<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*äkelpekkasin* hmmm går det att så skotrar eftersom den är i växthuset, mmm man skulle kanske beställa ett skott av dig för nästa vinter <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla har fel med växthuseffekten!
Vi i Sverige har behagligt klimat p.g.a golfströmmen som för med sig varmvatten ifrån det varmare länderna.
Växhuseffekten gör det varmare på jorden, ja. Och det tillför att isen på nord och sydpolen smälter. Havsnivån ökar då mer några meter. Och Golfströmmen kan då ändra riktning! Vi får då inge mer varmvatten av den. Och vi får en ny istid här i norden!
Så växthuseffekten bidrar till en kallare norden om det fortsätter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis, vi är på väg mot en ny istid. Det var bland det första jag lärde mig i skolan trotts att ingen då visste vad växthuseffekt var. Det är bara naturens gång. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu skall vi bygga om mopparna. Medar fram på gaffeln och ett brett hjul bak ca en halvmeter. så kan vi åka på snön. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är jag och hustrun hemma igen efter att ha pulsat hem efter festen. Hade draghjälp av hunden men fasen va isklumpar hon hade mellan tårna när vi kom hem. Då fick man ta bort isen med varsam nykter hand.
Och vips så var hon på lekhumör igen. En sån pärla till hund man har <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt P, hade ni kul på festen och har det slutat snöa?
Här är det - 26 å ingen snöflinga <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haft bilen på tomgång hela natten , var väl fn om man inte skulle hinna med det nya varma Sverige innan man trillar av pinn <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det har nog kommit 20 cm under natten, undrar om solen kommer å tar bort det idag eller om man måste ut å flytta bort snön, jag har snart ingenstans att lägga lappmjölet längre <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe , hyr en högtryckstvätt med diesel , och kör ut 100 grader , och spola den snö ren ... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser det ut hos mig nu på förmidagen 2,5 mil öster om GBG.
Men lite fränt är det ändå med så mycke snö här nere,även om man börjar tröttna på det.
Man får hoppas att det blir en kanonvår,tänk när man tar ut moppen när solen har börjat värma vägen är snöfri och det ligger snö kvar i dikena.
Då är det inte svårt att stanna upp och ta sig en kopp kaffe och bara njuta.Nä snöskottning väntar ha det gott alla <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man blir ju onekligen lite sugen på att ta fram grillen och sättas sig i utemöblerna med en bira <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
2takt68 skrev:Så här ser det ut hos mig nu på förmidagen 2,5 mil öster om GBG.
Men lite fränt är det ändå med så mycke snö här nere,även om man börjar tröttna på det.
Man får hoppas att det blir en kanonvår,tänk när man tar ut moppen när solen har börjat värma vägen är snöfri och det ligger snö kvar i dikena.
Då är det inte svårt att stanna upp och ta sig en kopp kaffe och bara njuta.Nä snöskottning väntar ha det gott alla
Skönt se att snön faller jämt över hela Sverige Måste även få säga
att du bor fruktansvärt vackert - ser ut som en solig tavla <!-- </EdIndex> --></div>