Tack! Kul att ni gillar bygget.
Nej, vi har inte varit i kontakt med Lavér. Har bara sett bilder på den.
På det numera ganska avsomnade 70cc forumet fanns lite olika måttuppgifter på ramar ,svingar och gaffellutningar.
Vet inte vilken maskin som finns på Bynanders museum men det hade varit spännande att studera den i detalj.
Tyvärr blir det inget Sviesta. Vi kommer inte att bli klara i tid. licens körningen är redan i slutet på April.
Färgsättningen är inte riktigt spikad ännu men det lutar åt gul och blå.
Att jag valde att tiga ramen beror på att jag inte är så bra på att hårdlöda. Hade nog fått tränat en hel del innan rambygget.
Det är möjligt att original monarkerna var hårdlödda men det är inget krav på nybyggen.
Vi bygger efter reglerna i kategori 3 av 50cc reglementet.
alltså inte en exakt kopia. Utan en maskin som ser ut som den skulle kunna ha gjort vid den aktuella eran.
Motorn har vi inte börjat alls med.
Malossi har en cylinder som enl uppgift ska vara en bra nybörjarcyl. Man vill ju kunna lägga några varv innan allt rasar.
Lolalola skrev:Jag är fortfarande helt förstummad.

Tackar! Gillar dina snygga byggen skarpt! Otroligt tempo har du också.
Jösses!!! Vilken liten go maskin det där var, och vilken puts! Sådant blir man glad av att se!
Tyvärr så har vi inte byggt något på sista tiden. Har haft fullt upp med andra saker och det ser lite mörkt ut med ledig tid framöver också.
Vi lyfte upp racern på vågen bara för att kolla hur vi låg till med vikten. uppe i 37.3 kg än så länge och det är många tunga bitar kvar som ska dit.
Borde inte vara omöjligt att komma under 60 kg.
Finns hojar som är betydligt lättare men vi är realister.
Här har vi lyft upp racern på vågen.

/Magnus