MEKBORD! TIPS & IDÉER samt renovering av Apollo Moto

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har inte kommit till skott vad gäller skarvningen än, men ditt förslag är nr.1 än så länge :wink:
Ändra rubrik, tjaaa,,, kanske det men till vad? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->löd å montera krympslang i rätt kulör, en tråd som heter mopedverkstaden (allt från tält till discoveryverkstad) kanske skulle sitta fint det är ju många som söker efter det optimala..å olika förslag kommer det ju titt som tätt. kanske en tråd som heter tips på problemlösningar av alla de slag vore ju inte dumt det heller där hade ju denna passat .. <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->BildSånt här mek stativ kan vara bra o ha om man inte vill krångla, fästes i motorfästets bulthål, så man kan stå rakryggad o plocka dit allt utom maskin! Min älskling Helenas 1279 som hänger där nu <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har påbörjat slutmonteringen nu, men rätta sadeln är på renovering så det fick bli en annan tills vidare.
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser fint ut :D Vad hemtrevligt, välstädat och rymligt garage du verkar ha!? Ingen smuts, inga trädgårdsredskap, vinterdäck och annat krafs :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag försöker hålla så tomt som möjligt i garaget, jag hatar att kliva över grejjer när man ska fram, men då skulle du se friggebodan :oops: :oops: :oops: :twisted:
Men sen är det ju alltid roligt att ha lite "hemtrevligt" i garaget :D <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse1 skrev:Jag försöker hålla så tomt som möjligt i garaget, jag hatar att kliva över grejjer när man ska fram, men då skulle du se friggebodan :oops: :oops: :oops: :twisted:
Men sen är det ju alltid roligt att ha lite "hemtrevligt" i garaget :D
Vem hatar å andra sidan inte det? Jag som bor hem (är 18), + att dom renoverar köket här hemma, så dom slänger all skit i garaget, där det redan är fullt?! Men nä, dom dumpar allt där, så man blir vansinnig när man ska ha verktyg från väggen (har tavla), och snubblar på massa skit..

Dock har vissa saker en viss förmåga o hitta till mitt garage, och glömmas bort i ett hörn. hittade en högtrycks tvätt under massa bröte, som farsan bytte till sig mot hemmagjort snus.. :twisted:

(sorry för OT).

Men det där med mekbord..det vore en dröm för mig, är 1,98, och sitta på backen o skruva e inget alternativ längre...men med min tunna plånbok så är det inte mycket mer o göra!:P <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Hasse1 skrev:Jag försöker hålla så tomt som möjligt i garaget, jag hatar att kliva över grejjer när man ska fram, men då skulle du se friggebodan :oops: :oops: :oops: :twisted:
Hmm, men vad gör du av bilen/bilarna? Jag tvingas ju knöka in 4st i garaget när det blir vinter så jag funderar på att bygga ut. Har som inte riktigt plats för det där hemtrevliga. Men.... jag kanske skulle göra plats uppe på lo´n :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ställer mekbordet åt sidan och kör in bilen, enkelt :lol:
En av anledningarna till ett smalt mekbord. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men.. men,, har du gardinerna på utsidan av fönstren :roll:
ser ut så med tanke på reflexerna i glaset <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

Pälle skrev:
Hmm, men vad gör du av bilen/bilarna? Jag tvingas ju knöka in 4st i garaget när det blir vinter så jag funderar på att bygga ut. Har som inte riktigt plats för det där hemtrevliga. Men.... jag kanske skulle göra plats uppe på lo´n :roll:
Har du en loge! vilket fusk! städa upp där å dina platsproblem är lösta..
Det optimala är att ha ett utrymme för kommande projekt, ett för pågående projekt å slutligen ett för färdiga projekt, det finns dom som kan ha det på det viset men ändå är allt huller om buller är du en sån pälle :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förr om åren hade jag soffa å riktigt mysigt i garaget hade faktiskt ngr garagefester där, visst var det mysigt grannen? men... sakta men säkert fylldes det på å nu får man endast ståplats i hörnet å man turvisas med att ta djupa andetag. <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

dr.novolette skrev:men.. men,, har du gardinerna på utsidan av fönstren :roll:
ser ut så med tanke på reflexerna i glaset
:lol: Nej för fasen, men gardinerna är av väldigt glest spetstyg, jag vill få in så mycket ljus som möjligt, det lilla vi har här uppe :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är mörkt hos er..hur kallt hhar ni ddet nu? <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I skrivande stund -10,7 grader, inte så farligt men det ska väl bli kallare. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar