Kondens i bensin tanken.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Baronen
Forumsponsor

Re: Kondens i bensin tanken.

Inlägg av Baronen »

Det är för att det finns alldeles för många som du, "det går aaldrig". Och ändå är det ju jag som är närking i denna diskussion. Nä, vi kommer inte längre i detta. Du vet och jag vet, ord mot ord. Det blir bara dålig stämning.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Baronen skrev:Det är för att det finns alldeles för många som du, "det går aaldrig". Och ändå är det ju jag som är närking i denna diskussion. Nä, vi kommer inte längre i detta. Du vet och jag vet, ord mot ord. Det blir bara dålig stämning.
Du har inte fattat alls vad jag skrivit. Så vi kan avsluta som du vill.
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Skunkworkz skrev:
Baronen skrev:Det är för att det finns alldeles för många som du, "det går aaldrig". Och ändå är det ju jag som är närking i denna diskussion. Nä, vi kommer inte längre i detta. Du vet och jag vet, ord mot ord. Det blir bara dålig stämning.
Du har inte fattat alls vad jag skrivit. Så vi kan avsluta som du vill.
Vad har jag inte fattat? Det är tusentals som håller på med sånt här. Kolla alla experiment på Youtube bara. Bara för att inga kör runt i mölndal med hemma snickrade vätgasbilar betyder det inte att det inte går. Det är kemi och fysik, inte häxkonster detta. Så vad är det jag inte fattat men som du så förståndigt förstår? Det man inte ser det finns inte? Jorden är platt.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Ni är ju bara för härliga :D slider_score.gif
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Skunkworkz skrev:Du har inte fattat alls vad jag skrivit. Så vi kan avsluta som du vill.
Jag tror inte att det är nån som inte förstår vad du skriver.
problemet är att det är svårt att förstå VARFÖR du påstår det du gör, när tekniken finns och bilar rullar på vägarna.

nu ger i alla fall jag upp 8)
Remil

Inlägg av Remil »

Det känns som det inte handlar om kondens i tanken längre... Iaf inte som trådskaparen tänkte. Tyvärr Baronen, så har du nog missuppfattat hur det hela funkar. Den energi man får ut vid väte+syre är exakt lika mycket som krävs för att dela vattenmolekylen till just syre+väte.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Det känns som den här tråden skulle kunna bli väldigt lång :såstoor:
  • staff_shutup9ou.gif
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

56:an skrev:Det känns som den här tråden skulle kunna bli väldigt lång :såstoor:
  • staff_shutup9ou.gif
:nod:
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Remil skrev:Det känns som det inte handlar om kondens i tanken längre... Iaf inte som trådskaparen tänkte. Tyvärr Baronen, så har du nog missuppfattat hur det hela funkar. Den energi man får ut vid väte+syre är exakt lika mycket som krävs för att dela vattenmolekylen till just syre+väte.
Det är det som har varit problemet. Lösningen är att pulsera likström i rätt frekvens. Vid rätt frekvens börjar generatorn producera utav bara fan utan att strömmen ökas. Vatten har, precis som allting annat en viss resonans och när man får den ur balans så går det inte åt just någon energi. Det finns andra metoder. Det finns en typ av friktonsspridare som får vattnet att spjälka med hjälp av statisk elektricitet och vakuum.
Det finns utförliga filmer där man visar hur det går till.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Om du visar en oberoende test på att det funkar med "rätt frekvens" el liknande så har du rätt.
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Skunkworkz skrev:Om du visar en oberoende test på att det funkar med "rätt frekvens" el liknande så har du rätt.
Filmerna på youtube är väl oberoende? Jag kan inte göra det än. Jag har inte delarna och platsen än. Men när jag är färdig med verkstan ska jag börja bygga på det. Sen ska jag visa ett test. Jag ska förresten kolla med brorsan om inte han har en transistorregulator. Jaja, end of diskussion då. Är vi överrens? Du tror mig om jag kan bevisa det.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
HSE

Inlägg av HSE »

Det här ligger ju långt från trådens ämne. Men beträffande vätgasdriften så stupar det på att verkningsgraden för en bilmotor är ca 30% så för att motorn skall kunna generera både el till vätgastillverkningen och driva bilen som vi är vana vid går det åt mer energi än som går att få fram i processen. Finns gamla försök av entusiaster där det till synes fungerar att köra runt bilar men de fungerade bara tills bilbatteriet blivit tomt vilket de undvek att tala om för att inte stöta bort investerare.
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

HSE skrev:Det här ligger ju långt från trådens ämne. Men beträffande vätgasdriften så stupar det på att verkningsgraden för en bilmotor är ca 30% så för att motorn skall kunna generera både el till vätgastillverkningen och driva bilen som vi är vana vid går det åt mer energi än som går att få fram i processen. Finns gamla försök av entusiaster där det till synes fungerar att köra runt bilar men de fungerade bara tills bilbatteriet blivit tomt vilket de undvek att tala om för att inte stöta bort investerare.
Korrekt, men då har man tagit ström oavkortat till generatorn utan att använda en transistor. Sådana kit finns att köpa som komplement i USA. Finns endel lastbilar som går med sådant. Det jag talar om gör att det inte åtgår så mycket energi för att framställa vätgasen.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Baronen skrev:
Skunkworkz skrev:Om du visar en oberoende test på att det funkar med "rätt frekvens" el liknande så har du rätt.
Filmerna på youtube är väl oberoende? Jag kan inte göra det än. Jag har inte delarna och platsen än. Men när jag är färdig med verkstan ska jag börja bygga på det. Sen ska jag visa ett test. Jag ska förresten kolla med brorsan om inte han har en transistorregulator. Jaja, end of diskussion då. Är vi överrens? Du tror mig om jag kan bevisa det.
Kanske en generations grej, men Youtube är väl inget bevis Chalmers o KTH hade känts bättre för mig.
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Skunkworkz skrev:
Baronen skrev:
Kanske en generations grej, men Youtube är väl inget bevis Chalmers o KTH hade känts bättre för mig.
Jag förstår ditt resonemang, men varför lägga upp en massa filmer för att visa och lära? Man sitter ju inte och skrattar åt det precis. Hade ju vart skillnad om någon hällt vatten i tanken på bilen och i nästa sekvens står han och burnar. Han visar med oscilloskop och amperemätare vad som händer. Jag har tittat på detta med skeptiska ögon själv.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skriv svar