Raketsport
Fortsätt att skriva på dina tidigare skapade ämnen om Dt50r istället för att skapa nytt ämne hela tiden.
Re: etanol
Postat: 01 nov 2014, 15:02
av umekille
http://www.etanol.nu/ombygg-2taktare.php
även jimpan i Classic har tstat ((vet inte om den artikeln ligger på nätet))
Minns att det var viktgt skaka om mopeden innan start då vissa oljor måste
blandas om hela tiden i tanken .
Artieln finns bara i papperstidningen.
"I Classic Motor nummer 10/2007 testar vi E85 i tvåtaktsmotorer. Vissa oljor blandar sig med E85, andra inte. Om oljan inte löser sig i bränslet kan både störningar och haverier bli resultatet! "
Re: örigt
Postat: 01 nov 2014, 15:29
av Frolzon
Patrik skrev:SachsMekarn skrev:Om inte så var han lite 99, inte helt hundra

Har inte trådskaparen glömt ett
R i rubriken tro?
/ P

Re: tillbehör på yamaha dt50r
Postat: 02 nov 2014, 00:28
av pangerva
Är det någon som har erfarenhet av värmehandtag på en Monarped M349F 1959?
Re: örigt
Postat: 02 nov 2014, 00:30
av pangerva
DT50R asså