Sida 4 av 10
Postat: 31 okt 2009, 12:15
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir till att styra med mun då det ska justeras munstycken...?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2009, 12:24
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul med folk som orkar anta utmaningar å dessutom slutför jobbet!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 nov 2009, 23:37
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Blir till att styra med mun då det ska justeras munstycken...?

Ja! Man bör se ut som jaws i munnen om man ska lyckas med det!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 nov 2009, 17:57
av jerry666
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dags för nya bilder tycker jag! närbilder på motorn då
hur har du gjort adaptern? jag funderar på om man tar mitten av ett svänghjul "altså konan" och bultar ihop den med ett modifierat transmissions kugg, kanske är nått sånt du har gjort?
hihii jag vet vad jag ska göra med blocken som det gått hål i

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 nov 2009, 17:31
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den körbar om man vill glida runt i 30 diskret?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 nov 2009, 07:16
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är det som är det goa med den! Du kan glida omkring på lite över tomgångsvarv deskret och fint på 2:an. Vill du köra upp den i toppfart så bara gasar man så är du där. Bottendrag och toppvarv finns det gott om. Bygget blev faktiskt lite bättre än vad jag hade vågat hoppas på.
På filmen hade jag ställbara munstycken men jag har bytt tillbaka till fasta och det var mycket bättre så nu går den som en dröm igen!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 nov 2009, 07:18
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Perfekt om polisen strår vid sidan av vägen, då ser det ju ut som bara en cylle, men vad toppar den där maskinen? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 nov 2009, 09:16
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle tippa på att den ligger i 40-45 om man håller gasen mellan tomgång och halvgas och med 15/28 drevning så vet i f*n vad de gör på fullgas men de bör väl göra en 65-70 kanske. Men jag kommer att beställa ett 24 drev idag och fixa på samt att jag kommer att montera en cykeldator. Men toppfarten är inte så viktig för mig i detta projekt utan det är draget helt klart. Anledningen till att jag kommer att dreva om den är enbart för att få ner varven lite. Jag är ändå lite skeptisk till att göra det för jag är lite rädd att drevaxeln kommer att gå av men det märker jag antar jag... Man får köra därefter. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 nov 2009, 09:44
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den 2 växlade drevaxeln är mycket starkare än dem till 3 och 4 växlade motorena. Och vi som kör 80cc EKF tuffar ju på i c:a 100 och reser på 1:an och ibland 2:an utan problem.
Så du behöver nog inte vara rädd att din drevaxeln ska gå av. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 nov 2009, 11:19
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack rexxy! Det var nåt sånt jag ville höra! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 nov 2009, 15:01
av hammonddme100
Postat: 17 nov 2009, 15:05
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt grym maskin

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 dec 2009, 22:25
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->24 drevet är tillverkat och monterat!!!
Toppfart enligt cykeldator: 70km/h.
Lite blygsamt men det är ju en tvåväxlad maskin

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 dec 2009, 22:37
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var stort

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 dec 2009, 11:33
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->70 är inte illa från en 2vxl. Det är ju drag i den! <!-- </EdIndex> --></div>