Kondens i bensin tanken.
Re: Kondens i bensin tanken.
Det är för att det finns alldeles för många som du, "det går aaldrig". Och ändå är det ju jag som är närking i denna diskussion. Nä, vi kommer inte längre i detta. Du vet och jag vet, ord mot ord. Det blir bara dålig stämning.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
-
- Inlägg: 664
- Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
- Ort: Lindome
Re: Kondens i bensin tanken.
Du har inte fattat alls vad jag skrivit. Så vi kan avsluta som du vill.Baronen skrev:Det är för att det finns alldeles för många som du, "det går aaldrig". Och ändå är det ju jag som är närking i denna diskussion. Nä, vi kommer inte längre i detta. Du vet och jag vet, ord mot ord. Det blir bara dålig stämning.
Re: Kondens i bensin tanken.
Vad har jag inte fattat? Det är tusentals som håller på med sånt här. Kolla alla experiment på Youtube bara. Bara för att inga kör runt i mölndal med hemma snickrade vätgasbilar betyder det inte att det inte går. Det är kemi och fysik, inte häxkonster detta. Så vad är det jag inte fattat men som du så förståndigt förstår? Det man inte ser det finns inte? Jorden är platt.Skunkworkz skrev:Du har inte fattat alls vad jag skrivit. Så vi kan avsluta som du vill.Baronen skrev:Det är för att det finns alldeles för många som du, "det går aaldrig". Och ändå är det ju jag som är närking i denna diskussion. Nä, vi kommer inte längre i detta. Du vet och jag vet, ord mot ord. Det blir bara dålig stämning.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: Kondens i bensin tanken.
Ni är ju bara för härliga



Re: Kondens i bensin tanken.
Jag tror inte att det är nån som inte förstår vad du skriver.Skunkworkz skrev:Du har inte fattat alls vad jag skrivit. Så vi kan avsluta som du vill.
problemet är att det är svårt att förstå VARFÖR du påstår det du gör, när tekniken finns och bilar rullar på vägarna.
nu ger i alla fall jag upp

Re: Kondens i bensin tanken.
Det känns som det inte handlar om kondens i tanken längre... Iaf inte som trådskaparen tänkte. Tyvärr Baronen, så har du nog missuppfattat hur det hela funkar. Den energi man får ut vid väte+syre är exakt lika mycket som krävs för att dela vattenmolekylen till just syre+väte.
Re: Kondens i bensin tanken.
Det känns som den här tråden skulle kunna bli väldigt lång

Re: Kondens i bensin tanken.
56:an skrev:Det känns som den här tråden skulle kunna bli väldigt lång![]()

Re: Kondens i bensin tanken.
Det är det som har varit problemet. Lösningen är att pulsera likström i rätt frekvens. Vid rätt frekvens börjar generatorn producera utav bara fan utan att strömmen ökas. Vatten har, precis som allting annat en viss resonans och när man får den ur balans så går det inte åt just någon energi. Det finns andra metoder. Det finns en typ av friktonsspridare som får vattnet att spjälka med hjälp av statisk elektricitet och vakuum.Remil skrev:Det känns som det inte handlar om kondens i tanken längre... Iaf inte som trådskaparen tänkte. Tyvärr Baronen, så har du nog missuppfattat hur det hela funkar. Den energi man får ut vid väte+syre är exakt lika mycket som krävs för att dela vattenmolekylen till just syre+väte.
Det finns utförliga filmer där man visar hur det går till.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
-
- Inlägg: 664
- Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
- Ort: Lindome
Re: Kondens i bensin tanken.
Om du visar en oberoende test på att det funkar med "rätt frekvens" el liknande så har du rätt.
Re: Kondens i bensin tanken.
Filmerna på youtube är väl oberoende? Jag kan inte göra det än. Jag har inte delarna och platsen än. Men när jag är färdig med verkstan ska jag börja bygga på det. Sen ska jag visa ett test. Jag ska förresten kolla med brorsan om inte han har en transistorregulator. Jaja, end of diskussion då. Är vi överrens? Du tror mig om jag kan bevisa det.Skunkworkz skrev:Om du visar en oberoende test på att det funkar med "rätt frekvens" el liknande så har du rätt.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: Kondens i bensin tanken.
Det här ligger ju långt från trådens ämne. Men beträffande vätgasdriften så stupar det på att verkningsgraden för en bilmotor är ca 30% så för att motorn skall kunna generera både el till vätgastillverkningen och driva bilen som vi är vana vid går det åt mer energi än som går att få fram i processen. Finns gamla försök av entusiaster där det till synes fungerar att köra runt bilar men de fungerade bara tills bilbatteriet blivit tomt vilket de undvek att tala om för att inte stöta bort investerare.
Re: Kondens i bensin tanken.
Korrekt, men då har man tagit ström oavkortat till generatorn utan att använda en transistor. Sådana kit finns att köpa som komplement i USA. Finns endel lastbilar som går med sådant. Det jag talar om gör att det inte åtgår så mycket energi för att framställa vätgasen.HSE skrev:Det här ligger ju långt från trådens ämne. Men beträffande vätgasdriften så stupar det på att verkningsgraden för en bilmotor är ca 30% så för att motorn skall kunna generera både el till vätgastillverkningen och driva bilen som vi är vana vid går det åt mer energi än som går att få fram i processen. Finns gamla försök av entusiaster där det till synes fungerar att köra runt bilar men de fungerade bara tills bilbatteriet blivit tomt vilket de undvek att tala om för att inte stöta bort investerare.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
-
- Inlägg: 664
- Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
- Ort: Lindome
Re: Kondens i bensin tanken.
Kanske en generations grej, men Youtube är väl inget bevis Chalmers o KTH hade känts bättre för mig.Baronen skrev:Filmerna på youtube är väl oberoende? Jag kan inte göra det än. Jag har inte delarna och platsen än. Men när jag är färdig med verkstan ska jag börja bygga på det. Sen ska jag visa ett test. Jag ska förresten kolla med brorsan om inte han har en transistorregulator. Jaja, end of diskussion då. Är vi överrens? Du tror mig om jag kan bevisa det.Skunkworkz skrev:Om du visar en oberoende test på att det funkar med "rätt frekvens" el liknande så har du rätt.
Re: Kondens i bensin tanken.
Jag förstår ditt resonemang, men varför lägga upp en massa filmer för att visa och lära? Man sitter ju inte och skrattar åt det precis. Hade ju vart skillnad om någon hällt vatten i tanken på bilen och i nästa sekvens står han och burnar. Han visar med oscilloskop och amperemätare vad som händer. Jag har tittat på detta med skeptiska ögon själv.Skunkworkz skrev:Kanske en generations grej, men Youtube är väl inget bevis Chalmers o KTH hade känts bättre för mig.Baronen skrev:Filmerna på youtube är väl oberoende? Jag kan inte göra det än. Jag har inte delarna och platsen än. Men när jag är färdig med verkstan ska jag börja bygga på det. Sen ska jag visa ett test. Jag ska förresten kolla med brorsan om inte han har en transistorregulator. Jaja, end of diskussion då. Är vi överrens? Du tror mig om jag kan bevisa det.Skunkworkz skrev:Om du visar en oberoende test på att det funkar med "rätt frekvens" el liknande så har du rätt.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE