Rexoped Victoria K 1955 nya foton 100320!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja tyvärr verkar det vara på det viset att de ej finns någon styrning eller krysskil till det hela. så det blir lite knepigare o få de hela rätt! men det skall nog bli bra till slut!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hittade stora orsaken nu att den ej vill gå efter ordning, tändspolen e mer eller mindre död! så nu blir de att söka spole till den! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->harfått tag i en ny noris spole som passade efter att man borrade o,5mm i varje hål. skall bli skoj o se imorgon om man får liv i moppen me nya grejer. nästa sak att skaffa nu är ett kopplingsgrepp till växelhandtaget! någon som har kanske?? lite speciell modell då de inte har lös spärr anordning utan själva greppet är längre vid fästhålet! det är va ja söker nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har ja lött ihop de hela. lödningen kanske ej ser så proffsig ut men ja gillar ej att löda, men de får duga så länge de fungerar. så imorgon skall plattan monteras tillbaka o justeras in, sen får vi se om den startar bättre! söker ett kopplingsgrepp till den nu! slänger me foto på plattan samt på de ja söker.



Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då stötte man på patrul me eländet till tändning igen. spolen ja testade igår som funka har ngt glapp i sig att den va mer eller mindre död nu spå de e bara att leta vidare. vill inte ge 650:- för en ny. vore ju skönt om man kan komma billigare undan me o få liv i denna moppe. men men ställer den åt sidan tills vidare. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funkar cc måttet 54 så kan du mäta på spolen i din monark om den går dit och du vill köpa en ny spole gå in på www.danmobility.se där letar du upp Puch maxi P ,tändspole 149:- +69:- i postförskott. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Funkar cc måttet 54 så kan du mäta på spolen i din monark om den går dit och du vill köpa en ny spole gå in på www.danmobility.se där letar du upp Puch maxi P ,tändspole 149:- +69:- i postförskott.
Men då är det en kinaspole för det priset, och visst tycker man det är bra med billigt och kortlivat så går den ju ann. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dessvärre fungerar ej cc 54 riktigt. man får borra om lite. men ev har ja en stefa spole på g som kan funka me lite slipning <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu lever den. varmkörd rejält utan stopp. fick en äkta stefa spole cc 52. tog upp ytterst lite i hålen o den passa kanon, polskorna går perfekt i svänghjulet. så nu sparade man lite pengar o har en moppe till som startar. kopplingsgrepp skall ja köpa från raketbasen! hihi, bytte avgasslutet förut me. bild kommer på vad ja satt dit. nu återstår de bara o se om maskineriet vill va me o gå ett tag. ny konding o brytare e monterade också. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skoj! PM'a mig din adress som kommer handtaget <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis Niklas slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Grattis Niklas slider_victory.gif
tackar tackar! :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänkte liva upp tråden me några foton. monarscooten får va me lite också. även foto på avgasslutet ja bytte till. det är oputsat av den anledningen att de skall smälta in. kan ju inte ha en topp blank del på hela moppen. skicket som e på den nu e härligt tycker jag. o den gick fint hem. skall bara ge den lite mer soppa me nålen! slänger även me en bild på de förra avgasslutet som inte va allt för vackert!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->strålande sol så idag får rexen komma ut. måste köras lite inför ett nytt olje byte. misstänker att packboxen på transmissions sidan e lätt sliten då de kom ut mest gammal rostbrun bensin när ja öppna i botten, oljan va mer eller mindre slut så de som kom ut va ingen höjdare. men den fick rinna ur o sen vart de ny olja. O snart e de dags för ett till byte när motorn nu fått gå lite! skall bli skoj o se vad som kommer ut när man öppnar pluggen imorgon! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gött!
Härliga bilder i vårsolen, man blir sugen på att åka en sväng med Raketen... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar