Apollo 8039

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kollar först om det går att hitta ett handtag.

Annars får det bli gasol eller varmluftpistol och IR-tempmätare.
Lite bökigt att mäta på blanka ytor dock.
Lagom värme? 200 grader?

Måste då även fixa en stång med rätt innerdiameter så det går att forma handtaget mot något. Det är rejält stukat.
På gränsen till "lönt att mecka med" om man vill att det ska likna något när man är klar. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror ja har ngt NOS magura grepp. va de broms eller koppling du söker??

hälsningar Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägg upp foto i så fall Niklas, för det är ett speciellt till kopplingsgrepp "raketens" växelhandtag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->aha de kan ju va kärvare förstås. ja får ta mig en titt bland mina småsaker, e de typ samma vxl handtag som min 2013 har kanske?? den har iaf original saker. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:aha de kan ju va kärvare förstås. ja får ta mig en titt bland mina småsaker, e de typ samma vxl handtag som min 2013 har kanske?? den har iaf original saker.
Jag har kollat lite bilder på 2013 och mitt kopplingshandtag verkar vara exakt samma.

Vore verkligen toppen om du hittade ett handtag som du kan tänka dig att sälja till mig. :D <!-- </EdIndex> --></div>
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En suddig bild av mitt stukade kopplingshandtag.

Bild

Både bockat och vridet. :( <!-- </EdIndex> --></div>
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick mina motorglasögon i veckan. Nu har man alla chanser att se ut som en fullständig knäppgök. :D

Söker kopplingshandtag, men det går sådär. :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har glömt att kolla men jag misstänker att vi inte har något över. Ska kolla i alla fall... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt schysst att du kollar. Det uppskattas. :D

Idag var det sol och gott om plusgrader.
Tog en runda runt kvarteret. Gav mersmak, kan man lugnt säga. :P

Bra med plusgrader för då kan man tvätta moppen.
Passade på att pensla avfettning på alla kläggiga ställen. Nu är den ren och fin.

Försökte justera tanklocket. Det sitter lite löst, men det visade sig att gummit är stenhårt. Får väl försöka hitta lämplig gummiduk eller någon passande ny gummipackning. <!-- </EdIndex> --></div>
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fyndade idag. :D

Köpte en Jofa-hjälm från 1958 med tillhörande originalglasögon. 8)

Den är Svemo-märkt så den får räknas som laglig. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och bilden är obligatorisk när du säger att du köpt en originalhjälm :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, ja. Är inte hemma, men med AjPhån kan man klara det mesta.

Bild

Sliten på ett alldeles underbart sätt. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klockren! :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hjälmen behöver lite "renovering".

Kanten (i äkta skinn) sitter lite löst och måste limmas fast. Funderar på vilket lim som är smidigast. Lutar åt vanligt kontaktlim, som troligen gör minst skada.

Resårbandet till glasögonen är helt slut och nytt måste köpas in och sys upp. Borde vara lätt, men min erfarenhet av att shoppa i sybehörsaffärer är begränsad.
Sy ska nog gå bra. Passade på att tjuvkika när farbror doktorn sydde ihop mig under en handledsoperation.

Plexiglaset har gulnat så pass att det måste bytas ut. Det knäpps fast. Såna där "knäppen" har de säkert också i sybehörsaffären.

--------

Någon som kan ge mig ett handtag? Alltså sälja ett kopplingshandtag. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
GDS

Inlägg av GDS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är så fint väder här att jag tog ut moppen och drog en runda på lunchen.

Till helgen ska det bli ännu finare.

På med långkalsongerna och ut på bonnlandet. Ska bli riktigt skönt. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar